Na početku pandemije COVID-19, Karex Berhad, malezijska tvrtka koja proizvodi 20 posto svih kondoma u svijetu i drži vodeće mjesto u svetu proizvođača tog artikla, najavila je da se priprema za dvoznamenkasti porast potražnje. Obrazloženje je bilo razumljivo – vlade većine zemalja tražile su od ljudi da rade od kuće, a malo tko je planirao imati djecu tijekom nesigurnih vremena
Umjesto toga, dogodilo se neočekivano. Naime, Karexova prodaja pala je 40 posto u posljednje dvije godine, do te mjere da je ta tvrtka koja obično proizvodi 5,5 milijardi kondoma godišnje, počela proizvoditi gumene rukavice kako bi povećala svoje prihode.
Zašto su se izjalovile pretpostavke da u pandemiji, uz tako malo izlazaka, ljudi kod kuće neće imati što raditi osim vođenja ljubavi? Najlogičnije objašnjenje je da tijekom lockdowna nije bilo lako upražnjavati rekreativni seks.
Naravno, lošu sreću nije imao samo Karex. I drugi proizvođači kondoma također su promatrali kako njihova prodaja pada. Britanski Durex već je u travnju 2020. obznanio da zbog manjka društvenih kontakata, povećane razine tjeskobe i smanjenja 'broja intimnih prilika', kupnja kondoma opada.
Na prodaju kondoma također su utjecale ne samo psihološke promjene, već i nove logističke prepreke. Zatvaranje hotela i motela osudilo je na propast 'blagdanski' seks, seks na godišnjim odmorima i putovanjima, seks u nevjeri i nekoliko drugih vrsta intimnosti izvan kuće. Naime, predpandemijska Durexova istraživanja pokazala su da parovi koji žive u brojnijim domaćinstvima često posežu za hotelima kako bi našli vremena i mira biti jedno s drugim. Uz sve ostalo, pao je promet i u prostituciji.
Za problem koji je nastao jednako je važno i to da su vlade i agencije za pomoć privremeno prestale kupovati i distribuirati kondome kao dio programa seksualnog zdravlja. Primjerice, u Ujedinjenom Kraljevstvu Nacionalna zdravstvena služba zatvorila je većinu nebitnih klinika zbog covida, a zatvorene su i klinike za seksualno zdravlje koje dijele kondome. Koliko je takva politika narušila proizvodnju govore i podaci po kojima, primjerice, Kina godišnje podijeli oko milijardu prezervativa kao dio programa planiranja obitelji. Grad New York svake godine poklanja više od 30 milijuna kondoma i drugih proizvoda za siguran seks. UNAIDS je 2016. pozvao donatore da do 2020. kupuju i distribuiraju 20 milijardi kondoma godišnje u zemljama s niskim i srednjim dohotkom. Zaklada za zdravstvenu zaštitu od AIDS-a je 2018. podijelila 600 milijuna kondoma u 37 zemalja. Iste godine, Međunarodna federacija planiranog roditeljstva naručila je još 300 milijuna kondoma.
Valjda će 2022. vratiti dio sjaja industriji kondoma. Ironično, čini se, najveće nade polažu se u mogućnost da ljudi u svojim spavaćim sobama provode što manje vremena.