Dacia Logan MCV 1.5 dCi
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Dacia Logan MCV 1.5 dCi
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Kako? Pitanje je to koje se u Volkswagenu, kada je riječ o Daciji, neprestano pitaju. Kako je moguće da Renault uspijeva proizvoditi i zarađivati na ovom brendu te istovremeno iz godine u godinu osvajati sve veći udio na tržištu
Moramo priznati da ni sami ne znamo odgovor na to pitanje, no izuzetno nam je drago što Francuzima ovo polazi za rukom, tim više što se nesebično trude unaprijediti modele iz generacije u generaciju bez značajnijeg povećanja cijene i bez obzira na to što direktnu konkurenciju zapravo i nemaju. Uzmimo za primjer samo Logan MCV dizel kakav smo imali na testu. Njegova cijena je 93.500 kuna. To nije početni iznos već onaj koji je potrebno platiti za gotovo najprestižniji model. Osnovni model s benzincem starta već od 64.700 kuna.
Za tu sumu novca, jasno je, ne možemo očekivati posljednja tehnološka i dizajnerska dostignuća, no Logan je daleko od ropotarnice povijesti. Ovaj automobil, naime, bez problema zadovoljava sve ekološke i sigurnosne norme, sadrži čak i multimedijalno kontrolne funkcije, navigaciju, a o ponudi prostora da i ne govorimo. Standardno je tu prtljažnik od 580 litara, a preklapanjem stražnje klupe zapremina raste na čak 1.800 litara.
Mjesta ima napretek, bez obzira na to gdje sjedite, a ne možemo se požaliti ni na udobnost. Sjedala su mekana, kao i ovjes. Ovo znači da će Logan vrlo dobro upiti sve neravnine no i da će se dosta naginjati u zavoju. Vožnja otvorenom cestom također će pokazati da je upravljač nedovoljno direktan, mjenjač sklon zapinjanju prilikom bržeg šaltanja, dok će motoru ponestati daha pri većim brzinama pa je pretjecanja potrebno izvoditi strateški.
Ipak, usporite li malo, uočit ćete da je 1.5-litreni dizelaš sa 75 Ks i 200 Nm izuzetno štedljiv i rafiniran. s ovim motorom čak i do krova natrpani Logan odradit će posao i više nego zadovoljavajuće što ponajprije može zahvaliti precizno podešenim prijenosnim omjerima kojima maksimalno iskorištava dostupni okretni moment. Na autocesti do izražaja dolazi vrlo dobra izolacija buke, dok smo u gradskoj vožnji itekako cijenili odličnu preglednost. Logan MCV nije malen automobil, no zahvaljujući velikim staklenim površinama lako je identificirati krajeve vozila.
Dacia Logan MCV je izuzetan automobil kad se u obzir uzme uloženo i dobiveno te ga svakako preporučujemo vozačima kojima je praktičnost i pristupačnost važnija od doživljaja za upravljačem.
Proizvođač: Dacia
Model: Dokker 1.5 dCi Laureate
Vrsta motora: 1.5, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.461 cm3
Snaga (kW/KS): 55/75 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 200 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 5,1/6,9/6,0
Ubrzanje (0-100 km/h): 14,6 s
Maksimalna brzina: 164 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.590/1.735/1.550
Cijena do registracije: 93.500 kuna (osnovni model 64.700 kuna)