Filmovi 'U ljubičastu utrobu' Thuy-Han Nguyen-Chi, 'Mast-del' Maryam Tafakory i 'Valerija' Sare Jurinčić, dobitnici su ovogodišnjih glavnih nagrada Festivala 25FPS, koji je u subotu završio u Kinoteci
Tri jednakovrijedna GrandPrixa 19. izdanja tog međunarodnog festivala eksperimentalnog filma i videa dodijelio je, birajući između 27 filmova u međunarodnoj konkurenciji, svaki član Velikog žirija po svom izboru.
Grand Prix Marka Tadića pripao je filmu 'U ljubičastu utrobu' Thuy-Han Nguyen-Chi koji, rekao je, prikazuje univerzalnost ljudskosti te činjenicu da se potraga za osobnom utopijom i mirom nalaze izvan vremena.
Mary Helena Clark nagradila je film 'Mast-del' Maryam Tafakory, kao 'pjesmu žudnje i slobode u priči o nasilju, nadzoru i cenzuri', a za spretno redefiniranje arhiva, koje ispunjava superimpoziciju senzualnim i političkim.
Ross Lipman svoju je nagradu dodijelio filmu 'Valerija' Sare Jurinčić koji počinje kao redateljičina osobna elegija za precima, a istodobno se bavi univerzalnom vezom koja nas sve povezuje s našom prošlošću.
'Pripovijedajući vlastitu priču, ona dotiče nešto duboko ukorijenjeno u svima nama i pokazuje nam da film u tek nekoliko kratkih minuta može stići mnogo dalje od svoje vremenske ograničenosti', napomenuo je.
Nagradu Green DCP Udruge za audiovizualna istraživanja 25 FPS za hrvatski film u programu festivala dobio je Miro Manojlović za film 'Pravilo br. 5: Pomno pratite svog čovjeka', kao 'djelo vrhunske montaže, promišljene strukture i osjećaj za tajming, koji pokazuje da je nasljeđe tradicionalne avangarde i dalje vrlo živo, ako se nađe u rukama pravoga autora'.
Kako je obrazloženo, film podsjeća da formalni eksperimenti u filmu ne proizlaze samo iz želje da se istraže mogućnosti i granice medija, nego da se pritom i dobro zabavi – kako autor, tako i publika.
Nagradu kritike, koju dodjeljuju Barbara Gregov, Iva Rosandić i Ivan Velisavljević, osvojio je film 'Mast-del' Maryam Tafakory rad koji je, polazeći od intimnog razgovora dviju ljubavnica, a ulazeći pritom u vizualni dijalog s nacionalnom kinematografijom, rekonstrukcija društvene i filmske povijesti brisanja ženskih i queer iskustva i perspektiva.
'Ovaj rad odabrali smo upravo zato što na jednostavan, direktan i tankoćutan način podcrtava činjenicu da su i polje intime i medij eksperimentalnog filma i danas poprišta političkog', ocijenio je žiri.
Nagradu publike dobio je film 'Ono što preostaje' Deborah Stratman.
Nakon projekcije nagrađenih filmova slijedio je program Expanded Cinema, koji je donio"Aiomenu", audiovizualnu izvedbu za 16 mm film, digitalni video i elektronički zvuk koju potpisuju Tin Dožić, Andro Giunio i Hrvoje Spudić.
Nakon Zagreba, festival će se 4. i 5. listopada¸održat i u riječkom Art-kinu.