Konferencija Međunarodne mreže za suvremene izvedbene umjetnosti (IETM) otvorena je u četvrtak u Hrvatskome kulturnom domu na Sušaku, a na njoj sudjeluje više od 350 profesionalnih umjetnika i producenata iz 37 zemalja svijeta
Konferencija će trajati do 27. listopada u sklopu projekta 'Rijeka 2020' - Europska prijestolnica kulture.
Glavna tajnica IETM-a Ása Richardsdóttir na otvorenju je Rijeci poželjela sve najbolje u organizaciji i provedbi projekta Europske prijestolnice kulture.
Predsjednica IETM-a Cathie Boyd je ocijenila je da je snaga i vrijednost IETM-a u okupljanju članstva, što su, kako je rekla, dokazali mnogi koji su, u želji da sudjeluju u radu skupa, doputovali mijenjanjući nekoliko zrakoplova ili pak vozeći se automobilom petnaestak sati. Ovo je važno mjesto za učenje s kojega ćete, nadam se, otići inspirirani i potaknuti, rekla je.
Direktorica 'Rijeka 2020' Emina Višnić izrazila je zadovoljstvo što je Rijeka, kako je rekla, domaćin najveće, najvažnije i najbolje kulturne mreže tog tipa. Pozvala je sudionike da posjete Rijeku i tijekom godine EPK s više od 250 projekata i 650 događaja.
Rijeka je odlično mjesto za izvedbene umjetnosti, dijelom i zbog svoje bogate povijesti u kojoj je bilo i velikih drama, poput D'Annunzijeva performansa osvajanja Rijeke, koje se pretvorilo u prvu protofašističku političku tvorevinu, rekao je pročelnik Odjela gradske uprave za kulturu Ivan Šarar. Rijeka je bila Berlin prije Berlina, rekao je, aludirajući na podijeljenost grada na dva dijela sredinom prošlog stoljeća.
Pomoćnica ministrice kulture Iva Hraste Sočo istaknula je vrijednost komunikacije i kulturne suradnje na području izvedbenih umjetnosti.
Nakon svečanog otvorenja prvo skupno predavanje održao je dramaturg i redoviti profesor na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti te suosivač i član izvedbene skupine BADco Goran Sergej Pristaš.
Govorio je o današnjim izvođačkim umjetničkim praksama, razvoju publike, promjenama u odnosu izvođača i publike, produkciji umjetničkih djela i njihovoj produktivnosti te težnjama da se vrednuju mjerilima izvan same umjetnosti.
Konferencija se održava na nekoliko mjesta: u Hrvatskome kulturnom domu na Sušaku, u RiHubu, u Udruzi Delta 5 te u Filodramatici, a uz sastanke i predavanja, najavljen je i umjetnički program te predstavljanje kulturno-umjetničkog programa, koji će se u Rijeci održati 2020. u sklopu projekta EPK.
Budući da je glavna tema razvoj publike s ciljem da se potakne novo razumijevanje njezina razvoja i da se prodube koncepti s tim u vezi, na skupu će biti riječi o aktivnom uključivanju publike u stvaranje i realizaciju kulturnih i umjetničkih programa. O tim će temama govoriti stručnjaci, među kojima Andrej Mirčev, Igor Stokfiszewski, Jenny Wilson, Simon Hanukai, Goran Tomka, Luca Ricci, Darko Lukić, Rarita Zbranca, Zvonimir Dobrović, Natalia Skoczylas i Goran Sergej Pristaš.
Sudjeluju predstavnici organizacija kao što su Performing Lines, Cryptic, the ufaFabrik International Culture Centre, Theatre Kryly Khalopa, Sziget Festival, Walk the Planka, Kaimera production, Laft Berlin ili Cumbernauld Theatre te predstavnici ministarstava, veleposlanstava, instituta, sveučilišta, prošlih i budućih gradova EPK.
Međunarodna mreža za suvremene izvedbene umjetnosti je jedna od najvećih u svijetu i ima oko 450 članova iz više od 50 zemalja. Mrežu čine organizacije izvedbenih umjetnosti i pojedinci koji djeluju u suvremenim izvedbenim umjetnostima diljem svijeta, u kazalištu, plesu, cirkusu, performansima, interdisciplinarnim umjetničkim formama i novim medijima. Članovi mreže su festivali, kompanije, producenti, kazališta, istraživački centri, sveučilišta i institucije.