Nakon što je tvrtka u suvlasništvu Mate Rimca prošle godine preuzela Bugatti, hrvatska je javnost saznala gotovo sve o tom legendarnom francuskom proizvođaču hiperbrzih i hiperskupih hiperautomobila. No malo tko zna da se u Velikoj Britaniji proizvode vjerojatno najskuplje igračke na svijetu - dječje verzije Bugattija.
Ideja potječe od osnivača tvrtke Ettorea Bugattija koji je 1926. godine svom najmlađem sinu Rolandu za četvrti rođendan napravio umanjenu inačicu slavnog trkaćeg modela T35. Ettore je to zamislio kao jednokratni poklon, no reakcije potencijalnih kupaca koji su dolazili u tvornicu u alzaškom Molsheimu bile su tako oduševljene da je Bugatti Baby ušao u redovitu proizvodnju te je u sljedećih desetak godina prodano više od 500 primjeraka te hiperigračke koju su tadašnji bogataši rado poklanjali svojim muškim nasljednicima.
Budući da i danas ima ljudi spremnih platiti više desetaka tisuća eura za igračku, u engleskom Bicesteru uspješno posluje tvrtka Little Car Company koja proizvodi Bugatti Baby II, umanjenu repliku modela T35 u kojoj ima dovoljno mjesta za roditelja i dijete. Ti automobili-igračke po dimenzijama dosežu otprilike tri četvrtine veličine originala, pokreće ih električni pogon – benzinski motor morao je biti žrtvovan - i dosežu najveću brzinu od oko 65 kilometara na sat.
Svaki primjerak radi se ručno. Karoserija, metalna instrumentna ploča i sjedala izrađeni su od istih materijala i u istim bojama kao i rijetki originali koji se povremeno mogu naći na dražbama oldtimera na kojima dosežu milijunske cijene. Godišnje se proizvodi oko 250 primjeraka tog dječjeg automobila u ikoničkim francuskim bojama - plavoj, bijeloj ili crvenoj.
Riječ je možda o najskupljim igračkama na svijetu: Bugatti Baby II stoji između 30 i 60 tisuća eura, ovisno o snazi električnog motora, kapacitetu baterije i opremi. Ipak, za tu cijenu vjerojatno ne možete kupiti ni rabljenu ispušnu cijev pravog Bugattija koji se prodaje za oko tri milijuna eura. Stoga, ako želite za rođendan, pričest ili krizmu razveseliti svog nasljednika ili nasljednicu, zaputite se prema tvornici u Bicesteru.
Ako vam se pak ne dopada dizajn trkaćeg Bugattija T35 iz 1924. godine, tvrtka Little Car Company proizvodi još dva dječja modela slavnih automobila, Ferrari 250 Testa Rossu i Aston Martin DB5 kakav je vozio James Bond. U planu je izrada samo 299 primjeraka Ferrarija i 1059 primjeraka Astona Martina. Požurite! Dakako, nijedan od tih automobilčića ne smije na ulicu, stoga bi nužno bilo da imate veliko, ali doista veliko dvorište, ili možda golemi privatni posjed, kako bi vaši potomci mogli istinski uživati u vožnji ovim umanjenim replikama legendarnih automobila.