Luka Split priprema gradnju naftnog terminala za prihvat tankera i transport nafte željeznicom i kamionima u unutrašnjost. Riječ je o terminalu s četiri spremnika ukupnog kapaciteta 56 tisuća kubika u splitskoj Sjevernoj luci i o osmom takvom postrojenju na hrvatskoj strani Jadrana
'Radi se infrastrukturnom projektu od strateškog značenja i ulaganju u visokoprofitabilnu dugotrajnu imovinu niskog profila rizika koja bi za lokalnu i ukupnu zajednicu, kao i za samu Luku d.d. Split, bila od izuzetnog značenja u smislu novog poslovnog izazova i proširenja opsega poslovanja, novih kvalitetnih radnih mjesta te dodatnih stabilnih izvora prihoda', poručio je za Slobodnu Dalmaciju direktor Luke Split Jerko Bačić.
Trenutno se u luci, navodi Bačić, usklađuju poslovni planovi, izrađuju procjene poslovnog plana prihoda i dobiti s procjenom rizika tijekom izgradnje terminala naftnih derivata, te se razrađuje struktura projekta.
Na pitanje kada bi mogla početi gradnja terminala, Bačić odgovara kako je razdoblje za izgradnju ovakvog objekta otprilike dvije godine od izdavanja svih potrebnih potvrda i dozvola od nadležnih tijela.
'Prve procjene investicije kreću se u iznosima od 150 milijuna do 200 milijuna kuna. No, u ovom trenutku u mogućnosti smo iznijeti samo ove okvirne financijske podatke o visini i procjeni ulaganja', navodi direktor Luke Split.
Tako bi, uz najveći i široj javnosti najpoznatiji terminal Jadranskog naftovoda u Omišlju na Krku, te po dva terminala u zadarskoj luci Gaženici i u Pločama, na našoj obali trebao niknuti šesti komercijalni naftni terminal.
Inače, vlasnici Luke Split su tvrtke Marine Consulting & Insurance i Gors savjetovanja, koje zajedno drže gotovo 83 posto vlasništva, a preostale dionice Luke ima Grad Split. Splitska luka prošla je posljednjih dvadeset godina više vlasničkih preslagivanja, počevši od 2007., kada ju je kupio ruski biznismen Dmitrij Železnjak.
Nakon propasti s pokušajem proizvodnje votke u okolici Imotskog, Železnjak se prošle godine povukao i iz Luke Split, prodavši je splitskom poduzetniku Igoru Mihajlovu, koji je donedavno bio i direktor Luke Split.