U okviru Adriatic Plastic Challenge, inicijative organizirane od strane nekoliko udruga, Terra Hub, Zona i Volvo Car Adria Grupe, odbarana su najbolja inovativna rješenja koja će doprinjeti zaustavljanju daljnjeg dotoka plastičnog otpada u Jadransko more
U žestokoj antiplastičnoj borbi pobjedu je odnio 'Zlarin – otok bez plastike' čija je vizija Zlarin učiniti prvi hrvatskim otokom bez jednokratne plastike. Podrijetlom sa Zlarina, Ana, Nataša i Ivana, razvile su model koji će u slijedećih godinu dana zaustaviti dotok jednokratne plastike na otok.
Plastične vrećice zamijenit će papirnatima i platnenim, izbacit će slamke, a plastične čaše i pribor za jelo, također će zamijeniti ekološki prihvatljivim rješenjima. Projekt podupire lokalno stanovništvo i tamošnja turistička zajednica.
'Zlarin je otok na kojemu živi stotinjak stanovnika što ga čini idealnim mjestom za pokušaj ovog eksperimenta. Imamo samo jedan dućan i nekoliko kafića što znatno smanjuje broj ljudi koji trebaju poduprijeti našu ideju. Lokalna zajednica daje nam veliku podršku i jedva čekamo da Zlarin bez plastike zaživi', kaže članica pobjedničkog tima Ana Robb.
Tijekom dvodnevnog bootcampa odabrani timovi, uz pomoć mentora, projektna su rješenja pretvorili u poslovne modele koristeći metodologije design thinkinga i lean startupa te su svoje ideje prezentiralli pred stručnim ocjenjivačkim sudom kojega su činili HE Diana Madunić, veleposlanica Švedske u Hrvatskoj, Nikola Galić, marketing i PR manager Volvo Car Adria Grupe, Sandi Orlić, viši znanstveni suradnik Instituta Ruđer Bošković, Petra Ledinek, FOX/National Geographic Network – kampanja Planet or Plastic, Fran Mubrin, kretivni direktor Agencije 404 i Draško Holcer, viši kustos Hrvatskog prirodoslovnog muzeja i predsjednik Instituta Plavi svijet.
'Sve što u Volvu radimo nastojimo stvarati s misijom da ljudske živote učinimo lakšim, sigurnijim i u harmoniji s prirodom. Baš mi je zato drago da je Adriatic Plastic Challenge rezultirao upravo takvim projektima. Uz brojna inovativna rješenja, danas smo vidjeli veliku želju, motivaciju te jaku pozitivnu motivaciju timova. Siguran sam kako je ovo za njih tek početak, a Volvo će u okviru globalne kampanje Clean Seas kojom nastojimo zaustaviti plastičnu plimu, svakako biti na raspolaganju za daljnju pomoć svim timovima', rekao je Nikola Galić, PR i marketing manager Volvo Car Adria Grupe.