Multidisciplinarni projekt s polazištem u vizualnim umjetnostima 'Limits of Perception' istražuje prozore vidljivosti, mjesto spajanja čovjeka i grada/okruženja, između mentalnih slika i okoline. Projekt tematizira nevidljivo, neopaženo, zaboravljeno i imaginarno kao potencijalna mjesta transformacije, unutar kojih propituje međuodnos naše percepcije, mišljenja i okoline, političkih i društvenih sfera u širem kontekstu ekosustava.Predstavljanje projekta kroz predavanje, čitaonicu i umjetničke instalacije održat će se u Lazaretima u nedjelju, 6. ožujka od 18 sati
Monica Narula, članica Raqs Media Collective-a iz New Delhija uz Jeebesha Bagchija i Shuddhabratu Senguptu, koji djeluju na raskrižjima suvremene umjetnosti, povijesnog istraživanja, filozofske spekulacije i teorije održat će u nedjelju, 6. ožujka predavanje o njihovoj umjetničkoj i kustoskoj praksi, te o programu Sarai, kojeg su suosnovači, a jedan je od najvažnijih južnoazijskih platformi koja se bavi istraživanjem transformacija u kulturi, medijima, urbanizmu, društvu i tehnologiji.
Raqs je riječ koja se koristi u perzijskom, arapskom i urdu, opisuje stanje u koje ulaze derviši pri vrtnji, te označava kinetičku kontemplaciju svijeta. U fokusu njihovog istraživanja je koncept vremena – kao mjera promjene, konstrukcija koja je individualna, fragmentirana i intenzivirana, suprotno uvriježenom poimanju vremena kao linearnog i mjerljivog.
Videorad 'Strikes at Time' Raqs Media Collectiva predstavlja lucidan san u kojem se izmjenjuju povremena čitanja iz anonimnog dnevnika i sekvence dugačkih šetnji na rubu noćnog grada. U njemu se ničija zemlja prikazuje uz buđenje uma nakon umora radnog dana; rad isprepliće raspravu o vremenu u obliku diskretne zabilješke iz Jacques Rancièreove 'Noći proletera', zajedno s izlaganjem teksta dnevnika člana CyberMohalla Ensamblea, grupe neortodoksnih proleterskih urbanista s kojima je Raqs već više od desetljeća u dijalogu.
Everything else is ordinary' naslov je čitaonice koju je kustoski osmislila Petra Vidović, a preuzet je iz videa 'Strikes at Time' Raqs Media Collectivea koji sa sobom nosi višeslojna značenja. U kontekstu čitaonice, naslov se referira na fragmente iz intervjua s umjetnicima kojima ukazuju na razloge svog umjetničkog nerva i specifičnosti svojih umjetničkih praksi. Svojom tekstualnom videoinstalacijom u čitaonicu intervenira umjetnik Luko Piplica, a autori prostornog rješenja čitaonice su arhitekt Tomi Šoletić i umjetnica Noemi Čotić.
Osim fragmenata intervjua s dubrovačkim suvremenim umjetnicima, u čitaonici su postavljene njihove publikacije. Sudjeluju: Mara Bratoš, Dorinda Bulić Čotić, Pasko Burđelez, Noemi Čotić, Viktor Daldon, Ivana Dražić Selmani, Marko Ercegović, Katarina Ivanišin Kardum, Tina Gverović, Božidar Jurjević, Ana Opalić, Ivana Pegan Baće, Izvor Pende, Luko Piplica, Ana Požar Piplica, Ivan Skvrce, Tea Stražičić, Mare Šuljak, Slaven Tolj, Ivona Vlašić, Anabel Zanze.
Čitaonica postaje intiman i živ prostor povezivanja i otvaranja ideja.
Instalacija 'Mind Crossing' Ivane Franke je eksperimentani model za daljnja znanstvena i umjetnička istraživanja koji dodaje razinu kompeksnosti pitanju utjecaja okoline na našu svijest kroz percepciju i iskustvo, odnosno utjecaja naše svijesti na okolinu, pitanju granice između unutrašnjeg i vanjskog svijeta, te poroznosti stvarnosti i imaginacije. Svjetlosna instalacija od LED rasvjete titra frekvencijama snimljene kortikalne aktivnosti mozga te tvori prostorno-vremensku mapu koja nas kao stroboskopski objekt suočava sa granicama vremenske rezolucije našeg perceptivnog sklopa, te gledan zatvorenim očima izaziva kvazi-halucinacije kod posjetitelja. Half a Minute Thoughts, 'grafika’ – 40 metara dug ispis podataka kortikalne aktivnosti unutar 30 sekundi snimljene EEG-om je izložena uz svjetlosnu instalaciju te vizualizira razliku između doživljajnog i tehnološkog vremena.