Jeste li se ikada zapitali, dok ste kupovali u supermarketu, zašto su banane uvijek pod šifrom '1'. Čime je baš ovo tropsko voće zaslužilo privilegiju da gotovo na svakoj samoposlužnoj vagi drži prvu poziciju?
Vjerojatno se to niste nikada zapitali, no zato su tu marljivi čitatelji tportala koji redovito predlažu teme egzotične kao i voće kojem smo se posvetili ovom prilikom.
Nije tajna da su banane oduvijek bile među pet najprodavanijih proizvoda u svakom dućanu. Kako u najvećim hipermarketima tako i u kvartovskim dućanima. Banane uvijek prođu, neovisno o cijeni, godišnjem dobu i lokaciji trgovine.
Praktično je, dakle, proizvod koji se najbolje prodaje označiti šifrom 1 (jedan). Osim toga, objasnili su za tportal iz jedne od najvećih trgovačkih kompanija, visoko pozicioniranje banana u odnosu na drugo voće i povrće ima veze i s abecedom.
Iako avokado, ananas, artičoka ili aronija po abecednom redu šiju banane, one su zbog velike potražnje, ali i velike zarade koju donose trgovcima dobile mjesto broj 1. Doduše, ne baš u svim trgovinama kao što je to primijetio naš čitatelj, ali i velika većina je dovoljna.
Banana je, inače, četvrta biljka u svijetu koja se koristi za prehranu. Godišnje se više pojede samo riže, pšenice i kukuruza. Svaka četvrta banana u svijetu uzgoji se u Indiji (koja je i vodeći svjetski proizvođač banana), a po deset posto svjetske proizvodnje drže Kina, Filipini i Indonezija. Prema statistikama Svjetske banke, u Hrvatskoj se u 2014. pojelo oko 46.000 tona banana.
Osim banana, u top pet artikala u skoro svim trgovinama ulaze i kruh, meso (svih vrsta), mlijeko i Coca Cola.
456556,454364,455842,452181