ZAMKE ALL-INCLUSIVE HOTELA

'Jedi i pij koliko možeš' često skriva dodatne troškove

01.04.2022 u 08:59

Bionic
Reading

Ulazimo u doba kada se ozbiljno počinje planirati ljetovanje. One među nama koji godišnji odmor obično provode u hotelima, možda bi mogao, svojom neograničenom ponudom pića i jela, privući neki od all-inclusive hotela ili resorta. No, treba imati na umu da all-inclusive odmarališta često imaju lošu reputaciju.

Taj poslovni model u pravilu se povezuje s lokacijama u toplim podnebljima i vrstom odmora poput medenog mjeseca, gdje gost putuje izdaleka kako bi pretežno ležao na plaži. U ovom stereotipu, hrana je obično nenadahnuta i poslužuje se na bazi švedskog stola, a pića su voćna, ledena i često razvodnjena. Dakle, često je vrlo dvojbeno koliko vrijednosti za novac nudi all-inclusive format.

Da biste odabrali onaj pravi, pomaže razumijevanje načina na koji all-inclusive objekti zarađuju. Svaki se posao temelji na predviđanjima ljudskog ponašanja, dok ova odmarališta preživljavaju isključivo na temelju izračuna i prilagodbi. Radi se o sustavu pokušaja i pogreške, gdje se objekt jednostavno mijenja na način da, gdje god može, udovolji potrebama gostiju i pritom dobro zaradi.

Na određeni način, all-inclusive mjesta posluju kao i svi drugi hoteli. Postoje režijski troškovi, izračuni i svi otprilike znaju koliki će im biti godišnji postotak troška za hranu i slično, i na tome temelje svoje cijene. Jedino čega se gost treba čuvati su skriveni troškovi.

U pravilu, gost je najprije privučen sjajnom cijenom, ali kada stigne u hotel ili resort, shvati da postoje različiti paketi all-inclusive ponude i da će možda imati značajnih dodatnih troškova. Naime, različite razine uključenosti u cijenu mogu značiti nadoplate za hranu i pića, još jedan element na kojem takvi hoteli mogu profitirati. Kada, recimo, gost naruči neku posebnu hranu ili bocu vina, all-inclusive zahvaljujući visokim maržama obično zarađuje veliki novac, i to samo zato što gost ne konzumira ono što bi trebao, odnosno što mu je uključeno u paket.

Ili, primjerice, kad gosti izađu na večeru u grad, radi se o čistoj zaradi all-inclusivea. Izleti, romantične usluge u wellness centru i slično, dakle sve što nije dio all-inclusivea, znači dodatni profit za hotel.

Isto tako, dulji boravci gostiju obično jamče bolju zaradu. Što je boravak duži, hotel bi trebao biti isplativiji. Primjerice, jedna od motivacija u slučaju dvodnevnog all-inclusive putovanja može biti konzumiranje što više hrane i pića, kako bi si gost priuštio što više. No, tijekom duljeg boravka gost konzumira manje. Gosti koji ostanu tjedan dana, vjerojatno će se odvažiti izaći na večeru izvan hotela, potrošit će više na wellness ili bocu šampanjca kako bi što ljepše proveo dane u hotelu.

No, postoji i mnogo načina da gost osigura da mu se uloženi novac isplati. Prvo, treba odabrati hotel na temelju putovanja kakvo želi. Ako, recimo, želi potpuni odmor - ne raditi ništa, sjediti na plaži, piti koktele i samo se opustiti, onda nema smisla ići u all-inclusive hotel ili resort.

Ipak, današnji all-inclusive objekti mogu ponuditi mnogo više od maske za ronjenje i ležaljke, čak i izvan tropskih ili mediteranskih lokacija - planinarenje glečerom, heli-skijanje i slično. Obiteljsko skijanje, recimo, može biti vrlo skup odmor što se može izbjeći, primjerice, odlaskom u Club Med, gdje će za boravak od sedam noći neki objekti uključivati ​​i povratne zrakoplovne karte, karte za žičare, tečajeve skijanja ili snowboarda te još mnogo toga, što može biti vrlo povoljno za obitelj.

Neka wellness odmarališta nude svakodnevne tretmane, prilagođene obroke, osobne treninge i sportove na vodi, dok većina luksuznih safari lodgeva uključuje razgledne vožnje u divljini, safari vodiča, a ponekad čak i kraće povratne letove. Mnoga all-inclusive odmarališta zarađuju na skupim izletima koje gosti rezerviraju na licu mjesta, pa se stoga gostu, prije odluke za uplatu aranžmana, savjetuje istražiti koje su aktivnosti uključene i mogu li se doplatiti različite aktivnosti i koliko one koštaju.

Tu je i hrana, često izvor velikog razočaranja za all-inclusive turiste. Zato je uvijek pametno na internetskoj stranici hotela istražiti detalje o stilu kuhinje, kuhara ili kulinarskog koncepta (ako piše nešto o tome, to sugerira da se koliko-toliko pozornosti posvećuje hrani). Stručnjaci uvijek preporučuju traženje à la carte jelovnika nasuprot ozloglašenoga švedskog stola sa zasitnom prženom hranom od jeftinih namirnica, a treba pročitati i tekstove ispisane sitnim slovima, vezanim uz uključenu hranu i pića.

I da - trebali biste puno jesti, da vratite uloženo. Kad je uključena à la carte ponuda, prepustite se svemu, uključujući predjela i deserte, a ne propustite niti opcije za poslijepodnevnu užinu ili ispunjavanje vaših kasnonoćnih želja. Zašto ne, pa na odmoru ste!