Sektor odnosa s javnošću bilježi rast od sedam posto, zaključak je ovogodišnjeg Svjetskog izvješća o odnosima s javnošću
The Holmes Report i ICCO prikupili su podatke od preko 400 tvrtaka za odnose s javnošću iz cijelog svijeta te su ponudili najjasniji prikaz stanja u sektoru.
Podaci pokazuju da su javne tvrtke za odnose s javnošću u 2014. zabilježile rast prihoda od 3,5 posto, a privatne od čak 8,7 posto, što jasno pokazuje da neovisne agencije polako preuzimaju primat na tržištu.
Također valja istaknuti da je u sektoru teškom 13,5 milijardi američkih dolara u 2014. radilo 85.000 ljudi što je 5.000 više nego godinu ranije. Istraživanje donosi i zanimljive podatke koji se tiču otvaranja novih mogućnosti i izazova za PR agencije diljem svijeta, a ponajprije se odnose na proširenje spektra usluga na digitalne i društvene medije koji agencijama donose dodatnu vrijednost i konkurentnost na tržištu.
Iako velik udio klijenata i dalje traži prvenstveno standardne usluge, odnosno prisutnost u tradicionalnim medijima, sve više ukazuju povjerenje PR agencijama i za nestandardne usluge poput community-menadžmenta i digitalne podrške.
Situacija se u samom vrhu među pet vodećih svjetskih PR agencija nije bitno mijenjala u odnosu na 2013. Prvo mjesto i dalje drži Edelman, a slijede ga Weber Shandwick i Fleishman Hillard. Jedini je iskorak ove godine napravio Ketchum koji je pretekao MSL Group te se sada nalazi na četvrtom mjestu.
'Rezultati ovogodišnjeg izvješća uistinu su ohrabrujući za sve u branši!' naglasila je Marina Čulić Fischer, direktorica agencije Dialog komunikacije, Ketchumova ekskluzivnog zastupnika u Hrvatskoj.