Jedan od vodećih hrvatskih proizvođača sredstava za čišćenje, zagrebački Labud koji je u sastavu Meteor Grupe, od prvih je dana izbijanja epidemije koronavirusa u Hrvatskoj sve svoje snage usmjerio u višestruko povećanje proizvodnje dezinficijensa
Radeći po potrebi i u tri smjene šest dana u tjednu, u Labudu su uspjeli uvišestručiti količine koje isporučuju potrošačima među kojima prioritet imaju zdravstvene ustanove, piše Jutarnji list.
U njihovu zagrebačkom pogonu na Žitnjaku već tjedima malotko razmišlja o nakupljenom umoru i stresu. Telefoni im ne prestaju zvoniti, narudžbe stižu iz minute u minutu. Poseban tim zaprima sve zahtjeve i slaže liste čekanja prema kojima se na dnevnoj razini usklađuju nabava i plan proizvodnje. Labudovi pogoni, na sreću, nisu bili oštećeni u potresu, pa su odmah mogli nastaviti s proizvodnjom.
U kamione se svakodnevno utovaruju pune kutije raznih pakiranja dezinficijensa, ali i drugih proizvoda na koje su se hrvatski kupci naviknuli u svojim kućanstvima, poput Čarlija, Sanitara, Super Jona, Permetala i Cekine, a koji su posebno traženi u doba ove pandemije u kojoj, da bismo je pobijedili, moramo posebno voditi računa o higijeni, kako osobnoj tako i prostora u kojima boravimo.
'Vlada ogromna potražnja za dezinficijensima, tekućim sapunima i ostalim sredstvima za čišćenje. Dezinficijensi su strateški proizvod i naša je moralna obveza da zadovoljimo tržište, prije svega zdravstvene i druge javne ustanove, ali i prehrambenu industriju i sve druge koje koriste velike količine dezinficijensa kako bi odradili svoj posao. Osigurali smo i dodatne kapacitete u našem pogonu u Đakovu', - ističe direktorica prodaje Meteor Grupe Labud Laura Justinić Skoko.
Prema njezinim riječima, iz ovih loših vremena trebamo izvući i neke pouke. Epidemija je, definitivno, pokazala koliko je važno imati domaću proizvodnju i biti što neovisniji o uvozu. To se, ističe Justinić Skoko, ne odnosi samo na gotove proizvode nego i na sirovine i ambalažu. Upravo je nabava alkohola kao glavne sirovine Labudu predstavljala najveći izazov, posebno u prvim tjednima nakon uvođenja mjera ograničavanja kretanja, zbog kojih se transport roba odvijao krajnje otežano, granice su bile zatvorene, a pojedine su zemlje ograničile izvoz strateških sirovina.
'Većina naših dobavljača je iz Mađarske i Bugarske i tu smo imali određene prolongacije isporuka. Dio naručenih količina nije nam niti došao. Snalazili smo se na razne načine, tražili alternativne dobavljače. Na sreću, Badel 1862, koji je unutar naše grupacije, prepustio nam je određenu količinu alkohola', otkriva Laura Justinić Skoko.
Badel 1862 im je osigurao i dio svojih radnika s obzirom na to da je u Labudu bila povećana i potreba za radnom snagom. Prije popuštanja mjera, za obustave javnog gradskog prijevoza, dio Labudovih radnika, naime, nije imao kako doći na posao. Radnici koji su u tim teškim uvjetima radili, bili su i za to dodatno nagrađeni, a u da bi se na poslu zaštitili od korone, obavezno je strogo se pridržavati svih preporuka i mjera.
Osim cijene rada, Labudu je, ističe direktorica prodaje, u odnosu na vrijeme prije izbijanja epidemije skočila i cijena sirovina i transporta. No, usprkos svim tim povećanim troškovima proizvodnje, njihovi su proizvodi zadržali istu cijenu.
Direktorica marketinga Meteor Grupe Labud Milica Damjanović vjeruje kako će nas ova situacija naučiti da ovisimo jedni o drugima, o važnosti zajedništva i međusobne potpore, o empatiji i snazi koju imamo, a da je nekada nismo niti svjesni, ali itekako i o važnosti domaće proizvodnje.
'Treba više ulagati u domaću proizvodnju. Mi svakodnevno plješćemo svim hrvatskim proizvođačima koji nam osiguravaju potrebne namirnice, sirovine i gotove proizvode bitne za život, svakom hrvatskom poljoprivredniku, svakom malom proizvođaču koji kroji maskice i zaštitnu opremu da bi naši ljudi bili sigurniji i da bi naše društvo moglo funkcionirati i u ovakvim kriznim situacijama jer znamo s kojim se izazovima nose', ističe Milica Damjanović.