Premda će zlobnici reći kako Q5 izgleda baš kao Q7 koji se za četvrtinu stisnuo u pranju, što se doista tako i čini posebice kada ih parkirate jednog pokraj drugog, Audijev kompaktni SUV sve je i mnogo više što biste od automobila ove klase mogli očekivati
Q5 zapravo nudi sve najbolje od oba svijeta. On je jedan od rijetkih automobila u kompaktnoj SUV klasi koji smo imali prilike voziti, a da se u vožnji ne ponaša kao prosječni glomazni SUV, premda nudi sve njihove prednosti - prostornost, povišenu sjedeću poziciju i sposobnost vuče težih tereta.
Audijev kompaktni SUV građen je na modularnoj platformi koju dijeli s Audijem A4/A5 i zapravo vrlo malo toga dijeli s Volkswagenovim konkurentom u segmentu – Tiguanom. Q5 je duži i širi, sa širim tragom kotača i većim međuosovinskim razmakom, ima uzdužno postavljene motore i posljednju generaciju Quattro integralnog pogona. Sve je ovo tako dobro usklađeno da Q5 u vožnji jednostavno oduševljava. Potpuno neovisni ovjes tipa McPherson sprijeda i multilink straga sa stabilizatorima nudi idealno ležanje bez 'plivanja', no istovremeno vrlo dobro upija neravnine i oštećenja na cestama. Upravljač je oličenje preciznosti, kočnice odlično obavljaju svoj posao, a unatoč nešto višem težištu, automobil je stabilan kao da uopće nije riječ o SUV-u.
Uza sve to, testni je model pogonio dvolitreni TFSI turbopunjeni benzinac dobro nam poznat iz Golfa GTI, koji svoju divlju narav nije skrivao ni pod poklopcem većeg i težeg Q5. Zapravo, ovaj motor uparen sa sedmerobrzinskim automatiziranim mjenjačem s dvostrukom spojkom fenomenalno podešenih prijenosnih omjera, koju u Audiju nazivaju S tronic, funkcionira toliko dobro da je vožnja Q5-ice po zavojima, kada prijemljivosti ima na tone, pravi gušt. Uvjerljivoj trakciji doprinosi i inteligentni Quattro integralni sustav koji u normalnim uvjetima prenosi 60 posto okretnog momenta na stražnju, a 40 posto na prednju osovinu, dok će u određenim uvjetima prenijeti do maksimalnih 85 posto okretnog momenta na stražnju, odnosno 65 posto na prednju osovinu.
Valja spomenuti i kontrolu stabilnosti koja u off-road uvjetima nudi nešto više proklizavanja kotača. Q5 zapravo nije pravi terenac, no zadovoljit će svakoga tko se s vremena na vrijeme proveze terenima inače nedostupnim automobilima s isključivo prednjim ili stražnjim pogonom.
Kada je u pitanju praktičnost, Q5 ne prestaje oduševljavati. Vozačka pozicija izvrsno je podesiva, ergonomija odlična, sustavu upravljanja multimedijalnim funkcijama MMI u trenutku je lako prilagoditi se, a prostora za putnike sprijeda i straga, posebice za noge i glavu, ima napretek. Na završnu obradu ne treba trošiti riječi, Audi uživa status proizvođača s ponajbolje oblikovanim i završenim interijerima, a Q5 nikako nije iznimka. Ako nešto već i moramo zamjeriti, onda je to sustav elektronske parkirne kočnice, kao i specijalni sustav paljenja pomoću ključa.
Premda se stražnja klupa ne sklapa u pod, Q5 nudi prostora za 540 litara prtljage. S preklopljenom klupom zapremnina raste na 1.500 litara. Da stvar bude bolja, Audijev kompaktni SUV bez problema će potegnuti do 2.400 kilograma što ga čini jednim od najsvestranijih kompaktnih automobila koje smo imali prilike voziti.
Proizvođač: Audi
Model: Q5 2.0 TFSI
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.984 cm3
Snaga (kW/KS): 155/211 @ 4.300 – 6.000
Okretni moment (Nm): 280 @ 1.800 – 4.200
Potrošnja (l/100 km): 8,3/12,2/9,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,2 s
Maksimalna brzina: 222 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.629/1.880/1.653
Cijena do registracije: 378.325 kuna