poslovanje u 2021.

Tko je bolja poduzetnica, Severina ili Maja Šuput? Ako se gleda samo zarada, jedna je šest puta jača

27.06.2022 u 14:18

Bionic
Reading

Severina Vučković i Maja Šuput Tatarinov nisu samo pjevačice i estradne zvijezde već su i poduzetnice. Splićanka Severina vlasnica je ili suvlasnica tri tvrtke, dok Zagrepčanka Šuput vodi dvije firme. Analizirali smo kakve su imale poslovne brojke u prošloj godini

Severini u vođenju posla pomaže njezin dugogodišnji menadžer Tomislav Petrović. On je direktor u svim njezinim tvrtkama. Najstarija je Glazbeni program, osnovana 2010. Osnovna djelatnost firme je organizacija koncerata, a Severina i Petrović su njezini suvlasnici.

Prošlu godinu Glazbeni program je završio s 1,4 milijuna kuna prihoda i 357.100 kuna čiste zarade. Kad se to usporedi s 2020., vidljiv je snažan rast prometa i dobiti. Prihod je porastao za gotovo milijun kuna dok se zarada učetverostručila. Severina je prije tri godine osnovala još dvije tvrtke, DUK Production i Dobrodošao u klub. Pjevačica se vodi kao njihova jedina vlasnica. U financijskom izvješću firme se navodi kako se DUK Production bavi proizvodnjom 'filmova, video filmova i televizijskog programa'. Tvrtka je lani ima 126.200 kuna prihoda i 46.000 kuna zarade.

Puno veće brojke je iskazala Severinina firma nazvana prema njezinu hitu i istoimenom albumu 'Dobrodošao u klub'. Ta je tvrtka u 2021. imala 2,8 milijuna kuna prihoda što je za čak 1,7 milijuna kuna više nego godinu prije. Dobit je iznosila 823.900 kuna ( rast od 59 posto u odnosu na 2020.). Kad se podvuče crta, Severinine tvrtke su zbirno lani imale više do 1,2 milijuna kuna zarade.

Maja Šuput i Nenad Tatarinov
  • Maja Šuput
  • Maja Šuput
  • Maja Šuput
  • Maja Šuput
  • Maja Šuput
    +7
Maja Šuput Izvor: Pixsell / Autor: Josip Regovic/PIXSELL

Njezina kolegica Maja Šuput Tatarinov vodi dvije firme – Majushku i Šuput. U prvoj je suvlasnica sa suprugom Nenadom, a osnovali su je 2018. Preko Majushke, odnosno web shopa, Šuput prodaje brendirane gadgete (mikrofone i slušalice), majice i natikače te kozmetiku. Na web stranicama navodi se da je ime brenda nastalo kao 'posljedica razmišljanja o tome koja to riječ može objediniti svu širinu i talent koji je Maja Šuput do sada uspjela dati hrvatskoj javnosti'. Prošlu godinu je Majushka završila s 1,2 milijuna kuna prometa i 122.200 kuna dobiti, što su za nijansu slabije brojke od 2020.

Ono što je može zabrinjavati značajna je zaduženost firme jer su kratkoročne obaveze krajem prošle godine iznosile više od milijun kuna, dok joj je ukupni kapital iznosio tek trećinu od tog iznosa. Svoju umjetničku karijeru Šuput vodi preko druge tvrtke, Šuput d.o.o., osnovane 1993. Promet te firme lani je pao za 17,4 posto, na 1,2 milijuna kuna, dok je 2020. iznosio 1,4 milijuna kuna. Zarada je ipak porasla sa svega 5000 kuna, na 148.700 kuna, dok je u najboljim godinama znala imati i više od 600.000 kuna čiste dobiti. Kad se zbroji dobit Majushke i Šuput d.o.o.-a, dođe se do zarade od 270.900 kuna, što je daleko od 1,2 milijuna kuna koliko su Severini donijele njezine tvrtke.