Tjedan filma o umjetnicima - Arteria, čije se drugo izdanje održava od 15. do 19. veljače u Kulturno-informativnom centru, i ove godine nastavlja prikazivati filmove koji ruše čestu predodžbu o tome kako je umjetničko stvaranje glamurozna aktivnost povlaštenih pojedinaca
U fokusu festivala ove je godine proslavljeni njemački redatelj Wim Wenders, iz čijeg su bogatog opusa za festival izabrani filmovi 'Hammett' (1982.), 'Tokyo-ga' (1985.) i 'Bilješke o haljinama i gradovima' (1989.). 'Hammet' je Wendersov 'zaboravljeni klasik', igrana posveta piscu 'hard-boiled' proze Dashiellu Hammettu te književno-filmskom žanru noira o privatnom detektivu koji je postao proslavljeni pisac krimića, snimljena u sklopu Coppolina utopističkog projekta Zoetrope Studios.
Druga dva filma posvetio je Tokiju - 'Tokyo-ga' njegova je oda modernom Japanu i omiljenom redatelju Yasujiru Ozuu, dok ga u 'Bilješkama o haljinama i gradovima' kroz razgovor s dizajnerom Yohjiem Yamamotom prikazuje kao suvremeni globalni megalopolis, propitujući odnos urbane kulture, ulične i visoke mode.
Nakon projekcije profesor i teoretičar mode Ante Tonči Vladislavić održat će kratko predavanje na temu Wenders i Yamamoto – filmski dijalog o modi. Program počinje u srijedu filmom 'Slušaj me, Marlone' Stevana Rileyja, fascinantnim portretom filmske zvijezde Marlona Branda koji povezuje njegove osobne, često iznimno ispovjedne, iskrene i otvorene kućne snimke sa starim filmskim isječcima i arhivskim fotografijama, najavljeno je iz KIC-a.
Hrvatske premijere imat će dvije kronike njujorške umjetničke scene šezdesetih - 'Eva Hesse' redateljice Marcie Begleiter dočarava psihološku borbu umjetnice, jedne od rijetkih žena čiji je rad shvaćan ozbiljno u okruženju kojim su dominirali poglavito muški umjetnici, pop art i minimalističke orijentacije, te 'Art Bastard' Victora Kanefskog o ikonoklastu američkog slikarstva Roberta Cenedelle, buntovniku koji se nikada nije uklopio u suvremenu umjetničku scenu, no postao je jedan od njezinih najprovokativnijih i najglasnijih članova kritizirajući njezin vulgarni komercijalizam.
Kroz filmove 'Srce jednog psa' Laurie Anderson i 'Nemoj trepnuti: Robert Frank' Laure Israel predstavit će se to dvoje vrhunskih eksperimentalnih i multidisciplinarnih umjetnika. Laurie Anderson u iznimno osobnom esejističkom filmu kroz osjećaje gubitka zbog voljenog psa u nizu obiteljskih smrti progovara o raznim temama. Nakon projekcije, Marija Ott Franolić razgovarat će s filmskom teoretičarkom Višnjom Vukašinović o filmu kao o unutarnjem putovanju umjetnice i njezinom pokušaju da se s gubitkom voljenih nosi kroz umjetnost.
Hrvatsku premijeru imat će 'Nemoj trepnuti: Robert Frank' dokumentarac o pionirskom fotografu Robertu Franku, autoru utjecajne knjige fotografija 'Amerikanci' iz 1958., za koju je uvod napisao Jack Kerouac. Frank je redatelj bitničke improvizacije 'Pull My Daisy' i zloglasnog dokumentarca o Rolling Stonesima 'Cocksucker Blues'.
U filmu 'Fassbinder – ljubav bez zahtjeva', danski redatelj Christian Braad Thomsen donosi nikad objavljene, duge filmske intervjue iz sedamdesetih koje je s tim 'enfant terribleom njemačkog novog vala'.
Nakon zagrebačke premijere filmski kritičar Boško Picula razgovarat će s redateljem koji će govoriti o tome zašto je tek nedavno odlučio objaviti te intervjue, te o poetici i politici Fassbinderova opusa i njihovom prijateljstvu.
Thomsenov drugi film u programu, 'Karen Blixen: Pripovjedačica', priča o barunici koja je napisala memoare 'Moja Afrika' i pripovijest 'Babettina gozba'.
Program realizira Kulturno informativni centar (KIC) u suradnji s Veleposlanstvom Kraljevine Danske u Hrvatskoj i Goethe-Institutom, a ulaz je slobodan.