VELIKO IKEINO ISTRAŽIVANJE

Djeca bi se radije igrala nego koristila internet

06.12.2015 u 10:45

Bionic
Reading

Roditelji se žele više igrati s djecom, ali su pod stresom, a djeca bi se radije igrala nego gledala TV ili koristila internet, dok je mladima važnija sreća od karijere i žele biti nezavisniji od roditelja, rezultati su to velikog Ikeina istraživanja o važnosti igre i igranja u kojem je sudjelovalo gotovo 30.000 ljudi (više od 16.000 roditelja, 6.000 djece i 7.000 mladih ljudi) iz 12 zemalja. Na temelju uvida o značaju igre za cijelu obitelj, Ikea je razvila novu Lattjo kolekciju kako bi inspirirala djecu, mlade i one starije da se svaki dan više igraju zajedno.

Prema opširnom Ikeinu istraživanju o važnosti igre i igranja, 73 posto ispitanih roditelja želi provoditi više vremena sa svojom djecom, polovica ih se osjeća krivima što ne provode dovoljno vremena s njima, no trećina ih smatra da su previše pod stresom da mogli uživati u igri. Svaki četvrti roditelj priznaje da mu je igra s djecom čak pomalo i dosadna, a svaki drugi roditelj želi pronaći dijete u sebi i postati partnerom u igri svoje djece. Da je igra ključna za dobrobit i sreću njihove djece, smatra 86% roditelja, a 65% da je igra generalna proba za pravi život.

Polovica ispitanih roditelja redovito igra društvene igre s obitelji, a isto toliko ih se slaže da igra može uključivati tablete, pametne telefone i računala. Za 8 od 10 obitelji najčešća obiteljska aktivnost je gledanje TV-a. Istovremeno, 5 od 10 roditelja bi željelo da se njihova djeca igraju vani, ali su zabrinuti za njihovu sigurnost.

Polovica ispitane djece u dobi od 7 do 12 godina željela bi provoditi više vremena igrajući se sa svojim roditeljima. Sedam od 10 radije bi se igralo s roditeljima nego koristilo internet, dok bi se njih 8 od 10 radije igralo s prijateljima nego gledalo TV. Za vrijeme igre ni o čemu ne brine 47% djece, a četvrtina ih osjeća kako im njihovi roditelji organiziraju previše aktivnosti izvan škole.

Za 6 od 10 ispitanika u dobi od 13 do 18 godina važnije je da budu sretni, nego da imaju dobro plaćen posao, a isto toliko ih kaže kako bi njihov dom trebao biti mjesto za igru. Da su odrasli postali previše zaštitnički nastrojeni prema djeci, slaže se 58% ispitanih mladih ljudi, dok bi njih 55% željelo da im roditelji dozvole da budu više nezavisni.

'Igra je univerzalni jezik koji nije opterećen granicama i godinama. Pomoću igre međusobno se povezujemo i gradimo odnose koji proizlaze iz
ugode i zabave, a jednako je bitna i za odrasle i za djecu. Istraživanja pokazuju kako uživanje u aktivnosti koja nema neku određenu svrhu,
poput igranja, pomaže u borbi protiv stresa te hrani našu kreativnost i maštu', naglasio je Igor Štefanac, PR menadžer u Ikea Hrvatska.

Upravo zato Ikea je razvila Lattjo kolekciju koja će inspirirati roditelje da se više igraju s najvažnijim ljudima u svojim životima – svojom djecom te potaknuti sve generacije da dodaju malo zaigranosti u svoje živote. U kolekciji se nalaze igračke za aktivnu igru i kostimi za igranje uloga, slagalice, instrumenti te knjiga koja nudi mnoge kreativne ideje za igranje. Kako bi potaknula roditelje i djecu da se više igraju zajedno, Ikea je u sklopu Adventa na Zrinjevcu tijekom prosinca i siječnja priredila aktivnosti i igraonice za cijelu obitelj.