Pokažite svojim followerima da iza cool proizvoda stoji jednako cool ekipa koja, osim s novotarijama iz svoje branše, ide u korak i s tehnologijama te novim trendovima na društvenim mrežama
Često se raspravlja o tome što je najbitnija stvar u marketingu. Odgovori su šaroliki - od dobrog teksta, slike i videa, preko snažnog budžeta, iznimno i dobro razrađene strategije, pa sve do pametnog oglašavanja.
No jedno je sigurno - za sve te stavke, pa tako i za sam marketing, potreban je krajnji korisnik koji ne smije i ne može biti točkica ili neki 'xy' na papiru, nego osoba od krvi i mesa koju želite pretvoriti u lojalnog budućeg (zadovoljnog!) kupca, a koja neće imati potrebu zamijeniti vaš nekim drugim brendom. Upravo zbog njih, vaših kupaca, treba se razmišljati i o sadržaju (bilo organskom, bilo plaćenom), ali i načinima na koje se on plasira na društvene mreže.
Instagram je u 2018. godini u ovome prednjačio u odnosu na ostale društvene mreže, a prema prognozama digitalnih marketingaša, u 2019. godini uzet će još više zamaha - raditi još bolji engagement, privlačiti sve više novih korisnika te marketinškim profesionalcima i agencijama, samim time i njihovim klijentima, vraćati puno više od uloženog.
Kako će Instagram oblikovati svijet?
Osim što je jako zanimljiv za korisnike, Instagram je jako zanimljiv za marketingaše. On je marketinška platforma koja nevjerojatno brzo raste i razvija se te privlači novu, mladu publiku. No ono što je na Instagramu najvažnije i što je bilo svojevrsna revolucija u svijetu društvenih mreža je - video. Najprije je to bio kratki video ili boomerang koji smo mogli izabrati u storyjima, no od ove godine Instagram je postao veliki igrač među videoservisima. Svojim IGTV-jem korisnicima je omogućio postavljanje duljih uradaka na videoplatformu. Uz jedan vrlo bitan naputak - videa su vertikalna, samim time namijenjena isključivo publici na mobitelima. Ovime se uspješno ogradio od Youtubea i pronašao svoje mjesto na tržištu.
Bilo da snimate tzv. live video uratke, kratke priloge, one take reklame ili podcaste, uz IGTV vaš Instagram zasjat će u novom ruhu i privući još više publike u 2019. godini. To naravno ne znači da story odlazi u povijest... Štoviše, storyji su od ove godine postali zanimljiviji pa će se u sljedećoj još više razmahati.
Naime, u 2018. godini Instagram je u popularne storyje uveo nekoliko značajnijih noviteta - od dodavanja više videa jedan za drugim, do GIF-ova i mogućnosti prijenosa tuđeg storyja na profil. O pitanjima i odgovorima te anketama sa sliderima da ne govorimo. Publika vas može odmah ocijeniti i pitati sve što ih zanima. Dakle, storyji su postali kompletna i vrlo dobra korisnička služba. Još kad tome dodamo mogućnost da si postavite brzi odgovor za sve poruke koje vam stižu u inbox, vaš Instagram postaje produžena ruka biznisa.
Još nekoliko savjeta...
S druge strane, u storyje odnedavno stižu i oglasi, što znači da trebate pomno misliti o vizualu i ciljanoj publici, nikako samo o budžetu i trajanju kampanje. U prijevodu, ako nemate dobar sadržaj za oglas u storyju, nemojte birati taj placement.
Influenceri će briljirati u ovome segmentu. Naime, zahvaljujući njima i dobro osmišljenim kampanjama te take overima na Instagramu, mogli biste vrlo lako povećati prodaju vašeg proizvoda ili usluge. I dalje su u trendu i isključivo služe povećanju prodaje. U tome je Instagram već napravio drugi veliki iskorak jer smo tijekom 2018. mogli primijetiti pojavu mnogobrojnih dodataka za prodaju - od tagiranja proizvoda na slikama do navigacije prema košarici.
U svakom slučaju, ako pametno odigrate, zaigrate se i prepustite mašti na volju - na Instagramu možete napraviti puno. Ako imate želju, ali naprosto ne znate u kojem smjeru krenuti, obratite se stručnjacima. Nekada je bolje imati savjetnika, nego skupo plaćati ispravke.