šef HTZ-a

Staničić: U rujnu smo bili na 94 posto turističkog rezultata iz 2019., ali trenutna situacija zbog korone nije dobra

26.10.2021 u 14:27

Bionic
Reading

O tome kako protječe posezona, kako na nju utječe loša epidemiološka situacija u zemlji, što spremamo i kakva očekivanja imamo od Adventa i koja je razvojna strategija hrvatskog turizma, u Intervjuu tjedna Media servisa govorio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić

Pandemija koronavirusa neizbježna je tema, pogotovo kada znamo koliko utjecaj ima na turizam. Brojke u Hrvatskoj rastu, procijepljenost je ispod prosjeka EU-a, a te brojke se prate i na tržištima od kuda dolaze naši gosti. Radimo li sami protiv sebe? "Promijenile su se navike i trendovi, a mi smo na njih dobro i pravovremeno odgovorili, što potvrđuju i turističke brojke", rekao je Stanišić.

"Trenutna situacija nam sigurno ne ide u prilog. Međutim, ja vjerujem da ćemo kroz mjere koje su sada na snazi, a i neke buduće mjere, utjecati ipak na suzbijanje trenda rasta broja zaraženih. Evo ja ću iskoristiti prigodu da pozovem sve naše sugrađane koji se još nisu procijepili da to učine. I sigurno da će procijepljenost biti vrlo važan element koji će utjecati na tokove sljedeće turističke godine", kazao je.

Upitan je li kontradiktorno što se razmišlja se o online nastavi, a u isto vrijeme Mjesec hrvatskog turizma je produljen do 7. studenog, Staničić kaže da se situacija prati iz dana u dan.

"Naravno da trenutna situacija nije dobra, međutim, Mjesec hrvatskog turizma je zapravo nastavak prošlogodišnjeg projekta Tjedan odmora vrijedan, a mi smo upravo na temelju prošlogodišnjih iskustava i inputa koje smo dobili od strane pružatelja usluge s jedne strane i korisnika s druge strane išli u pravcu produženja cijelog termina."

Unatoč pandemiji iza nas je vrlo uspješna sezona, a kako protječe postsezona? "U rujnu mjesecu smo ostvarili 94 posto turističkog prometa iz rujna 2019., dakle, gotovo smo na toj razini. Listopad sada teče također jako dobro, negdje smo na preko 70-ak posto. Ono što je najvažnije je da bilježimo pozitivan trend iz glavne turističke sezone, da smo kumulativno od početka godine na nekih 77% turističkog prometa, što je iznad naših očekivanja".

Građani satima čekaju testiranje na COVID-19 ispred bolnice Sestara milosrdnica
  • Građani satima čekaju testiranje na COVID-19 ispred bolnice Sestara milosrdnica
  • Građani satima čekaju testiranje na COVID-19 ispred bolnice Sestara milosrdnica
  • Građani satima čekaju testiranje na COVID-19 ispred bolnice Sestara milosrdnica
  • Građani satima čekaju testiranje na COVID-19 ispred bolnice Sestara milosrdnica
  • Građani satima čekaju testiranje na COVID-19 ispred bolnice Sestara milosrdnica
    +15
Građani satima čekaju testiranje na COVID-19 ispred bolnice Sestara milosrdnica Izvor: Pixsell / Autor: Luka Stanzl/PIXSELL

Najposjećenije destinacije su Rovinj, Poreč, Opatija, Zadar, Split i Dubrovnik, ali i Zagreb se vraća u igru kroz poslovni turizam, a rast se bilježi i u Slavoniji te Zagorju, otkrio je Staničić.

Hrvatska se pokušavala nametnuti i kao aviodestinacija, a ne kao gotovo isključivo autodestinacija. Ali i to se pokazalo kao naša prednost u vrijeme pandemije.

 "Mi smo u proteklih nekoliko godina, izuzev 2020. i 2021. na koje je utjecala pandemija, zapravo smanjili postotak auto gostiju s nekih 90% na 80%. Dakle, povećali smo avioprijevoz i to je sve skupa važno jer aviogosti produžuju turističku sezonu. To je nekakva odrednica i smjernica buduće strategije. Dakle, prije svega rast kvalitete u svim smještajnim kapacitetima i segmentima turističke ponude te rast i jačanje našeg aviopotencijala", rekao je.