Chic je chic

Nije odustao od dizajniranja haljina u većim veličinama i to mu je donijelo slavu

05.09.2024 u 22:46

Bionic
Reading

Uslijed početka Tjedna mode u New Yorku, američki dizajner Christian Siriano progovorio je o počecima svoje karijere i otkrio zašto nikada neće prestati izrađivati haljine u većim konfekcijskim veličinama. Na kraju je zaključio: 'Chic je chic, bez obzira na veličinu'

'Ako želite raditi u modi, morate biti potpuno opsjednuti time,' kaže Christian Siriano za BBC. A Sirianova opsesija se očito isplatila. Tek mu je 38 godina, a životopis mu je već impresivan: osnivač je profitabilne američke modne marke; tvorac je garderobe zvijezda kao što su Celine Dion, Michelle Obama i Zendaya; suvoditelj je Project Runwaya, jednog od najdugovječnijih reality natjecanja američke televizije, koje je osvojio 2007. 'Radim jako, jako naporno', kaže on.

Sirianov rad također uključuje zagovaranje ljepote realnog tijela. Naime, poznato je da stvara odjeću za ljude većih konfekcijskih veličina, i to od svoje prve kolekcije za piste 2008.. Osim toga, inzistirao je da luksuzni trgovci poput Mode Operandi i Neimana Marcusa nose njegove slavne pjenaste večernje haljine u veličinama do britanskog 28 (europskog 44).

Dizajniranje u svim veličinama

Godine 2016. komičarka Leslie Jones požalio se na društvenim mrežama da niti jedan dizajner ne bi odjenuo njezino veće, više tijelo za premijeru 'Istjerivača duhova'. Siriano je za nju kreirao pripijenu crnu haljinu spuštenih ramena koja je postala viralni hit. Nastavio je odijevati i druge slavne osobe s oblinama, uključujući nominiranu za Oscara Danielle Brooks, dobitnicu Grammyja Lizzo i supermodel Ashley Graham.

Siriano je rano shvatio da 'ne bi trebalo biti razdvajanja' između onoga što krupnije žene mogu kupiti od onih manjih. 'Moja mama ima obline. Moja sestra je sitne građe. Obje su htjele iste haljine. Chic je chic, zar ne?', kaže on. Njegov se instinkt pokazao ispravnim kada su stilisti slavnih počeli dolaziti u njegov studio tražeći haljine za svoje klijentice filmske zvijezde.

'Ali reference s pista koje su donosili često su bile za haljine koje su na pisti nosili modeli veće veličine', kaže. 'Žene s besprijekornim stilom znaju da nije važno što je njihova klijentica bila veličina nula, a model broj 14. Jer nije važno. Sjajna haljina je sjajna haljina!'

Christian Siriano jesen/zima 2024./2025.
  • Christian Siriano jesen/zima 2024./2025.
  • Christian Siriano jesen/zima 2024./2025.
  • Christian Siriano jesen/zima 2024./2025.
  • Christian Siriano jesen/zima 2024./2025.
  • Christian Siriano jesen/zima 2024./2025.
    +10
Christian Siriano jesen/zima 2024./2025. Izvor: Profimedia / Autor: Pixelformula / Pixelformula / Profimedia

Robne kuće

Ipak, robne kuće nisu naručivale večernje haljine veće veličine u istim količinama u kojima bi naručivale manje veličine. No, Siriano bi primao e-poruke od žena koje su pokušale kupiti njegove prepoznatljive puf suknje od tila i svilene haljine bez naramenica, ali nisu mogle pronaći njihovu veličinu u trgovinama. 'Bilo je grozno iznevjeriti žene na takav način', rekao je Siriano. Stoga je prije otprilike pet godina donio odluku vratiti maloprodaju u svoj studio na Manhattanu, gdje je mogao izrađivati ​​veličine koje su željeli njegovi kupci, umjesto onih koje su robne kuće smatrale 'prikladnima' za njihovu klijentelu.

