Tragedijom "Romeo i Julija" Williama Shakespearea, u režiji Seana Aite i na engleskom jeziku, u utorak navečer je na dubrovačkoj tvrđavi Lovrjenac otvoren 8. Midsummer Scene festival
U odnosu na premijerno izdanje iz 2019. godine, komad je za osmu sezonu prerežiran i postavljena je nova scenografija u ambijentalnom prostoru tvrđave Lovrjenac, koju britanski ansambl naziva i 'kamenim Globe-om'.
Britanski redatelj Sean Aita radnju je prenio u kasne šezdesete godine dvadesetog stoljeća te naglasio paralele koje dvije zavađene obitelji imaju s današnjom mafijom, čime se poetična tragedija vizualno i glazbeno približava suvremenom gledatelju.
Aita je iskazao oduševljenje dolaskom u Dubrovnik poslije pandemije jer glumci opet mogu vidjeti reakciju publike.
'Imali smo nesreću da je prije nekoliko dana glumac koji je trebao glumiti Romea završio u bolnici, a novog Romea smo našli preko društvenih mreža i audicijom preko Zooma. Jordan McKenzie je bio najbolji i već u nedjelju je bio u Dubrovniku. U kazalištu uvijek morate biti spremni na krizu. U predstavi prije pandemije imali smo jedan lom noge pa se zbilja pitam da neki duh Lovrjenca ne voli Romea i Juliju', rekao je Aita.
Georgia Christodoulou, koja u predstavi glumi Juliju, istaknula je kako je sjajno vratiti se nakon pandemije. 'Prikaz u stilu šezdesetih daje više živosti i emocija. Više je europski, a manje engleski. Mislim da bi se Shakespeareu svidio', naglasila je Christodoulou.
Jordan McKenzie, koji je u predstavi glumi Romea, istaknuo je kako mu je glumačka ekipa olakšala brzu pripremu uloge. 'Svi su bili vrlo otvoreni i sjajno smo se povezali', rekao je McKenzie.
Kreativni producent i glumac Filip Krenus izjavio je kako je u kazalištu jako bitna prilagodba. 'Jako sam ponosan na produkcijski tim, glumce, ali i na britansku tradiciju teatra. Morali smo zamijeniti glavnog glumca, Clementa Charlesa, a našli smo Jordana McKenziea koji je sjajan. Na početku je karijere, kao što je bio i Clement', rekao je Krenus.
Glumačku podjelu čine Georgia Christodoulou, Jordan McKenzie, Mark Elstob, Thomas Michaelson, Filip Krenus, Karren Winchester, Robert Rickman, Amanda Osborne i Leo Elso. U autorskom timu predstave su Sean Aita (redatelj), Filip Krenus (kreativni producent), Maira Vazeou (kostimografija i scenografija), Claire Camble-Hutchins (koreografija), Aleksandar Mondecar (dizajn svjetla) i Doug Cockie (redatelj borbi). Izvršne producentice festivala su Jelena Maržić i Darija Mikulandra Žanetić.
Predstava će doživjeti još dvanaest izvedbi, sve do 5. srpnja. U sklopu festivala 5. srpnja odigrat će se i predstava 'A Poor Player' ('Bijedan glumac'), monodrama s elementima farse koju su njezini koautori Filip Krenus i Sean Aita podnaslovili kao melankomediju.
Festival nastavlja i izvrsnu suradnju s Kazalištem Marina Držića te će se 27. lipnja prikazati njihova najnovija predstava 'Hamlet - evidencija zločina jedne monarhije', adaptacija Tibora Hrs Pandura i Livije Pandur prema tekstu B. M. Koltesa i W. Shakespearea u režiji Livije Pandur.
U glazbenom dijelu programa 27. lipnja nastupit će pijanistica Antonija Pacek čijim koncertom će se obilježiti 750 godina Dubrovačkog statuta, a „Midsummer Scene“ će 4. srpnja zatvoriti spektakularni glazbeno-scenski projekt Klape Kaše 'A Millions of Strange Shadows', svjetska praizvedba uglazbljenih Shakespearovih soneta na engleskom jeziku autora Vicka Dragojevića.
Osmo izdanje festivala Midsummer Scene, jedinog hrvatskog festivala na engleskom jeziku, održava se nakon dvije godine stanke zbog pandemije i pod motom 'To be or n̶o̶t̶ to be' ('Biti ili n̶e̶ biti'). Riječ je o projektu Grada Dubrovnika i Turističke zajednice grada Dubrovnika, a u izvedbi produkcijskih tvrtki Brilliant Events iz Dubrovnika i Honey-tongued Theatre Productions iz Londona.