ANTOLOGIJA

Ko to more platit: Kako je Kolinda zakucala Snoop Dogga i Flavor Flava

Bojan Stilin
Bojan Stilin
Više o autoru

Bionic
Reading

Aktualne Olimpijske igre donijele su etabliranje novog zanimanja u međuprostoru između sporta i popularne kulture po imenu hype man – dežurni nabrijavač koji sportaše energetski puni svojim statusom celebrityja, javnim imidžom, katkad i stvarnim navijanjem, pa i novcem. Kako se u kolijevci inovativnih zanimanja, SAD-u, ovog posla uglavnom primaju ocvali reperi, možda bi Hrvatska mogla biti inovativnija pa angažirati prvu svjetsku hype woman. Pogodite na koga mislimo

Priča prva: S bakljom po Parizu

Legendarni reper, glazbeni mogul te odnedavno poduzetnik na profitabilnom polju kanabisa, Calvin Cordozar Broadus Jr., poznatiji kao Snoop Dogg (52), u prepoznatljivo napušenom stilu gega se ulicama Pariza na dan otvorenja Olimpijskih igara, držeći, a što drugo nego – baklju. Ne onu na koju ste pomislili, već pravu olimpijsku baklju.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Page Six

Dio je to obaveza na koje je pristao potpisavši dva unosna ugovora – jedan s Američkim olimpijskim odborom, za koji obavlja poslove hype mana, lika koji nabrijava sve njihove olimpijske ekipe s ciljem postizanja što boljeg rezultata, te drugi, s televizijskom mrežom NBC, prema kojemu već drugi tjedan krstari Parizom i glumi samog sebe u ulozi olimpijske dvorske lude. Ili, kako sam kaže – dogg being dogg.

Izvor: Društvene mreže / Autor: NBC

Te se blesira s legendarnim plivačem Michaelom Phelpsom u 'školi plivanja' te brije s kolegama reperima i koketnim francuskim glumicama te baca rime na temu pariške kiše - samo još čekamo neko krunsko viralno glupiranje poput onog antologijskog prijenosa konjičkog sporta na prošlim Igrama u Tokiju. O sportu, naravno, pojma nema, detalji ugovora, naravno, nisu otkriveni, ali sjetite se samo nekih naslova Snoopovih pjesama i sve će vam biti jasno: 'Money', 'In It for the Money', 'Get My Money', 'Let's Talk About Money'… malo li je?

Priča druga: Hype sa satom oko vrata

Legendarni reper, glumac i televizijski voditelj William Jonathan Drayton Jr., poznatiji kao Flavor Flav (65), krevelji se sa svojim prepoznatljivim gigantskim satom oko vrata na utakmici vaterpolistica SAD-a i Italije na Olimpijskim igrama u Parizu. Dio je to obaveza na koje je pristao u svibnju, kad je potpisao petogodišnji ugovor s Američkim vaterpolskim savezom, prema kojemu je postao hype man muške i ženske vaterpolske reprezentacije, od kojih se potonja diči zlatom s posljednjih triju Olimpijskih igara.

Dvorska luda jedne od najvećih rap grupa svih vremena, Public Enemyja, ujedno otac četiri kćeri, ozbiljno je shvatio zadatak te otišao korak dalje od odredbi svog sponzorskog ugovora. Prvo je tijekom priprema povukao glazbene veze kako bi za cijelu žensku reprezentaciju sredio karte za svibanjski koncert Taylor Swift u Parizu. Potom je, kad se jedna od cura požalila da savez baš i ne stoji najbolje u financijskom smislu, Flav uskočio interventnim sponzorstvom te im čak obećao platiti krstarenje na brodu Virgin Voyage nakon prvenstva.

Izvor: Društvene mreže / Autor: CBS

Flav u medijskim nastupima stalno ističe da iznimno cijeni fizički napor vaterpolistica i vaterpolista, ali niti tri mjeseca nakon što je postao hype man nije naučio pravila igre. Ovu jedinu mrlju na ovoj simpatičnoj PR priči možda popravi već u ponedjeljak, kad posljednju utakmicu skupine u Parizu vaterpolisti SAD-a igraju protiv Hrvatske, a s druge strane tribine, znajući njezine američke odiseje, zasigurno će ga čekati junakinja naše treće priče.

  • +2
Kolinda Grabar Kitarović Izvor: Cropix / Autor: Tom Dubravec

Priča treća: Prva svjetska hype woman

Bivša hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović (56) oko ponoći sa srijede na četvrtak s tribine Roland Garrosa urla 'Donna, Donna', gestikulira kao pravi teniski fanatik i proživljava svaki poen Donne Vekić u epskoj borbi s Ukrajinkom Martom Kostjuk kao da je ona dolje na šljaci s reketom u rukama. Isto je, već po tradiciji, radila na većini borilišta u Parizu na kojima nastupaju hrvatski sportaši, pa tako i na dnevnim mečevima Vekić u pretkvalifikacijama, pržeći se na +30, ali ne odustajući od navijanja. Nije to dio nikakvog sponzorskog ugovora, pa čak ni dio njezinih obaveza kao članice Međunarodnog olimpijskog odbora, u kojem se svojstvu nalazi u Parizu. Dio je to njezina posla iz snova – hype woman hrvatskog sporta – koji s manje ili više uspjeha obavlja već desetak godina.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Belta

Nije baš uvijek briljirala u tom poslu: prvo će vam vjerojatno pasti na pamet ono kišno blamiranje iz 2018. u Moskvi, po svemu sudeći pogonjeno prozirnom tekućinom koju su joj – sjećate se – podvalili danas omraženi Putin i Lukašenko u VIP salonu stadiona Lužnjiki na finalu Svjetskog nogometnog prvenstva. Kad se osušila od tog nesretnog iskustva te riješila pseudonavijačkih priljepaka i nosača cekera na Pantovčaku, iskoristila je svoju asertivnu diplomaciju da bi se infiltrirala u najveću svjetsku sportsku ustanovu. Tako je materijalizirala svoj sportski fanatizam, za koji dan nakon ludila od meča Donne Vekić konačno vjerujemo da je autentičan.

Naime, koliko god to nekome bilo iritantno, podvriskivanje i skakanje po montažnim tribinama Roland Garrosa ne možete odglumiti ni zamijeniti bakljom u ruci, satom oko vrata ili unosnim sponzorskim ugovorima. A pritom, za razliku od gore spomenutih hype mena, znate i razumijete pravila sporta za koji navijate te više nemate potrebu valjati se u blatu politike, juriti za klikovima na svojim mrežnim profilima ili puniti stranice glossy magazina receptima za kalorijsku salatu od mišancije. Kolinda Grabar Kitarović komotno bi mogla dati ostavku u Međunarodnom olimpijskom odboru i postati prva hrvatska sportska hype woman. Nadamo se, ipak – ne o našem trošku. To smo već probali.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.