Mađarska je započela izgradnju luke na Jadranskom moru u Trstu. Mađari su zemljište dobili za 31 milijuna eura u sklopu koncesijskog ugovora na 60 godina. Luka bi trebala biti izgrađena do 2028. godine 'Ovo je povijesni infrastrukturni pothvat', najavio je Levente Magyar, državni tajnik u mađarskom Ministarstvu vanjskih poslova i trgovine
Mađarska luka u Trstu bit će prvi nacionalni pomorski terminal koji će omogućiti izravnu kontrolu nad izvoznim i uvoznim kapacitetima, čime će se smanjiti ovisnost o stranim logističkim rješenjima. Trenutno, mađarski izvoz uvelike ovisi o lukama u susjednim zemljama, što često uzrokuje logističke prepreke i dodatne troškove, piše Hungary Today.
Prema planovima, prvi građevinski radovi obuhvaćaju izgradnju velikog lukobrana i nasipavanje 50.000 kubičnih metara materijala na zemljištu koje je u vlasništvu mađarske države. Uz samu luku, predviđena je izgradnja logističkog centra na području od 30 hektara, gdje će se nalaziti potrebni kapaciteti za skladištenje i daljnju distribuciju robe.
Podrška talijanskih vlasti i geopolitički značaj
Magyar je na gradilištu istaknuo važnost suradnje s talijanskim vlastima, osobito s zamjenikom ministra za infrastrukturu i promet, Edoardom Rixijem, koji je podržavao projekt od samih početaka. Njihovi razgovori fokusirali su se na integraciju luke u talijansku i europsku prometnu mrežu, što će omogućiti učinkovitiji transport robe iz Mađarske prema globalnim destinacijama.
'Ako država nema vlastiti izlaz na more i kapacitet pomorske luke, uvijek će biti ovisna o drugima. Želimo promijeniti ovu situaciju jer Mađarska, kao 34. najveći izvoznik u svijetu, mora imati vlastite logističke kapacitete kako bi osigurala konkurentnost na globalnom tržištu', izjavio je Magyar.
Povratak Mađarske na Jadran
Ovaj projekt nosi za Mađare i povijesnu simboliku. Magyar je podsjetio da je Mađarska izgubila izlaz na more nakon Prvog svjetskog rata, kada su južnoslavenske trupe 1918. godine preuzele Rijeku. Od tada Mađarska nije imala vlastitu pomorsku luku, a trgovina se odvijala kroz luke u drugim državama.
'Nakon više od stotinu godina, Mađarska ponovno stvara vlastitu pomorsku infrastrukturu, čime se otvara novo poglavlje u našoj gospodarskoj neovisnosti,' rekao je Magyar.