HDZ-ova štikla
Žene, ako se mislite baviti politikom, ne smijete nositi štikle – to je jedna od udarnih pouka s HDZ-ove vikend klauzure u Opatiji. Autor je ovog pravila, jednog od niza naputaka za HDZ-ovo redizajniranje, Vinko Vukadin, licencirani medijski trener, koji je vrhuški glavne opozicijske stranke održao predavanje o umijeću javnog nastupa.
Vukadinov naputak o cipelama neodoljivo asocira na opjevane Severinine vrtoglave potpetice: lako je zamisliti pjesmuljak o tome da trava još nije nikla tamo gdje je stala HDZ-ova štikla. Ali HDZ-ov stručnjak za peglanje imidža u izjavi za Jutarnji list objašnjava da su njegova pravila povezana s potrebom fokusiranja javnosti na govornika, a da štikle ili nakit - kritika carici broševa i bivšoj šefici HDZ-a Jadranki Kosor? – privlače drugačiju vrstu pozornosti i šalju krivu poruku.
Međutim, Vukadin zanemaruje notorno: da HDZ-ov problem nije pakiranje, nego sadržaj. Šef stranke Tomislav Karamarko, koliko se može vidjeti, ne nosi štikle ni đinđuve. Nije njegov ni HDZ-ov problem u tome da bi šušurom odvlačio pažnju sa svojih poruka. Problem je upravo u tome što su poruke, zamotane ovako ili onako, nikakve. Još veći u tome da je HDZ stekao reputaciju prodavača obmana, vlastitim često puta potvrđenim neskladom između svog vanjskog uj-sjaja i unutarnjeg fuj-sadržaja. Vrhuške svih stranaka prolaze kroz medijske treninge, ali zbirka pravila kojima se navodno kane udarati temelji “novom HDZ-u“ kozmetičke je prirode. Neozbiljna baš kao i Vukadinova ideja da će od Karamarka napraviti brend tako što će mu popraviti nejasan izgovor.