glen powell

Svi su ludi za ovim frajerom: Hit glumac postao je moćno modno lice, a brendovi trljaju ruke

24.08.2024 u 21:29

Bionic
Reading

Ako vam je za oko zapeo Glen Powell, budite sigurni – niste jedini. Njegova popularnost raste tolikom brzinom i snagom da se već spominju pojmovi 'Glenergy' i 'Glenaissance' te se prelijeva izvan granica filma. Naime on je na filmska platna vratio klasičnog 'frajera', a onoliko koliko je neodoljiv ženama, toliko je privlačan muškarcima zbog mode. Nema sumnje, riječ je o vrlo moćnoj marketinškoj snazi

Nakon dva desetljeća koje je proveo kao glumac daleko od središta pozornosti, Glen Powell doživljava vrhunac popularnosti. Sada, kako piše Telegraph, predvodi najnoviju holivudsku skupinu mišićavih i karizmatičnih muškaraca koji 'izgledaju kao da su izašli iz 3D printera'.

Powellova transformacija iz glumca drugog reda u vodeće lice rijetko se viđa u današnjem svijetu zabave. Nakon što je glumio u rom-com hitu 'Anyone But You', akcijskom filmu 'Hit Man' i sada u 'Twistersu', o njemu se često piše na društvenim mrežama i u tisku, jednako kao i o Goslingu, Cruiseu, Clooneyju, Pittu, Smithu i drugim velikim zvijezdama.

Sljedeće moćno lice u svijetu mode

A slična pompa vlada i po pitanju njegova potencijala da postane sljedeće moćno lice u svijetu mode. W, GQ, Vogue, Men's Health i druga izdanja redovito hvale njegovu dnevnu uniformu koja uključuje traperice, košulje, jaknu od brušene kože i čizme Chelsea, uz repertoar za crveni tepih - klasična odijela s potpisom brendova Brioni, Gucci i Tom Ford.

Moda voli to novo lice, a ono što Powellov brz uspon čini tako zanimljivim činjenica je da nije 'poseban': s lepršavom kosom, izraženom vilicom i tradicionalnom garderobom, ovaj glumac predstavlja čisti odmak od 'lijepih dečki' poput Jacoba Elordija, Timotheeja Chalameta, Donalda Glovera, Colmana Dominga, Pedra Pascala i Austina Butlera, onih koji su dominirali u modnim izvješćima s crvenog tepiha i blogovima o muškoj odjeći tijekom većeg dijela prošlog desetljeća.

Powell kao da je dizajniran u laboratoriju kako bi služio potrebama modne industrije u privlačenju pozornosti kupaca ulaganjem u holivudski stroj za promociju, piše BoF. Njegov uspon otvara pitanje što čini uvjerljivog muškog ambasadora - i za koga. Nakon niza hit filmova on postaje filmska zvijezda za mase, a time i muza stila koji kombinira popularne nasmiješene i utržive frajere s novitetima koji tek dolaze i privlače pažnju.

'Danas je stvarno teško prodrijeti u kulturu kroz različite segmente društva', rekao je Doug Shabelman, izvršni direktor Burns Entertainmenta, koji povezuje talente s brendovima. 'A mogli ste vidjeti Powella kako snima reklamu za skoro sve', dodaje.

Glen Powell sa psom Brisketom Izvor: Profimedia / Autor: VALERIE MACON / AFP / Profimedia

Povratak frajera

Nešto se dogodilo s glavnim glumcima u vodećim ljetnim blockbusterima. Jednostavno rečeno, zgodni frajeri su se vratili, najavljuje The Guardian. Filmske zvijezde više nisu alternativci mekih mišića poput Chalameta u starinskim košuljama i s pažljivo oblikovanom frizurom. Sada je hit košulja ona koja se ne nosi, a kosa je zalizana uljem - u 2024. sve je u znaku otvorene karizme i trbušnjaka poput Fort Knoxa.

Dovoljno je pogledati Powella i shvatiti to. Zvijezda 'Twistersa' rođen je u Teksasu i izgleda kao da je napravljen u laboratoriju - znanstveno formuliran kako bi se osiguralo da baš nitko u krcatom kinu ne ostane ravnodušan na njega.

On voli svoju mamu. Ima psića po imenu Brisket. Uz to je školovani pilot, čiju je školu letenja platio nitko drugi do Tom Cruise. Plavokos je, mišićav i neodoljivo podsjeća na stare holivudske frajere poput Paula Newmana.

Nesumnjivo, Powell živi svoj trenutak. Ali također predstavlja primjer šireg brisanja granice između glumaca i modela za donje rublje. Neke od najupečatljivijih ovogodišnjih reklamnih kampanja ne bi izgledale neprikladno u katalogu Abercrombieja iz 2000-ih. Tako britanski glumac Theo James nosi samo malene bijele kupaće gaće u novoj reklami za Dolce & Gabbanu. A New York Times je herkulovski izgled Jeremyja Allena Whitea u reklami za Calvin Klein nazvao beefcake gravitas, definirajući to kao 'pokušaj da se uzdigne fizički oblik - mišići i meso koji se tako često povezuju s nečim grubim i nerafiniranim - kako bi se prikrio sram da nas to privlači'.

