Preuređenje interijera uvijek je pravi izazov kako za investitora, tako i za arhitekte, a arhitektica Iva Klepo Lepur, predsjednica Vijeća Zajednice dizajnera interijera (ZADIN), otkrila je što ju je nadahnulo prilikom adaptacije stana u Zadru koji je zasjao novim ruhom
Funkcionalan i atraktivan interijer, u kojem se svi ugodno osjećaju, cilj je i arhitekta i investitora.
Iva Klepo Lepur, iskusna arhitektica i predsjednica Vijeća Zajednice dizajnera interijera (ZADIN), otkrila je za tportal kako je išla adaptacija interijera stana u Zadru te što je bio najveći izazov prilikom rada.
'Ono što mi je uvijek prioritet je funkcionalan prostor. Lijep, a nefunkcionalan prostor je bacanje novca. Kada je u pitanju stan u kojem vlasnici već žive, lako je već i od njih saznati što im u postojećem stanu ne odgovara. Ovdje je to bio prvenstveno problem s pohranom jakni i cipela te nedefiniran dizajn dnevne zone. Čitav stan je bio vrlo 'anemičan' bijeli namještaj i kuhinja, bez akcenata, s neadekvatnom rasvjetom. Htjela sam prostoru dodati malo dubine, akcente u crnoj boji', rekla je Klepo Lepur.
Prema njezinim riječima kamin obložen kamenom travertinom i fantastična Big Bang visilica su elementi koji su definitivno transformirali prostor.
'Izazov je bio uloviti se posla na brzinu, budući da su me klijenti angažirali kad su već praktički startali s adaptacijom te shvatili da na puno pitanja nemaju odgovor. Drugi problem današnjih novogradnji, koji je i ovdje također očit, dnevni su boravci s kuhinjom i blagovaonicom, koji imaju nezahvalne kvadrature i proporcije', rekla je.
Važnost komunikacije u odnosu investitor-arhitekt
Dodala je i kako su klijenti bili potpuno otvoreni i da su lako našli zajednički jezik.
'Klijenti su zapravo imali samo dvije želje: kamin i crnu mat kuhinju. Za sve ostale sugestije su bili potpuno otvoreni i vrlo lako smo našli zajednički jezik. Inače je komunikacija u odnosu investitor-arhitekt jako bitna i uvelike utječe na ukupan rezultat. Ponekad je potrebno prepustiti se u ruke arhitekta, iz takvog povjerenja nastanu često jako dobri interijeri. Recimo, u ovom stanu je klijentima bilo jako teško odlučiti se za boju stolaca u blagovaonici, ali su me odlučili poslušati i rezultat je izvrstan. Inače, nastojim biti vrlo racionalna, ukoliko prostor nešto ne trpi, argumentiram svoje odluke. Najčešće klijenti prihvate, ali tu i tamo naletim na klijente koji ne prihvaćaju sugestije arhitekta, a ja im izađem u susret. Na koncu je ipak najvažnije da se oni ugodno osjećaju u tom prostoru. Cilj bi svakako trebao biti - iskustvo i talent arhitekta pretočiti u želje investitora - i tada se događaju kompromisi', objasnila je.
Sama je, kako kaže, ljubiteljica jednostavnijim interijerima.
'Uvijek sam odana jednostavnim interijerima, u neutralnim tonovima poput bijelih te prirodnih tonova drva, sve začinjeno dobrim stolcima, foteljama, umjetninama i rasvjetom... Nastojim se ne opterećivati stilom uređenja kao niti trendovima. Moja preporuka klijentima je da ne dovrše odmah apsolutno sve, neka ostave poneki slobodan bijeli zid. Život donese detalje, sliku s putovanja, dobar suvenir, poklon za rođendan... Prostor koji se gradi tijekom vremena je slojevit i tu slojevitost je nemoguće prikazati u par mjeseci, rekla je Iva Klepo Lepur, arhitektica i predsjednica Vijeća Zajednice dizajnera interijera (ZADIN).
Inače, nedavno osnovana Zajednica dizajnera interijera (ZADIN) je profesionalno udruženje koje okuplja dizajnere interijera, dekoratere, stiliste, arhitekte, krajobrazne arhitekte, dizajnere vrtova i ostale zaljubljenike u dizajn na jednom mjestu - s fokusom na zajednički rast, razmjenu iskustava, razvoj talenata te promociju dizajna interijera i eksterijera. U Hrvatskoj djeluje sve veći broj arhitekata, dizajnera, dekoratera i stilista interijera, budući da su klijenti prepoznali važnost angažiranja profesionalaca prilikom uređenja stambenog ili poslovnog prostora, pa slobodno posjetite web platformu Zajednice dizajnera interijera - ZADIN.eu.