Jedinstvena prilika za razgledanje najboljega od najboljeg u hrvatskom dizajnu proteklih desetak godina je izložba 'In a Nutshell', otvorena do 31. ožujka u privremenom izložbenom prostoru u Dukljaninovoj ulici u Zagrebu
Iako je nastala u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva, a na poticaj Ministarstva kulture Republike Hrvatske, ova izložba ne bi stala u prostorije HDD-a rezervirane za manje izlagačke poduhvate, pa je pronađeno kratkoročno, ali efektno rješenje u bivšem atraktivnom prodajnom prostoru koji bi zaista i dulje od tek desetak dana ove izložbe bez problema mogao funkcionirati i kao galerija. Više kvadrata trebalo je da bi se ovom reprezentativnom izložbom još jednom pokazalo koliko je hrvatski dizajn unatoč svemu što muči ne samo njega, nego i cjelokupnu domaću umjetničku, ali i privrednu scenu, kvalitetan i živ.
Koncept izložbe preslikan je i u njezinu naslovu s obzirom da se preuzeta engleska fraza može prevesti i kao 'ukratko!', a doslovno znači 'u ljusci'. Oba značenja imaju smisla, jer u izboru Koraljke Vlajo i Ante Tončija Vladislavića na izložbi je dostojno predstavljen vrhunac rada zaista velikog broja domaćih dizajnera, a istodobno je sama izložba postavljena tako da ju je lako seliti. Štoviše, doslovno sve što je u prostoru priručne i privremene galerije u Dukljaninovoj može se zapakirati jer dio su sami radovi, a ostatak je njihova ambalaža.
Koncept izložbe nije slučajno takav, jer riječ jest o projektu koji treba biti mobilan i zato što je početna namjera bila njome predstaviti hrvatski dizajn i izvan granica domovine. 'In a Nutshell' tako već krajem travnja odlazi u Bruxelles, dok će u rujnu biti postavljena u Helsinkiju. Pregovori o sljedećim destinacijama još traju, ali treba vjerovati da će biti uspješni s obzirom da je postav koji potpisuju Nina Bačun, Ivana Borovnjak, Roberta Bratović, Andro Giunio, Tina Ivezić i Ana Marija Poljanec jednostavan i funkcionalan, a izložbi daje i dodatnu preglednost.
Kako je hrvatski dizajn najveće uspjehe u povijesti postigao u grafičkom dizajnu, upravo je ta grana očekivano najzastupljenija u ovom kritičkom 'best of' pregledu.
Pored publikacija koje su već viđene na gradskim fasadama, od plakata za kazališne predstave, filmske i književne festivale ili slične manifestacije, pa do letaka ili pojedinačnih publikacija za potrebe izvedbenih umjetnosti, nemali dio radova predstavlja i dizajnerski osviještenu knjižnu i časopisnu produkciju.
Radovi poput plakata studija Cavarpayer, Vanje Cucilića, Igora Hofbauera, Dejana Dragosavca Rute i Damira Gamulina, časopisi Igora Masnjaka ili studija Laboratorium već su dio kolektivne kulturne memorije, poneki već odavno kanonizirani u ranijim sličnim pregledima domaćeg dizajna.
Sljedeći segment izložbe čine potrošni, svakodnevniji dizajnerski uspjesi poput tenisica Startas koje je oživio Mauro Massarotto, vinskih etiketa Brukete i Žinića ili maslinovog ulja studija Tridvajedan.
Pored toga, izložba 'In a Nutshell' prati i ponovni uzlet domaćeg produkt dizajna od stolova i ležaljki proslavljenog kolektiva Numen, preko vješalice i podne svjetiljke studija Grupa, do igračaka poput 'Obla' Marka Pavlovića i konceptualne slagalice 'Here Hare There Hare' Maje i Mejre Mujičić. Pregled desetljeća domaćeg dizajna ne može proći bez mode, pa su u samoj završnici ostale kreacije Igora Galaša, Dalibora Šakića, Roberte Bratović, Nine Bačun i Tomislava Mostečaka, studija I-gle i Josipe Štefanec, kojima pristaje i nakit Nenada Robana.
I bez gubljenja u navođenju autora i radova, izložba 'In a Nutshell' sažet je pregled domaćeg dizajna koji pokazuje koliko su autori svjesni svojih pozicija, potreba naručitelja i tržišta, suvremenih trendova i tradicijskog nasljeđa koje vješto, pogotovo u sferi produkt dizajna, spajaju u efektne i maštovite kreacije podjednako namijenjene svakodnevici i ekskluzivi. Sve u svemu, riječ je o projektu koji je potrebno vidjeti jer funkcionira kao podsjetnik na vrijednosti koje već godinama stoje na policama kućne biblioteke i kao preporuka pri odabiru, naprimjer, rođendanskog poklona.