PORAŽAVAJUĆE STATISTIKE

Što znači postati uspješan umjetnik u 21. stoljeću?

22.11.2016 u 13:00

Bionic
Reading

Na američkom kulturnom portalu LA Review of Books objavljen je esej ‘Success in the Arts in the 21st Century’ autorice Alexis Clements, u kojemu su navedene i neke zanimljive statistike o tome kolike šanse mladi umjetnici imaju uspjeti na američkom tržištu

Šansa da u SAD-u objavljena knjiga postane bestseler na listi New York Timesa, najuglednijoj te vrste u Americi, iznose 0,0002 posto. Ako se pak bavite vizualnim umjetnostima i trenutno živite u SAD-u, šansa da vaš rad bude izložen u njujorškoj MoMi su 0,006 posto.

Ovo je dio prilično poražavajućih statistika koje Alexis Clements navodi u svojem članku za LA Review of Books, u kojemu razmatra pitanje što znači postati uspješan umjetnik u 21. stoljeću.

Dramatičarka i spisateljica Alexis Clements, koja nije nepoznato ime na američkoj art sceni, konstatira kako je kao mlada autorica mislila da se život umjetnika koji je i komercijalno uspješan i prepoznat sastoji od dobivanja sve većih stipendija i sve većih priznanja, no da je u međuvremenu shvatila da uspjeh u umjetnosti nije tako jednostavan. Podaci koje je sakupila svakako su indikativni.

Clements napominje da se njezini podaci odnose većinom na SAD, s naglaskom na New York, u kojemu je smještena većina američke umjetničke scene, pa dodaje da 58 posto umjetnika koji su u 2010. godini imali izložbe u New Yorku za njih nije dobilo nikakav honorar. U Velikoj Britaniji pak taj postotak iznosi 59 posto, prema istraživanju iz 2010. godine. Šanse da se dobije američka kulturna stipendija Creative Capital za one koji se prijave iznosi pak 1,2 posto.

S druge strane, umjetničko obrazovanje je vrlo skupo pa se među deset najskupljih američkih fakulteta u 2011. godini našlo osam umjetničkih akademija, s prosječnom cijenom četverogodišnjeg studija u iznosu od 150 tisuća dolara.

Također, značajan aspekt uspjeha na umjetničkoj sceni je i rasa, barem kada je riječ o New Yorku. Naime, istraživanja su pokazala da su umjetnici koji rade i žive u tom gradu 224 posto više bijeli u odnosu na rasnu raznolikost samog grada.