MOTOCIKL ZA 'ODLIKAŠE'

Sedam godina rada za savršeni unikat

17.02.2022 u 08:20

Bionic
Reading

Kada se Ed Boyd, viši potpredsjednik kompanije Dell i uspješni dizajner koji surađuje s robnim markama kao što su Sony i Nike, obratio osnivaču tvrtke Revival Cycles Alanu Stulbergu s namjerom istraživanja granica dizajniranja motocikala, ni jedan niti drugi nisu imali pojma da će proći sedam godina do realizacije njihovih ideja

Boydov početni koncept predviđao je motocikl koji pokreće Yamahin V-twin motor, ali je na koncu bio redizajniran tako da može primiti Ducatijev. Izmjena je napravljena, prije svega, temeljem povijesne i estetske privlačnosti te marke, kao i njegove prilagodljivosti. No, vanjski podsklopovi, pa čak i hardver, koji izgledaju jednostavno, zahtijevali su znatna istraživanja i razvoj. I tako su se nakupljale godine rada. Konačan rezultat - motocikl nazvan Fuse, jedan je od najkompliciranijih unikatnih ikada zamišljenih. Radi se o ručno izrađenom ljepotanu kojim Revival, sa sjedištem u Teksasu, pokazuje što sve može učiniti kako bi prenio vizije svojih kupaca u stvarnost.

Boyd je bio inspiriran Revivalovim projektom J63, Ducatijevim strojem dovršenim 2015, koji mu je dao poticaj za razvoj nečeg još odvažnijeg, kako dizajnom, tako i izradom elemenata koje ta radionica još nikada prije nije pokušala.

U srcu Fusea nalazi se L-twin motor od 1100 ccm koji potječe iz modela Ducati Monster iz sredine prvog desetljeća ovog stoljeća. To je jedina komponenta tog motocikla koja je namijenjena za masovno tržište, premda je motor sada jedva prepoznatljiv. Naime, napravljene su značajne nadogradnje u rasponu od prilagođenih kućišta gas leptira do ručno izrađenog ispuha. Dodatno, sve je i estetski radikalno redizajnirano i modernizirano, uz uključenje posve novih dijelova. Sve je unikatno, uključujući okvir od nehrđajućeg čelika, upravljač i stražnje nožne komande, čak i 18-inčne glatke trkaće gume. Sve u svemu, motocikl je zahtijevao više od 1000 sati izrade.

Posebno je složena jednodijelna, kromirana aluminijska karoserija koja uključuje spremnike za gorivo i ulje, te stražnji dio i sjedalo (kako bi linije bile čiste, svi kabeli i žice su skriveni). Najkompliciraniji za dizajn i izvedbu bio je sklop upravljača i trostruke stezaljke (stezanje vilice u tri točke). Zamišljen kao zasebna jedinica, integrira glavne cilindre spojke i kočnice, ručne poluge, gas, indikatore i instrumente.

Trajalo je ali se približilo savršenstvu.