Iako splitski kazališni krugovi naveliko bruje o ostavci Jasena Boke, ravnatelja Drame u splitskom HNK-u, i bave se rješavanjem kadrovskih križaljki, spominjući imena glumca Belmonda Miliše i redatelja Lea Katunarića kao novih čelnih ljudi Drame, odnosno, Opere, svi akteri, uključujući i intendanta Tončija Bilića, opredijelili su se za politiku šutnje i ne žele iznositi u javnost detalje o događajima i novim imenovanjima u splitskom teatru
To, dakako, otvara prostor raznim spekulacijama i nagađanjima što nikome ne koristi, a najmanje kazalištu, koje je već godinama opterećeno slučajem Duška Mucala, ponovljenim natječajima, dugovima i nimalo sjajnim repertoarom. Tako se već spominju imena novih ravnatelja: na čelo Drame trebao bi od jeseni sjesti glumac Gradskog kazališta mladih Belmondo Miliša, a Operu bi mogao voditi redatelj i trenutačni direktor festivala suvremenih umjetnosti MaxArtFest Leo Katunarić, obojica Splićani osebujnih biografija.
Naime, u kazališnim krugovima Miliša slovi kao ozbiljan i obrazovan intelektualac raznolikih afiniteta, koji je prije glume studirao stomatologiju, defektologiju i sociologiju, a zatim se početkom 90-ih zaredio i postao svećenik te diplomirao teologiju u Rimu. Nakon devet godina vratio se svjetovnom životu, počeo prevoditi i postao urednik u izdavačkoj kući Jesenski & Turk, nastupa i s Vesnom Krmpotić tumačeći kao teolog njezine tekstove, a također je stalan gost na Pričiginu.
Leo Katunarić u 90-ima je bio ravnatelj Zagrebačkog kazališta mladih, a zatim je nepravomoćno optužen na dvije godine zatvora zbog zloporabe položaja i ovlasti u ZKM-u. Potom je Vrhovni sud ukinuo tu presudu i vratio slučaj na početak, tako da se sada protiv njega i dalje vodi postupak na Županijskom sudu, no to izgleda nije smetnja da uđe u kadrovsku križaljku kao ozbiljan kandidat za šefovski položaj u splitskom kazalištu.
Bez obzira na to što se u kazališnim krugovima naveliko govori da je Jasen Boko nezadovoljan potezima intendanta Tončija Bilića, osobito zapostavljanjem dramskog programa splitskog HNK-a te navodnim uplitanjem neslužbenog savjetnika Vjerana Zuppe u kazališni repertoar, Boko je u javnosti zauzeo gard politike nezamjeranja i kao glavni motiv svoje ostavke naveo razloge osobne prirode, ma što to značilo, navodeći da će kao šef splitske Drame ostati sve do 1. listopada, a nakon toga će, 'sukladno dogovoru s intendantom, ostati raditi u kazalištu kao dramaturg i tako pomoći daljnjem radu Drame'.
Jasen Boko
U telefonskom razgovoru izjavio je da 'o razlozima osobne prirode ne želi javno govoriti, jer splitski HNK ne smije biti izvor nagađanja, kuloarskih priča i skandala, nego mjesto promocije kvalitetnih kazališnih programa', te da u teatru 'nema nikakvih novih lomova'. Na pitanje je li točno da na njegovo mjesto dolazi Belmondo Miliša, Boko je odgovorio da 'vjeruje u dobru suradnju s novim ravnateljem Drame kojeg dobro poznaje i čiji rad cijeni, no ime će objaviti intendant, jer on poštuje hijerarhiju u kazalištu i ne treba objavljivati promjene u Upravi HNK'.
Također je dodao da će 'do kraja dovesti dramski program Splitskog ljeta i novom ravnatelju Drame pomoći osmisliti program nove sezone, kako se on ne bi našao u nezavidnoj situaciji' te zaključio da 'ova smjena neće ni na koji način omesti normalan rad u Drami i neće biti oštećeni ni glumci, ni ostali umjetnici, a ni publika'.
Usprkos takvom Bokovom mišljenju, na forumima su se već pojavili komentari u kojima se još uvijek aktualni ravnatelj splitske Drame poziva da otvoreno iznese razloge svoje ostavke i da se ne skriva iza 'razloga osobne prirode' te da se suoči s problemom i pokuša utjecati na situaciju, jer se jedino na taj način stvari mogu promijeniti nabolje. Biliću se pak zamjera to što je kao intendant navodno više u Zagrebu negoli u Splitu, a Boko pak više na putu po Aziji ili kazališnim festivalima tako da je teško dešifrirati pravo stanje u splitskom HNK-u.
Glumac, prevoditelj, urednik i religiolog Belmondo Miliša potvrdio je da mu je ponuđeno mjesto ravnatelja splitske Drame, no 'pregovori nisu završeni, a konačan ishod ovisit će o umjetničkom konceptu, ali i o tehničkim detaljima'. Kako saznajemo, Milišu je pozvao direktno sam intendant splitskog HNK-a na preporuku 'nekih ljudi iz kazališta' i u slučaju pozitivnog ishoda pregovora, 'surađivat će s Bokom kao
dramaturgom'.
Zatražili smo izjavu i od intendanta splitskog HNK-a Tončija Bilića, koji je u razgovoru diplomatski izbjegavao konkretne odgovore na sva pitanja o imenovanju Miliše i Katunarića na ravnateljske pozicije splitske Drame i Opere, proglasivši informacije o dolascima novih ljudi u teatar 'medijskim spekulacijama jer se u splitskom HNK-u ne događa ništa dramatično'.
'Istina je da će najesen biti nekih kadrovskih rošada, ali trenutačno splitski HNK ima važnijeg i ozbiljnijeg posla: bavimo se Splitskim ljetom na kojem će biti čak pet sjajnih premijera, a samo jednu od njih - 'Povratak mornara' Franza von Suppea – i to na otvaranju festivala režirat će Leo Katunarić, a zatim nas čeka podmirenje dugova i stabilizacija situacije u kazalištu tako da nemamo vremena za kuloarske priče', izjavio je Bilić.
Na izravno pitanje je li točno da Ivica Čikeš, inače operni prvak splitske Opere i čovjek raskošnog temperamenta, odlazi s mjesta ravnatelja Opere, a na njegovu poziciju dolazi Katunarić, prvenstveno kazališni, a ne operni redatelj, Bilić je odgovorio da o tome uopće nije razgovarao s Katunarićem, no da je 'Čikeš ionako bio imenovan kao v. d. ravnatelja splitske Opere na godinu dana i mandat mu istječe najesen, a onda će se vidjeti hoće li mu se mandat produžiti ili će na to mjesto biti imenovan netko drugi, dok Boko ostaje kao ravnatelj Drame do 1. listopada, a nakon toga će raditi kao dramaturg', zaključio je Tonči Bilić dodavši da u splitskom HNK-u 'sve ide svojim tokom'.