Ovogodišnji Tjedan suvremenog plesa (http://www.danceincroatia.com/), koji će se od 24. svibnja do 2. lipnja održati većinom u Zagrebu, ali i u Rijeci i Splitu, najavila je voditeljica Hrvatskog instituta za pokret i ples te umjetnička ravnateljica festivala Mirna Žagar
'Već deset godina pregovaramo sa skupinom Pine Bausch, a u međuvremenu je ona i umrla. Nastavili smo komunikaciju s Essenom u vezi s drugim projektima i nadamo se da ćemo neku od njihovih predstava ipak jednom dovesti u Zagreb', objasnila je Mirna Žagar činjenicu da se najveći i najstariji domaći plesni festival ove godine otvara projekcijom filma.
No nije riječ o bilo kakvom filmu, već o velikoj posveti Wima Wendersa legendi suvremenog plesa, njemačkoj koreografkinji Pini Bausch. Iako će prava hrvatska premijera Wendersovog revolucionarnog 3D filma 'Pina' biti na Motovunskom filmskom festivalu, Tjedan suvremenog plesa je zbog svoje reputacije dobio tu ekskluzivnu projekciju.
Ostatak programa ipak jest plesni, a u najveće ovogodišnje atrakcije ubraja se još jedna u nizu uspješnih suradnji Tjedna i plesne scene Izraela, zahvaljujući kojoj zagrebačka publika već sasvim dobro poznaje izraelske plesne dosege. Ovoga puta u Zagreb dolazi projekt jednostavno nazvan 'The Project' nastao u suradnji Opere u Tel Avivu i čuvenog Centra Suzanne Dellal, jednog od najvećih promotora, ali i rasadnika koreografskih talenata u Izraelu. Ideja iza projekta bila je okupiti mlade plesače i vrhunske izraelske koreografe, ili one koji su porijeklom vezani uz Izrael, pa u Koncertnu dvoranu Vatroslava Lisinskog 1. lipnja dolazi ansambl od dvanaest izvođača. TSP će se, uz spomenutu iznimku, ipak održati u poznatim zagrebačkim izvedbenim prostorima, Dramskom kazalištu Gavella, Zagrebačkom kazalištu mladih i Zagrebačkom plesnom centru.
Kao festival s tradicijom, Tjedan suvremenog plesa nerijetko ponavlja svoje goste, jer prati karijere umjetnika u njihovim različitim fazama. Tako ove godine ponovno dolazi nizozemski koreograf venecuelanskog podrijetla David Zambrano, ali i Jasmin Vardimon i Luca Silvestrini. Oni su prvi put bili u Hrvatskoj u sklopu 16. izdanja festivala kao mladi koreografi, a sada su već prominentni umjetnici iza kojih stoje najveće i najrenomiranije producentske kuće.
U preporuke treba ubrojiti i gostovanje austrijske skupine Liquid Loft koja će izvesti svoju već legendarnu predstavu 'Running Sushi' u koreografiji Chrisa Haringa. Iako je austrijski suvremeni ples određeno vrijeme bio izvan fokusa, zahvaljujući europskom povezujućem projektu Beyond_FRONTA reaktivirana je suradnja s tom nama dosta bliskom scenom, pa će zagrebačka publika moći vidjeti komad čiji naslov nije izabran slučajno, jer riječ je o dvanaest plesnih sekvenci čiji redoslijed igranja bira sama publika tako što izabire određeni komad sušija.
Iz Barcelone dolazi kompanija koju je koreografkinja i voditeljica Sol Picó nazvala po sebi, i to s predstavom naslova 'El Llac de les Mosques' ili 'Jezero muha'. Izvedba koja nalikuje rock koncertu zapravo je fiktivna, alternativna biografija autorice koja sama sebi pokušava odgovoriti na pitanje što dalje nakon uspješne karijere u plesu. Britansku scenu predstavit će koreograf mlađe generacije Thomas Noone, koji pristupa plesu preko strukturiranih improvizacija, a mađarsku Fenec Fehér, koji je naslovom 'Tao Te' osvojio i Labanovu nagradu za najbolju koreografiju suvremenog plesa u 2010. godini.
Svi spomenuti samo su dio inozemnog programa ovogodišnjeg Tjedna suvremenog plesa koji, kao i uvijek, služi i pokazivanju domaćih snaga, bez obzira rade li ovdje ili u inozemstvu. Tako su u ovogodišnjem programu predstave 'Spin' Studija za suvremeni ples, 'Tehnika' kompanije MARMOT u koreografiji Irme Omerzo i 'Broadcasting: Shake Your Booty' Maše Kolar i Zorana Markovića, kao i instalacija 'Sliver' Martine Nevistić i Ive Korenčić, koje je publika već imala prilike vidjeti, ali i neke nove, poput 'Love Will Tear Us Apart' skupine De facto.
Domaće umjetnike koji surađuju s inozemnima ovoga će puta predstaviti Andrea Božić i Marjana Krajač. Prva, danas u rezidencijalnom programu koreografskog centra koji vode Emio Greco i Pieter C. Sholten, u Zagrebu već traži plesače za projekt 'After Trio A', jer želi istražiti što se s prijelomnom koreografijom Yvonne Rainer dogodilo nakon gotovo pola stoljeća. Marjana Krajač pak sudjeluje u grupnom projektu W-EST_WHERE u sklopu kojeg mlađi europski autori surađuju s doajenima plesa, pa će zajedno s predstavnicama Mađarske, Francuske i Portugala izvesti u Zagrebu svoj solo na temu 'Prepreka', nastao tijekom studijskog boravka u Portugalu.
Hrvatska koreografska platforma, inače integralni dio festivala, ove godine će se održati nešto kasnije, pa će domaći plesni umjetnici pokazati najbolje od onoga što su napravili u posljednjih godinu dana u Zagrebačkom plesnom centru od 9. do 12. lipnja. Kako je platforma još u organizacijskom i produkcijskom zamahu, jer u njezinom nastanku zajednički sudjeluju Ministarstvo kulture RH, Udruga plesnih umjetnika Hrvatske i Plesni centar Tala, njezin detaljniji program saznat će se naknadno.