  • +14
Glen Powell Izvor: Profimedia / Autor: MediaPunch / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Fikcijski gladijatori također se vraćaju na ekran. Nastavak epa Ridleyja Scotta iz 2000. donosi Paula Mescala, Pedra Pascala i Denzela Washingtona, a ono što možemo očekivati već je prikazano u foršpanu – prizore muškaraca s zavidnim mišićima koji viču i stenju dok se međusobno napadaju mačevima.

Ipak, teško je definirati što čini nekoga 'komadom', ali znate to kada ga vidite. 'Svaki frajer je zgodan, ali nije svaki zgodni muškarac frajer', rekao je Robert Thompson, profesor filma i televizije na Sveučilištu Syracuse. 'Posljednjih godina u fokusu su bili antiheroji i štreberski likovi koji izgledom odskaču od klasičnog frajera', dodaje. 'Većina frajera su vrlo jasni i jednostavni tipovi', rekao je Thompson, ističući: 'Izgledaju kao da su izašli iz 3D printera.'

Ali komadi su još uvijek regionalno definirani. White izgleda kao tip na kojeg biste naletjeli na zabavi u Brooklynu, a Powell dijeli besplatne uzorke u Costcu u Tulsi i postao je nešto poput veleposlanika za središnji dio SAD-a rekavši u jednom intervjuu da se holivudski producenti previše usredotočuju na marketing na obje obale, no trebali bi se usredotočiti na ono što želi ostatak zemlje. 'Dosta s njujorškim softboysima: dajte nam srednjoameričkog sportskog frajera ili tipa iz susjedstva', piše The Guardian.

Frajer kojeg modni svijet obožava

'U prošlom desetljeću interes za odijevanje vodećih holivudskih frajera značajno je porastao', rekla je Ilaria Urbinati, stilistica koja je radila s Goslingom, Ryanom Reynoldsom, Tomom Hiddlestonom i Gloverom. 'Crveni tepih za muškarce se promijenio - mislim da nikoga prije nije bilo briga što nose, a sada je pak svima stalo do toga', dodala je.

To je pak dalo vjetar u leđa stvaranju naziva 'glavni frajer' u mainstream izvještavanju o muškoj odjeći, rekao je James Harris, suvoditelj podcasta o muškoj odjeći 'Throwing Fits'. Taj ciklus ide ovako: tip postaje popularan i nameće nam se kao najnoviji stiliziran i moderan muškarac, a zapravo je samo zgodan i malo dotjeran', kaže Harris.

A često su ti 'glavni frajeri' privlačili pažnju pomičući granice muške odjeće. U siječnju je Calvin Klein stvorio ono što će vjerojatno biti jedan od najvećih ovogodišnjih marketinških trenutaka s Whiteom. No i prije nego što se pojavio u donjem rublju za potrebe globalne kampanje glumac je već bio ikona stila ispod radara: posjetitelji foruma o muškoj odjeći bili su doslovce opsjednuti traženjem točno one bijele majice Merz B. Schwanen koju je nosio u 'The Bearu'.

Njegovim istaknutim, ali pouzdanim odijelima pljeskali su na dodjelama nagrada, a njegovi modni izbori izvan dužnosti, nadahnuti radnom odjećom, postali su aktualna modna opsesija.

A ako Whiteov hit govori o moći odabira neočekivanog lica u pravom trenutku, Powellova privlačnost krije se u njegovoj očitosti. On je čovjek trenutka, ali, baš poput Whitea i njegovih majica, djeluje vrlo pristupačno. 'On je netko tko s kim bih mogla bez problema otići na pivo', rekla je Urbinati.

Modnim markama nije trebalo dugo da otkriju izvor Powellove privlačnosti. 'Modno osviješteni muškarci vrlo vjerojatno su se prosječnom muškarcu činili pomalo zastrašujućim', rekla je Robyn Wedgeworth, direktorica odnosa s javnošću i partnerstva u brendu čizama Tecovas sa sjedištem u Austinu. 'Ono što je jedinstveno kod Powella je to što se sviđa vrlo šarolikoj publici.'

Već je bio na Tecovasovu radaru prije nego što je počeo nositi obuću brenda tijekom ovogodišnje promocije filmova 'Hit Man' i 'Twisters'. U srpnju je Powell postao viralan pijuckajući pivo na pozornici s Tecovasovim šeširom na glavi na koncertu Lukea Combsa. Zanimljivo, tog vikenda Tecovas je prodao dvostruko više tih šešira u odnosu na prethodni tjedan.

Wedgeworth vidi Powella kao nekoga tko je sposoban pomoći da određena odjeća - kaubojske čizme umjesto tenisica s trapericama, naprimjer - postane dostupna široj publici. A nova velika filmska zvijezda također je bio u kampanji za brend Brioni. Očito ima moć nagovaranja onih neodlučnih koji se pitaju mogu li staviti određeni odjevni komad na sebe.

