Globalna financijska kriza u minulih nekoliko godina pošteno je prodrmala automobilsku industriju, no nisu svi proizvođači podjednako patili
Krizu su najmanje osjetili Korejci. Zapravo, nisu je osjetili uopće. Hyundai, KIA i Chevrolet minulih mjeseci bilježe sve bolje rezultate, a danas imamo situaciju da su Hyundai i KIA u SAD-u u prvih sedam mjeseci ove godine prodali više vozila nego svi europski proizvođači zajedno, dok je Chevrolet u prvom kvartalu ove godine uspio premašiti brojku od milijun globalno isporučenih vozila!
Ovakav uspjeh nije došao slučajno, a ni prerano. Chevroletovi automobili, nekadašnji Daewoo, danas tehnološki ravnopravno konkuriraju europskoj konkurenciji, više ne izgledaju tako da bi ih samo vlastiti dizajneri mogli voljeti i, što je najbolje, još uvijek su povoljniji od razvikanijih marki.
Štoviše, u posljednje vrijeme, Korejci su zakoračili u smjeru oplemenjivanja svojih modela kvalitetnijim materijalima i luksuznijim paketima opreme, pa se tako više ne morate osjećati zakinuto za upravljačem jednog od ovih automobila. Najbolji primjer je Chevrolet Captiva koju smo na testu imali u izvedbi s 2,2-litrenim dizelskim motorom i paketom opreme LTZ. Za nešto manje od četvrt milijuna kuna kupac dobiva prostrani SUV s modernim, snažnim dizelskim motorom, pogonom na sva četiri kotača i udobnom unutrašnjošću koja nudi smještaj za sedmero odraslih putnika.
U Chevroletu se doista ne šale kad kažu da im je ideja vodilja nuditi mnogo automobila za novac. Nova Captiva je ogromna, a kad kažemo da nudi smještaj za sedmero odraslih putnika, onda to i mislimo. Istina je da će vam pritom ostati tek simboličan obujam prostora za prtljagu, no u trećem redu uistinu mogu sjediti putnici do 180-ak centimetara visine.
S obzirom na udobnost koju Captiva pruža, nitko se od putnika ne bi trebao buniti, a to se ponajprije može zahvaliti odlično podešenom ovjesu koji s lakoćom guta sva oštećenja te izvrsnoj izolaciji buke, kao i vrlo dobrom sustavu ventilacije koji učinkovito hladi kabinu i održava željenu temperaturu.
Pritom valja uzeti u obzir da Captiva nije automobil kojeg pretjerano oduševljavaju zavojite prometnice, a najbolje se osjeća na autocesti. Brži prolasci zavojem rezultirat će popriličnim naginjanjem karoserije, a već nakon nekoliko njih i kočnice će vam staviti do znanja da im nije lako nositi se s popriličnom masom automobila (1.900 kg). No zato je integralni pogon uvijek na razini zadatka. Neovisno je li riječ o skliskoj prometnici, potrebi za naglim ubrzanjem ili uspinjanjem po oštrijem usponu, elektronika će prema potrebi razdijeliti okretni moment po osovini i vožnju učiniti veoma ugodnim iskustvom.
Pohvale možemo izreći i na račun modernog dizelskog motora i ručnog šesterostupanjskog mjenjača koji su vrlo dobro usklađeni za gradsku vožnju, kao i onu na otvorenoj cesti.
Sve smo ovo napisali a da još nismo spomenuli dizajn automobila. Captiva njime uistinu osvaja i moramo priznati da nam se sviđa smjer u kojem je Chevroletov dizajnerski tim odlučio krenuti. Captiva izgleda odlučno i hrabro. Izgleda kao automobil koji ćete opteretiti težom prikolicom, ili se usuditi skrenuti s uređene prometnice i, što je najbolje – pritom vas neće razočarati.
Proizvođač: Chevrolet
Model: Captiva 2.2 Diesel LTZ
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 2.231 cm3
Snaga (kW/KS): 135/184 @ 3.600 o/min
Okretni moment (Nm): 400 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,3/10,7/8,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.673/1.849/1.727
Cijena do registracije: 236.501 kuna