TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

'Okrutno ljeto' - tinejdžerski triler koji u deset epizoda ima više obrata nego 'Santa Barbara' u tisuću

Zrinka Pavlić
  • 20.06.2021 u 08:22

  • Bionic
    Reading

    Unatoč tome što je prepuna obrata, cliffhangera, tajni i neočekivanih zapleta/raspleta, serija 'Okrutno ljeto' mogla je trajati upola kraće od deset epizoda, možda bi čak bila i smislenija kao film, a najviše bi profitirala od toga da je neke svoje mlade glumce podučila glumi. Ipak, i ovako funkcionira kao ljetni gledateljski gušt, posebice ako ste nostalgični za devedesetima, glazbom iz tog razdoblja i ako volite serije pogledati u jednom dahu jer svaka njezina epizoda jednostavno VUČE na daljnje otkrivanje onoga što će se dogoditi.

    'Okrutno ljeto' (Cruel Summer) vrlo je zanimljivo koncipirana serija. Moglo bi se čak televizijskim rječnikom reći da je serija visokog koncepta jer svoju priču izlaže uz popriličan broj điđa-miđa: em je smještena u razdoblje prije dvadeset pet godina, em je u toj prošlosti podijeljena na tri vremenske crte u tri različite godine, em je svaka ta godina obilježena različitim koloritom na ekranu, em je, prema standardima pandemijske televizije vrlo raskošno producirana. No ipak, riječ je o tinejdžerskoj seriji, i to ne samo po tome što govori o tinejdžerima, nego i po tome što su joj tinejdžeri očito i ciljna publika jer je daleko više usmjerena na uzbuđenja, obrate i dramatičnost negoli na logiku priče. Poneseni emotivnim dramama u životima glavnih junaka - koje rangiraju od vrlo teških i ozbiljnih do frivolnih, ali se sve tretiraju s istom relevantnošću - tinejdžeri uglavnom neće primijetiti da priča koju gledaju u nekim važnim segmentima šepa, a neće im biti osobito važni i neki rukavci priče koji ne vode nikamo.

    No uza sve to rečeno, 'Okruno ljeto' ima sva obilježja hita pa ne čudi da je serija na svojem malom američkom kabelskom kanalu bila najgledaniji sadržaj te da ju je za daljnju distribuciju preuzeo veliki Amazon Prime Video. Serija, naime, ima taj jedan šarm kojemu neće odoljeti ni zahtjevniji gledatelji, samo ako imaju imalo bingerskog poriva i sklonosti prema trilerima.

    Priča koju pratimo u svim se epizodama osim jedne (predzadnje, ujedno i najbolje epizode u seriji) dijeli na tri segmenta. Jedan se događa tijekom nekoliko dana 1993. godine, drugi tijekom nekoliko dana tijekom 1994. i treći tijekom 1995. U tijekom ta tri dana raspoređena tijekom ljeta '93., '94. i '95. godine pratimo događaje iz života dvije tinejdžerke iz izmišljenog teksaškog gradića. Jedna je lijepa, popularna i bogata Kate Wallis (Olivia Holt), a druga je pomalo nespretna i čudna Jeanette Turner. Iako Jeanette ima dvoje najboljih prijatelja s kojima se sjajno zabavlja, očito je da je sasvim očarana Kate i da želi biti popularna kao ona, što donekle potpiruje i Jeanettina majka, koja je u srednjoj školi bila vrlo popularna a sada živi običnim životom s hrpom neostvarenih ambicija. Kate pak živi s majkom i očuhom koji je bogata zvijezda američkog nogometa u golemoj palači od kuće, ali isto ima problema u odnosima s majkom.

    Krajem ljeta 1993., međutim, događa se nezamislivi užas - Kate nestaje bez traga. U isječcima iz 1994. vidimo da nakon njezina nestanka Jeanette praktički preuzima Katein život - njezine prijatelje, stil oblačenja, čak i momka, ali nešto više od godinu dana nakon nestanka, doznaje se da je Kate oteo novi zamjenik ravnatelja lokalne škole te je policija spašava u pucnjavi u kojoj taj zamjenik ravnatelja pogiba. Vrlo brzo nakon izlaska iz zatočeništva Kate nastupa u popularnom televizijskom talk showu, u kojem otkriva da je Jeanette tijekom njezina zatočeništva bila u kući u kojoj je Kate bila zatočena, da ju je vidjela na podrumskom prozoru, ali da nije ništa poduzela. U isječcima iz 1995. vidimo da je Jeanette zbog toga postala najomraženija osoba u Americi, da su je svi prijatelji napustili i da živi kao pustinjakinja, zatvorena u svojoj kući.

    To sve doznajemo u prvoj epizodi, uz još ponešto, dakle, nisam vam ništa posebno spojlala. Drama i obrati tek počinju.

    Foršpan za seriju 'Okrutno ljeto' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

    'Okrutno ljeto' definitivno ima opojni šarm tinejdžerske serije, nostalgije za glazbom i modom devedesetih, a stalni obrati u razvoju priče vuku vas da opsesivno gledate epizodu za epizodom jer vas istinski zanima što se dogodilo. Problem je jedino u tome što, za početak, neki od likova tinejdžera izgledaju kao karikature zato što mladi glumci koji ih igraju ne da nemaju pojma o glumi, nego jedva izgovaraju svoj tekst. U tome je najveća prijestupnica Harley Quinn Smith koja glumi Jeanetteinu prijateljicu Mallory, ali zapravo nitko osim Olivie Holt koja glumi Kate i Chiare Aurelije koja glumi Jeanette ne bi trebali biti ni u kakvoj seriji ni filmu jer ono što rade nije gluma.

    Problematični su i rukavci priče s odraslima u seriji. Isprva iscrtani tako da daju dubinu i razradu tinejdžerskim likovima, s vremenom njihove ličnosti, odnosi i postupci blijede u pozadini, da bi do kraja serije praktički potpuno nestali, što je dosta loše jer njihove priče nisu postavljene kao usputne i bezvezne. Neobičnih i 'sprčkanih' rješenja ima i u samom raspletu trilera, u kojem je jedan sasvim nelogičan i neuvjerljiv detalj, ali to vam sada ne mogu opisati jer bi to doista bio teški spojler. Povrh svega, serija je za ono što je ispričala - preduga. Mogla je trajati upola manje, a zapravo bi najsmislenija bila kao film.

    Producentica Jessica Biel o seriji 'Okrutno ljeto' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

    No unatoč svemu tome, gotovo sam sto posto sigurna da će svatko tko se uhvati 'Okrutnog ljeta' ovoga ljeta guštati u njegovim tinejdžerskim dramama i obratima jer je serija vrhunski snimljena, zanimljivo koncipirana i funkcionira kao sadržaj za opuštanje nakon paklenih vrućina. Nešto u tome kako je snimljena, prezentirana jednostavno većinu nedostataka baca u drugi plan i ostavlja vas samo s vlastitom neizdrživom znatiželjom da vidite što će se dogoditi sljedeće.

    Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.