Davne, za nas ratne, 1991. američki umjetnik Jeff Koons vjenčao se s talijanskom pornografskom zvijezdom Ilonom Staller, poznatijom kao Cicciolina, podrijetlom iz Mađarske, u to vrijeme zastupnicom u talijanskom parlamentu. Nakon što su 1992. dobili sina Ludwiga, brak je završio, navodno zbog Koonsova fizičkog i emocionalnog zlostavljanja supruge.
Tri desetljeća poslije, umjetnik poznat po svom popartističkom korištenju popularne kulture i skulpturama koje prikazuju svakodnevne predmete, povezao se s njemačkim BMW-om.
Naime, tijekom Frieze Los Angelesa, međunarodnog sajma umjetnosti koji privlači pokrovitelje, trgovce, kustose i znatiželjnike da bi vidjeli što je novo na području današnje likovne umjetnosti, predstavljen je '8 X Jeff Koons', model iznimno ograničene serije koji je taj umjetnik osmislio za BMW. Vozilo koje je odabrano kao njegovo 'platno' - BMW M850i xDrive Gran Coupe, Koons interpretira prilagođenim interijerom i eksterijerom.
Koons je najpoznatiji po svojim skulpturama-balonima koje se prodaju za desetke milijuna dolara (aukcijski rekordi: 58,4 milijuna za skulpturu 'Balloon Dog' i 91,1 milijun za 'Rabbit'), sada je i autor znatno jeftinijeg djela '8 X Jeff Koons', pokretne skulpture koja uključuje jedan od najkompliciranijih proizvodnih procesa bilo kojeg BMW-a ikada napravljenog. Eksterijer uključuje stotine sati prilagođenog procesa lakiranja i rabi 11 boja u upečatljivom grafičkom dizajnu, pretežito u nijansama plave s podebljanim žutim i srebrnim akcentima.
BMW-ova povezanost s umjetnicima seže daleko unatrag, još do prve suradnje marke s Alexanderom Calderom 1975. Tada je kipar, poznat po svojim šarenim mobilima, uljepšao trkaći model 3.0 CSL. Od tog vremena, primjerke kolekcije BMW Art Cars potpisala su imena poput Franka Stelle, Roya Lichtensteina, Andyja Warhola, Roberta Rauschenberga i Davida Hockneyja.
Ni sam Jeff Koons nije početnik u BMW-ovom programu Art Car, jer je još 2010. bio angažiran za stvaranje 17. umjetničkog automobila u seriji - trkaćeg automobila divljih boja M3 GT2. Taj se automobil te godine natjecao na utrci 24 sata Le Mansa, noseći najživlju kombinaciju boja bilo kojeg umjetničkog BMW-a. Do sada.
Stražnji dio '8 X Jeffa Koonsa' ima eksplozivne boje i zapravo su naklon trkaćem modelu iz 2010. Riječ 'POP' na svakoj strani, zajedno s energičnim linijama, sugeriraju snagu i brzinu – elemente po kojima je umjetnik i poznat. Dizajn je istodobno i hommage velikanima Pop Arta i stripovskom senzibilitetu tog umjetničkog pokreta. Niti unutrašnjost, koja aludira na Wonder Woman i Spider-Mana, nije ništa manje šarena, s kožom u nijansama crvene i plave koje nadopunjuju odvažnu vanjštinu.
Zbog stotina sati potrebnih za lakiranje svakog od primjeraka modela, BMW-ove specijalizirane ekipe planiraju proizvoditi samo dva automobila tjedno u svom pogonu u Bavarskoj. Svaki od 99 komada predviđenih za izradu dolazi s potvrdom o autentičnosti koju potpisuju Koons i predsjednik i izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse.
Nakon svoje premijere u Los Angelesu u veljači, prvi primjerak automobila otišao je na Rockefeller Plazu u New Yorku, za potrebe dobrotvorne aukcije u Christie'su u travnju. Njegova prodaja koristit će dobrotvornoj organizaciji važnoj za umjetnika (koji, inače, ima osmero djece) pod imenom Međunarodni centar za nestalu i izrabljivanu djecu (ICMEC). Ljubitelji BMW-a koji su ujedno i obožavatelji Koonsa mogu unaprijed naručiti vlastiti primjerak 8 X Jeff Koonsa po cijeni 350.000 dolara, isključivo putem bmwusa.com.