Tko bi mogao pomisliti kada je BMW izbacio prvu generaciju modela X5 prije deset godina da će bavarski proizvođač do kraja desetljeća nanizati čak četiri SUV modela u vlastitoj gami
Najnovija prinova je ujedno i najmanji model – X1. Riječ je o automobilu koji bi trebao konkurirati u poprilično zgusnutom segmentu kojim je donedavno neprikosnoveno vladala Toyotina Rav4.
O dizajnu X1 ne treba previše pisati. Automobil izgleda gotovo identično konceptnom modelu koji nam je predstavljen na prošlogodišnjem auto salonu u Parizu. Blago je modificiran tek izgled stražnjeg svjetlosnog sklopovlja. Ista priča nastavlja se i u interijeru koji izgleda preslikano od većeg brata modela X1 – modela X3. Dva interijera razlikuju se tek po tome što je središnja konzola kod X1 blago zakrenuta prema vozaču, što je potez koji nam se sviđa, a za vjerovati je da će ga BMW nastaviti implementirati i na drugim novim modelima.
Dva automobila, BMW X1 i X3 ne odstupaju mnogo ni u dimenzijama, budući da su oba građena na platformi serije 3. X1 je tako dugačak 4.454 mm, širok 1.798 mm te visok 1.545 mm. To ga čini 110 mm kraćim, 60 mm užim i 140 mm nižim od X3. Ipak, ti omjeri trebali bi se primjetno promijeniti kada BMW lansira drugu generaciju modela X3 za koju se očekuje da poprilično naraste u dimenzijama.
Prtljažni obujam X1 iznosi 420 litara u standardnoj postavi, odnosno 1.350 litara s preklopljenom stražnjom klupom.
Budući da X1 spada u kategoriju takozvanih 'mekih' off-roadera kojima je osnovna namjena vožnja uređenim prometnicama uz tek pokoji izlet u bespuća, osim integralnog krasit će ga i pogon na samo jedan par kotača. Naime, X1 će biti prvi SUV u BMW-ovoj ponudi koji će osim xDrivea raspolagati i sDriveom, odnosno pogonom na stražnje kotače, što će ga vjerojatno učiniti najsportskijim kompaktnim SUV-om u klasi.
Kad se pojavi na tržištu X1 će inicijalno biti ponuđen u šest izvedaba, od čega će samo jedna biti benzinska. X1 xDrive28i pogonit će poznati trolitreni redni šestak sa 258 KS i 310 Nm okretnog momenta. Bogatu dizelsku ponudu činit će sDrive18d sa 143 KS i 320 Nm i sDrive20d sa 177 KS i 320 Nm. Oba ova modela biti će dostupna i u izvedbi s xDrive integralnim pogonom, ručnim ili automatskim mjenjačem. Najsnažniji dizelski X1 bit će xDrive23d, s dvolitrenim turbopunjenim četverocilindrašem s 204 KS i 400 Nm.
Službena premijera BMW-a X1 biti će upriličena na rujanskom autosalonu u Frankfurtu, dok bi prodaja trebala otpočeti prije kraja godine.