Amanda Seyfried ostvarila je jednu od svojih najboljih uloga u ovoj serijskoj ekranizaciji romana Liz Moore koju ovih dana možete pogledati na platformi Max.
Jedan od najstarijih američkih gradova, kolijevka američke nezavisnosti i 'grad bratske ljubavi' već je godinama u teškom problemu zbog droge. Jedna od njegovih radničkih četvrti, uz rijeku smješten Kensington, četvrt koja je nekad bila srce radničke Philadelphije, danas je tužan, potresan prizor.
Možda ste i vidjeli snimke na Youtubeu - diljem Avenije Kensington na nogama 'kljucaju' ovisnici o drogama, poneki i stoji napola ukipljen i presavijen napola, na pojedinim dijelovima su šatorska naselja s tim, mahom beskućnim nesretnicima. Mnoštvo djevojaka i stoji uz trotoar, čekajući automobile koji će se zaustaviti i platiti im seksualne usluge.
U romanu i seriji 'Rijeka svjetla i tame' nekoliko je tih djevojaka ušlo u vrlo pogrešan auto. Ubrzo su ih našle mrtve malo dalje od nesretne Avenije i isprva su svi mislili da su umrle od prevelike doze droge. No kod jedne za drugom obdukcija je otkrila da tome nije tako - da su ubijene, i to tako da ih je netko napucao golemom količinom inzulina.
Pronašla ih je patrolna policajka Mickey Fitzpatrick (izvrsna Amanda Seyfried). Ona i njezin partner Eddie Lafferty (Dash Mihok) daju se u potragu za ubojicom, iako je to detektivski, a ne njihov posao, šef se na njih ljuti, a i Eddie je vrlo nezadovoljan zbog toga što ga Mickey vuče u sve to.
No Mickey je nezaustavljiva. Duboko empatična s djevojkama koje svoj nesretan život provode na Aveniji Kensington, istodobno je u strahu i za vlastitu sestru Kacey (Ashleigh Cummings), koja se odavno otuđila od obitelji i podlegla ovisnostima, za sobom ostavivši obiteljske tajne koje Mickey pomno čuva...
Priznajem da dugo nisam ozbiljno shvaćala Amandu Seyfried. Ta krhka plavuša neobično velikihn očiju nekako mi je na svojem vječito dječjem licu predugo nosila tragove svojih nezahtjevnih početničkih uloga u tinejdžerskim dramama i sto godina trajućim američkim dnevnim sapunicama. OK, u Mamma miji je pokazala da zna pjevati, ali još je nisam preozbiljno shvaćala, sve negdje do Fincherova 'Manka', gdje je bila izvrsna.
No u 'Rijeci svjetla i tame' po mojem je mišljenju ostvarila svoju dosad najbolju, najozbiljniju ulogu. Kao duboko tjeskobna Mickey Fitzpatrick, koja na svoja leđa preuzima brigu o vlastitoj sestri, ali i o cijelom svojem nesretnom kvartu, stavila je lice na svu onu zaboravljenu radničku djecu Amerike koja možda nisu zbog kraha te klase u SAD-u završila na ulicama poput Avenije Kensington, ali tim ulicama svakodnevno kruže, nastojeći shvatiti što se zbilo i spasiti što se spasiti dade.
Brojni su kritičari izvedbu Seyfried u ovoj seriji uspoređivali s onom Kate Winslet u 'Mare iz Easttowna', što nije bez temelja jer i Seyfried ovdje, kao i Winslet u 'Mare', glumi policajku čija je istraga zapravo osobna potraga za rješenjem obiteljskih tragedija, ali i za samom sobom. No Seyfried je drugačija od Winslet, sasvim svoja, na drugi način ranjena svijetom u kojem živi, svijetu koji je tako plastično, tužno i pomalo beznadno prikazan u ovoj seriji. Isplati je se pogledati, ali da ćete naići na veselu zabavu - nećete.