Prikazivanje filma 'Ljubav' u Cannes izazvalo je dašak kontroverze, no nastojanje redatelja Gaspara Noea da 3D gledatelju pruži veći osjećaj identifikacije s glavnim junakom dok vas vodi scenama seksa, iako malo toga ostavlja mašti, moglo bi rezultirati poboljšanjem nekih funkcija mozga
Ako vam se učini da vam mozak bolje funkcionira nakon što ste 3D naočalama pogledali krupni plan ejakulacije, orgije i seks utroje, što sve Noe nudi u svom novom filmu, znajte da bi isti pozitivan učinak na mozak ostavila i stereoskopska scena pčele koja upravo oprašuje cvijet bagrema.
Naime dosadašnje studije otkrivale su da gledanje filmova u 3D tehnologiji ne donosi mjerljivo povećanje užitka kod gledatelja, a manji dio žalio se na vrtoglavice i glavobolje. No nova britanska studija, kako piše The Guardian, otkriva da bi gledanje stereoskopskih filmova moglo poboljšati neke funkcije mozga.
Istraživanje neuroznanstvenika Patricka Fagana i profesora Brendana Walkera pokazala su kod gledatelja 23-postotno povećanje kognitivne sposobnosti obrade nakon gledanja stereoskopskog filma, dok im je vrijeme reakcije poboljšano za 11 posto. U odnosu na gledatelje koji su pogledali 2D film, poboljšanje vremena reakcije pet je puta veće. Ovaj moždani poticaj gledatelji su doživjeli unutar 20 minuta nakon odgledanog filma.
Neuroznanstvenik Fagan napominje da su ovi rezultati važniji nego što možda izgledaju.
'Činjenica je da ljudi žive dulje, a osjetan pad kognitivnih funkcija mozga u starijoj dobi smanjuje kvalitetu života. Pravo je vrijeme za pronalaženje načina za poboljšanje funkcije mozga. Prvi rezultati ovog istraživanja pokazuju potencijal 3D filmova u usporavanju pada kognitivnih funkcija', objašnjava Fagan.
Fagan i Walker vjeruju da već sada bolji učinak gledanjem 3D filmova može se očekivati kod profesija koje zahtijevaju vrhunske kognitivne funkcije mozga, kao što su kirurzi, boksači ili tenisači.
Istraživanje je također pokazalo, nimalo neočekivano, da se gledatelji za sedam posto više užive u film gledajući ga u 3D tehnologiji nego u 2D tehnologiji. No Faganovo i Walkerovo istraživanje ne govori ništa o odnosu doživljaja užitka kod gledatelja 3D i 2D filmova.
Naime američko istraživanje koje je 2011. obavio Mark Carrier pokazalo je da stereoskopija ne pobuđuje u gledatelju intenzivnije emocionalne reakcije i ne nudi nikakvu očitu prednost u odnosu na 2D gledanje u smislu poboljšanja gledateljeve sposobnosti da se prisjeti detalja filma. Za razliku od novog britanskog istraživanja, američka studija ne sugerira veće uživljavanje u film ako ga gledamo u 3D tehnologiji.