U SEINE-SAINT-DENISU

Pogledajte odlične nastupe naših koreografa

Bionic
Reading

Anita Mathieu, direktorica Međunarodnih koreografskih susreta u Seine-Saint-Denisu, ne oklijeva u pozivanju umjetnika koji su slabo poznati u Francuskoj. Također sudjeluje redovito na profesionalnim platformama kako bi bolje razumjela lokalne kontekste te kako bi mogla pratiti evoluciju suvremenog plesa u zemljama u kojima on sigurno nije od velikog značaja

Prošle godine, tijekom festivala koji Susreti organiziraju svake godine na tom polju, u suradnji s desetak kazališta, Matija Ferlin nastupio je u programu sa svojim solom 'Sad sam Lucky'. Na raskrižju više disciplina – poezije, kazališta, plesa, performansa – mladi Hrvat rođen 1984.  napravio je veoma osoban hommage slovenskom pjesniku Srečku Kosovelu, avangardnom ironičnom autoru koji je umro 1926. s cigle 22 godine. Taj solo kao i ovaj koji je Ferlin predstavio krajem prošlog tjedna u Colombieru – u sklopu festivala 'Croatie, la voici' – 'Sad Sam / Almost 6 /' tek je jedna epizoda u seriji nazvanoj 'Sad Sam' koja na hrvatskom znači 'Sada jesam', a na engleskom 'Tužni Sam'.

U dijelu koji je izveden u programu u Baignoletu, izvođač se obraća svojoj skupini malih životinjskih figura. Svako stvorenje koje iskoči iz kutije za igračke – osoba je za se. Matija Ferlin ih imenuje jedno po jednu prije nego što ih počne poučavati. Sve te umjetne figure iz djetinjstva postanu neprijateljima i plesač prolazi kroz 'zastrašena' stanja koja proistječu iz socijalnih uvjeta i ograničenja, uključujući i obiteljska.

Saša Božić, hrvatski redatelj i dramaturg, stvorio je solo za plesačicu Petru Hrašćanec 'Love will tear us apart'. Djelo se nalazi između rock koncerta, ispovjedne forme i apstraktnog plesa te se bavi politikom kontrole.

'Želio sam naglasiti rad umjetnika koji su obilježeni ratom i nedavno dobivenom nezavisnošću, a koji se žele integrirati u Europu', objašnjava Anita Mathieu. Croatie, la voici koji isto tako nudi mnogobrojne kulturne manifestacije na brojnim mjestima, nije se mogao dogoditi u boljem trenutku, tako što u sklopu 'sezona' Francuskog instituta daje financijsku potporu koju hrvatski umjetnici bez subvencija itekako trebaju.

Program kazalištâ Colombier i Bagnolet nije ništa novo budući da je već dio strukture koja će ugostiti Koreografskih susreta u svibnju.

Novost je kontekst izvan samog festivala. Hoće li susreti postali stalnim dijelom sezone? 'Nisam zamišljala da je to ostvarivo', objašnjava Anita Mathieu. 'Iskoristila sam jednu priliku. No u isto vrijeme, ovo je test. Zašto ne bismo ponovili ovo iskustvo? U ovom trenu ništa nije odlučeno. No za vrijeme Koreografskih susreta, primijetili smo da lokalno stanovništvo sve više i više posjećuje i traži izvedbe, naročito one izvana.'

Ta javna potpora nije došla iz vedra neba. Jedna od politika Susreta je održavanje radionica tijekom cijele godine, akcije senzibiliziranja mladih oko Bagnoleta, no isto tako i okolnih gradova. Paralelno sa zahtjevnim radom na plesu, koreografi se uključuju i u školske ustanove. Takvo netipično djelovanje prodire dosta duboko. Kao i potpora koreografima, uključujući i onu financijsku.