U Citroenu su evidentno skroz ludi za monovolumenima. Novi model u ponudi je Citroen C3 Picasso koji se u gami francuskog proizvođača smješta uz bok staroj Xssari Picasso koja se još uvijek proizvodi te Berlingu
Naravno, C3 Picasso se u mnogočemu razlikuje od ova dva modela, a prvo što upada u oči je vanjski dizajn. Testni model ustupljen nam je u atraktivnoj intenzivnoj zelenoj boji s panoramskim krovom koji se protezao čitavom krovnom linijom te specijalnim 17-colnim naplacima. Sve ovo činilo ga je jednim od vizualno najatraktivnijih kompaktnih monovolumena koje smo imali prilike testirati u posljednjih nekoliko godina.
Interijer je nastavak priče izvana. U Citroenu su, čini se, odlučili značajno unaprijediti kvalitetu korištenih materijala i završne obrade, pa je tako unutrašnjost C3 Picassa odista vrlo ugodno mjesto za putovanje i obitavanje. Sjedala su udobna s vrlo dobrom potporom za leđa i noge, a prostora ima dovoljno za putnike sprijeda i straga. Komponente su meke na dodir, dok bi ergonomija mogla biti i bolja. Citroen iz nekog razloga ustraje u tome da mjerni instrumenti budu smješteni na središnji dio armature. Vozačka pozicija je zadovoljavajuća s obzirom na dimenzije i namjenu automobila, a u Citroenu su se razdvajanjem A nosača na dva dijela pobrinuli i za poboljšanje preglednosti sprijeda.
Stražnja klupa prelama se u omjeru 60/40, dok prtljažnik nudi osnovnih 385 litara, odnosno 500 litara sa sjedalima pomaknutim potpuno prema naprijed. S preklopljenom stražnjom klupom, pak, C3 Picasso će progutati 1.500 litara prtljage.
C3 Picasso vozi se kao tipični Citroen – vrlo udobno, no ne i pretjerano dinamično. Ovjes, sprijeda McPherson, straga torzijska osovina, prilagođen je komfornoj vožnji, pa se maleni Francuz s lakoćom obračunava s oštećenim prometnicama, elektronski servo lak je u ruci te više nego pogodan za manevriranje u gradskim gužvama (2,9 okreta od ruba do ruba), premda mu manjka povratne informacije o onom što se događa pod kotačima. Pod poklopcem se nalazio 1,6-litreni turbopunjeni common-rail dizelaš s direktnim ubrizgavanjem koji razvija 110 KS i 240 Nm okretnog momenta već od 1.750 okretaja u minuti, uz overboost funkciju za dodatnih 20 Nm okretnog momenta.
Ova je pogonska jedinica prava mjera za francuskog mališana budući da mu nudi vrlo dobre performanse, rafinirani rad te vjerojatno najbitnije – nisku potrošnju. Prava je šteta stoga što mjenjač nema brzinu više, što posebice dolazi do izražaja na otvorenoj cesti kad konačni, peti stupanj prijenosa rezultira popriličnom bukom u unutrašnjosti. Pohvale idu na račun kočnica koje svoj posao obavljaju odlično – progresivno i s pravovremenom aktivacijom ABS-a.
C3 Picasso bio je jedan od prvih modela koji su odradili novu tranšu Euro NCAP-ovih testiranja. Automobil standardno dolazi s prednjim i bočnim zračnim jastucima, dok su zračne zavjese dostupne uz nadoplatu. C3 Picasso je zaradio ukupno četiri zvjezdice, od čega 81 posto za zaštitu odraslih, 71 posto za zaštitu najmlađih, 43 posto za zaštitu prolaznika te 40 posto za sigurnosnu opremu.
Proizvođač: Citroen
Model: C3 Picasso Exclusive 1.6 HDi
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 80/110 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 4,7/6,6/5,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,2 s
Maksimalna brzina: 183 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.078/1.766/1.621
Cijena do registracije: 151.400 kuna (početna cijena od 96.900 kuna)