Od sporednog glumca do glavne face

Vjerojatno nema previše razloga da se živo sjećate romantične komedije 'Stuck in Love' iz 2012. – neovisne produkcije koja je, unatoč prisutnosti velikih glumaca, uključujući Jennifer Connelly i Grega Kinneara, zaradila manje od milijun dolara diljem svijeta. Još je manje razloga za to da se iz tog filma sjećate Glena Powella, osim ako niste posebno tražili njegovu četvrtastu čeljust i kosu boje pijeska: tada je imao 23 godine, a igrao je manju ulogu navedenu u odjavnoj špici kao 'zgodan momak iz bratstva'.

Plavokos i zelenih očiju, ali lišen izgleda tipičnog arijevca, visok i oblikovanih mišića, ali ne nabildan, Powell je zgodan na tako arhetipski sveamerički način da se u jednom trenutku činilo da je u opasnosti da zauvijek ostane u pozadini. I dok se u filmskom šoubiznisu rijetko ističe netko tko izgleda poput Timotheeja Chalameta ili, na suprotnom kraju ljestvice fizičkog izgleda, poput Jasona Momoe, s druge strane Powell pomalo izgleda poput mnogih ljudi – kao da je neki direktor studija sastavio identitet filmske zvijezde od dijelova Goslinga, Channinga Tatuma, Pitta i Cruisea, piše The Guardian.

Powell zrači takvom klasičnom kvalitetom holivudske zvijezde da je pravo iznenađenje to što mu je toliko trebalo da se popne na vrh A-liste. Ali sada se čvrsto drži na vrhu. U razmaku od samo nekoliko filmova, posebno istaknut u sporednoj ulozi uz Cruisea u filmu 'Top Gun: Maverick', unaprijeđen je iz 'momka iz bratstva' u 'tog frajera'.

Ove godine Powell je bio sveprisutan. 'Anyone But You', lagana romantična komedija s kolegicom Sydney Sweeney, mjesecima je igrala u kinima zahvaljujući njihovoj kemiji, a bruto zarada od 220 milijuna dolara premašila je sva očekivanja industrije. Netflix je pak u proljeće izazvao senzaciju u SAD-u s 'Hit Manom'. A nakon toga stigao je 'Twisters', film katastrofe s puno efekata (i dugo zakašnjeli nastavak sjajnog 'Twistera' iz 1996.) koji će dokazati može li Powell pokrenuti val blockbustera. Čak i ako ne uspije, Hollywood mu je ponudio još nekoliko pokušaja - među njima su 'Huntington', komični triler inspiriran klasikom Aleca Guinnessa 'Kind Hearts and Coronets', i remake Schwarzeneggerova filma iz 80-ih 'The Running Man'.

Dobitna formula

Sada se mnogi pitaju na koji način prihvaćanje mode mainstream filmskih zvijezda (i obrnuto) utječe na sam stil. Opsjednutost basic kombinacijama traperica i majica, karakterističnim za Whitea i Powella, može pretvoriti modu u niz stilskih trikova, a ne stvar individualnog ukusa, barem za određeni skup kupaca.

'Prisutna je određena doza zablude u stilu 'ako nabavim baš tu odjeću, izgledat ću poput tih frajera i samim time cure će razgovarati sa mnom u baru', rekao je Lawrence Schlossman, suvoditelj podcasta 'Throwing Fits' o muškoj modi, a vodi ga s Jamesom Harrisom.

Naprimjer, nakon što su vodeći holivudski frajeri - uključujući Chrisa Evansa, Simua Liua, Goslinga i Michaela B. Jordana - počeli nositi pletene polo majice 2022., taj klasični izgled brzo je predstavljen kao oznaka neizbježnog modernog stila na tržištu, dodao je Harris.

Upravo to glavne frajere čini tako moćnima, dodaje Urbinati. Kopiranje je način na koji velik dio muškaraca konzumira modu, a učinak je trenutačan. 'Vjerojatnije je za muškarca da će vidjeti, naprimjer, Ryana Reynoldsa i reći: 'U redu, to izgleda kao nešto što mogu nositi, super mu stoji, vrlo je pristupačan, želim to'', rekla je Urbinati. 'I onda će kupiti upravo taj izgled, od glave do pete.'

Reynolds i Dwayne The Rock Johnson, još jedan od njezinih klijenata, iznenađujuće brzo mijenjaju odjeću s obzirom na potrebe promocije filmova. Modno napredniji muškarci, kao što su Elordi, Chalamet i Glover, čine mušku odjeću uzbudljivijom, ali ona ne mora nužno biti za prosječnog potrošača: 'Većina će muškaraca pomisliti - on izgleda dobro, ali ja to ne bih mogao nositi', rekla je Urbinati.

Privlačnost osoba poput Powella leži u sposobnosti dosezanja znatno šire baze kupaca. Iako nisu nužno revolucionarni, takvi načini odijevanja imaju potencijal otvoriti modu novoj publici. 'Glen Powell ima formulu stila i svatko je može kopirati... Ako to navede mlađe muškarce da se uključe u modu i razvijaju vlastiti stil, to je u konačnici dobra stvar', zaključio je Harris.