Odluka se pokazala jako dobrom. 'Postojala je ta ideja da žene s oblinama nemaju puno novca za trošenje na luksuznu modu', kaže dizajner čije se večernje haljine mogu prodavati za više od 12 tisuća dolara. 'Slušajte, zaradio sam stotine tisuća dolara dokazujući da je ta ideja pogrešna!'

Moćno odijevanje

Također su njegove obožavateljice žename poput Oprah Winfrey, koja je nedavno nosila njegovo svileno odijelo od krepa šivamo po narudžbi vrijedno 2200 dolara na Demokratskoj nacionalnoj konvenciji u svom rodnom gradu Chicagu. 'Napravio sam ga za dva dana', kaže dizajner koji u svom studiju ima lutku s Oprahinim točnim mjerama kako bi pomogao u ispunjavanju hitnih narudžbi. (No, nije samo Winfrey u pitanju – postoji nekoliko 'VIP manekena' u prostoru).

Neki dizajneri ne bi javno objavljivali svoje veze s određenom političkom strankom. Siriano – koji je napravio slavnu haljinu prve dame dr. Jill Biden za njezino pojavljivanja u kampanji 2020. – uzbuđen je zbog toga. 'Uvijek sam bio na neki način politički dizajner', kaže. 'Ljudi vas stvarno mogu prozreti kada niste autentični. To ne funkcionira. A autentičnost je, po meni, zalaganje za određene ljude zbog njihovih zalaganja.'

Pogledajte najljepše vjenčanice slavnih ljepotica Izvor: Profimedia / Autor: Neven Bučević

Nakon što je promijenio ideje industrije oko luksuza, veličine i političke snage, Siriano sada i sam razmatra neke promjene. 'Izrada odjeće najbolji je dio mog posla', kaže. 'Vođenje modnog carstva ponekad oduzima više od toga da budem umjetnik. I to je dio kojeg se nikada ne želim odreći. Ne mogu. To je ono što jesam. Stoga pokušavam pronaći više vremena za dizajniranje za broadwayske predstave, napraviti više baletnih kostima, da izazovem i svoju umjetničku stranu.'

Kritičari na društvenim mrežama

Kao i svi umjetnici, Siriano ima svoje kritičare. Ponekad ga na društvenim mrežama prozivaju zbog korištenja raskošnih pufova od tkanine, koje neki kritičari smatraju sanjivim, ali ne uvijek modernim. Sirianovoj prirodnoj kitnjavosti ponekad se također ruga, kao da to što je istaknuta osobnost, na televiziji kao i u stvarnom životu, isključuje umjetničke zasluge. 'Shvaćao sam to osobno kad sam bio mlađi', kaže. 'Ali većinom sam bio samo zbunjen. Imao sam 25 godina i vodio sam vlastiti posao. Nitko mi ga nije dao. Jako sam naporno radio, izrađivao odjeću, ljudi su je kupovali. Što je ljude toliko ljutilo zbog toga? Jer sam bio u reality TV showu?'.

Danas je, naravno, u redu – čak i cool – biti na reality TV-u. Mnoga od najutjecajnijih modnih lica – Gigi Hadid, Jenna Lyons, Cardi B, Emma Stone i Emily Weiss, osnivačica kozmetičke tvrtke Glossier – pojavljivala su se u popularnim reality emisijama prije nego što su se pojavile kao ikone stila. Dizajnerica (i rana klijentica Siriana) Victoria Beckham čak je naručila vlastiti Netflix reality show kako bi ilustrirala unutarnje funkcioniranje svoje dizajnerske kuće i beauty brenda.

'Očito mi je istaknuta osobnost u modi doista pomogla u razvoju brenda,' kaže Siriano. 'Također sam jednostavno ono što jesam – i to ne mogu promijeniti. Neću', dodaje. 'Ali u konačnici, želim da na kraju uvijek sve bude oko odjeće. Ljudi moraju htjeti nositi moju odjeću. To je bio moj prvi cilj, a to je i moj krajnji cilj. Ne radi se o meni. Radi se o: 'Sviđa li ti se kako se osjećaš u ovoj haljini?' I tako znam da sam obavio svoj posao.'