U Hrvatskoj je tijekom prošle godine prodan 41.561 novi putnički automobil, što je za 7,7 posto više nego 2010. godine, a taj rast je rezultat povećane prodaje poslovnim kupcima, dok su građani kupili manje novih vozila nego u godini prije
Prema podacima agencije Promocija Plus, u Hrvatskoj je lani građanima prodan 20.101 novi putnički automobil, a to je za 1.013 vozila ili 4,8 posto manje nego 2010. godine. Poslovnim kupcima istodobno je prodano 21.460 novih putničkih automobila odnosno 3.987 komada ili 22,8 posto više nego 2010. godine.
Predsjednik Uprave Promocije Plus Agan Begić kaže da je rast prodaje poslovnim korisnicima znatnim dijelom uzrokovan kupnjom voznog parka za taksi-prijevoznike, a dijelom je na rast utjecala i obnova voznog parka Ministarstva unutarnjih poslova.
Taksisti i MUP većinom su kupovali vozila marke Volkswagen i Škoda, što se vidi po rastu prodaje tih marki poslovnim kupcima u odnosu na 2010. godinu. Tako je 2011. godine poslovnim kupcima prodano 3.676 Volkswagena (godinu ranije 2.602), a Škoda 2.485 (prethodne godine 1.631).
Begić upozorava da uz klasičnu kupovinu za poslovne potrebe, mnogi kupci kupuju automobile 'na firmu', a koriste ih privatno.
Možda je i to jedan od razloga velikog udjela poslovnog vlasništva u ukupnoj godišnjoj prodaji u Hrvatskoj, koji je lani iznosio 51,6 posto, a godinu ranije 45,3 posto.
Što se tiče privatnih kupaca, Begić kaže kako kriza očito utječe na opredjeljenje za automobile nižih cjenovnih razreda, uz zamjetan prodor korejskih marki kojima u Hrvatskoj raste ugled.
Tržište automobila u Hrvatskoj je i uz prošlogodinji rast ipak još daleko od godina prije krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo duplo više automobila - primjerice 2007. godine 82.664, a 2008. godine 88.265. Već godinu nakon toga, odnosno 2009., tržište je palo na 44.891 prodani novi automobil.
Pored ekonomskih učinaka, takvo stanje ima utjecaja i na sigurnost jer starost i tehnička ispravnost vozila utječu na broj prometnih nesreća.
Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, svaki je peti automobil na tehničkom pregledu neispravan, a prosječna starost osobnih vozila u Hrvatskoj je blizu 11 godina.
Od 1995. dio 2008. vozni park se pomlađivao, a nakon 2008. ponovno stari. Za ponovno pomlađivanje Hrvati bi trebali kupovati 60 tisuća novih vozila godišnje to jest dvadeset tisuća više nego sada.
Međutim, podaci Hrvatskog ureda za osiguranje o približno 140 tisuća neosiguranih vozila sugeriraju da znatan dio vlasnika ima problema s financiranjem obveznog osiguranja vozila pa je teško očekivati bržu obnovu voznog parka.