OD PRADE DO HERMESA

Evo zbog čega je brendirana odjeća tako skupa

06.08.2013 u 11:08

Bionic
Reading

U proteklom desetljeću cijene luksuzne robe porasle su i za 60 posto, i dok mnogi iz modne industrije te rastuće cijene opravdavaju rastućim troškovima sirovih materijala, poput krokodilske kože, drugi kažu kako dizajneri podižu cijenu svoje robe samo kako bi 'povećali svoju privlačnost'

Tijekom 13 godina cijena Hermesove torbice Kelly porasla je sa 4.800 dolara na 7.600 dolara, odnosno s otprilike 27.209 kuna na 43.082 kune. A tijekom deset godina cijena cipela Manolo Blahnik, koje je Carrie Bradshaw doslovce obožavala u 'Seks i gradu', porasla je sa 485 dolara na 755 dolara, piše Daily Mail

Prema podacima koje donosi američki Bureau of Labor Statistics, cijene luksuznih roba tijekom posljednjeg desetljeća narasle su za 60 posto. Prema pisanju Business of Fashion, modna kuća Burberry priznala je kako je u travnju podignula cijene kako bi privukla nove klijente duboka džepa koji su u potrazi za ekskluzivnim proizvodima.

Nekim brendovima sezonske rasprodaje još su jedan čimbenik koji pridonosi podizanju cijena novih kolekcija. 'Dizajnerski brendovi koji redovito prakticiraju rasprodaje na kraju mogu biti prisiljeni umjetno povećati cijene kako bi se suprotstavili pritisku marže', objasnio je Matthew Walker.

I dok neki luksuzni brendovi kao što su Hermes i Louis Vuitton ne prakticiraju rasprodaje, Prada, Alexander Wang, Isabel Marant, pa čak i Celine prošlogodišnje kolekcije redovito će staviti na rasprodaju kako bi očistili inventar.

Maloprodajni savjetnik Robert Burke iz New Yorka tvrdi kako luksuzni modni brendovi najviše strahuju od toga da će njihove stvari općenito pojeftiniti. Pametni kupci dobro znaju da tri mjeseca nakon nove kolekcije trgovci nude popuste i do 70 posto pa se tako štikle od 1.400 dolara lako mogu pronaći i za 300 dolara.

No brz rast cijena luksuznih proizvoda može upućivati i na to da postoji sve veći broj ljudi koji si to može priuštiti. Broj bogatih pojedinaca u svijetu narastao je sa 9,2 posto u 2012. na 12 milijuna ljudi, pokazuju podaci izvješća Capgemini, za poslovno savjetovanje. Najviše bogatih pojedinca živi u Sjevernoj Americi, ali i u azijsko-pacifičkoj regiji u posljednje vrijeme sve ih je više.