HOLLYWOOD NA TIBERU

Italija slavi oporavak svoje kinematografije u Cannesu

23.05.2015 u 17:52

Bionic
Reading

Italija slavi najveću zastupljenost talijanskih filmova na festivalu u Cannesu u zadnjih 20 godina, pokazujući oporavak industrije koja je izgubila svoj sjaj iz vremena kad su Rim zvali 'Hollywoodom na Tiberu'

Četiri talijanska filma u konkurenciji su najuglednijeg svjetskog filmskog festivala. Nije ih bilo toliko od 1994. godine.

Ministar kulture Dario Franceschini tvrdi da je tolika zastupljenost pokazatelj da talijanska kinematografija vraća moć koju je imala zahvaljujući gospodarskoj ekspanziji poslije Drugoga svjetskog rata kada je naraštaj redatelja poput Federica Fellinija dobivao svjetska priznanja, a studiji Cinecitta privlačili zvijezde u Rim.

Akcijska fantazija 'Priča svih priča' Mattea Garronea, 'Mladost' Paola Sorrentina i poluautobiografski film Nannija Morettija 'Moja majka' u glavnoj su konkurenciji, a 'Druga strana' Roberta Minervinija prikazuje se u programu Un Certain Regard.

Italija sada ima dovoljno talentiranih filmaša i treba pronaći način da se njihovi filmovi izvoze, kaže Andrea Leone, koji vodi filmsku kompaniju što ju je osnovao njegov otac, pionir špageti vesterna Sergio Leone.

'Posljednjih nekoliko godina kao da smo se ponovno rodili', tvrdi Leone, misleći pritom na Oscara za najbolji strani film koji je 2013. dodijeljen Sorrentinovoj 'Velikoj ljepoti'.

Garrone i Sorrentino ispravno su postupili što su svoje nove filmove snimili na engleskom i u njima angažirali međunarodne zvijezde poput Salme Hayek i Michaela Cainea, smatra Leone. 'Moramo snimati međunarodne filmove. Moramo ih početi izvoziti kao u zlatno doba naše kinematografije'.

Leone kaže da će ljudi pogledati dobar film na bilo kojem jeziku, ali snimanje na engleskom čini ga privlačnijim široj publici i olakšava distribuciju u inozemstvu, osobito na velikim tržištima poput američkog i britanskog.

Redatelj Nanni Moretti, međutim, smatra da ovogodišnji uspjeh u Cannesu nije plod napretka talijanske kinematografije nego zasluga pojedinih redatelja i producenata.

Ministar Franceschini misli da je redatelj u pravu i 'da je talijanska kinematografija godinama bila zanemarivana', kao i 'da je pao interes za talijanski film', no naglašava da je aktualna vlada preokrenula trend državnim financiranjem umjetnosti i poreznim olakšicama.