Ford Focus 1.6 TDCi
Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal
Ford Focus 1.6 TDCi
Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal
Focus spada među naše miljenike u segmentu C otkako ga je Ford lansirao 1998. U tri generacije automobil se dosta promijenio, no zadržao je onu srž zbog koje ga vole vozači koji će uvijek odabrati zavojitu cestu prije autoceste
Ford Focus je u posljednjoj izvedbi postao globalni automobil zbog čega je izgubio ponešto na karakteru, no i dalje je riječ o ponajboljem vozačkom automobilu u klasi. Testni model, doduše, sa 1,6-litrenim dizelašem nije stvoren za obaranje bilo kakvih rekorda, no zbog standardno dobre šasije i izvrsno izbalansiranog neovisnog ovjesa pružit će doživljaj za upravljačem koji je nedostižan brojnoj konkurenciji.
Focus nije bez mana pa je tako elektronski servo upravljač anemičan, a iako se Amerikanci hvale ergonomijom, valja priznati da se među svim kontrolama i funkcijama teško snači, posebice bez skidanja pogleda s ceste.
Kruta šasija najbolje lice pokazuje na otvorenoj cesti gdje Focus djeluje kao da je zalijepljen za cestu. Čak i kad pretjerate, pri čemu automobil pokazuje blage naznake podupravljanja, ESP će pravovremeno uskočiti. Svidjele su nam se i progresivne kočnice te odlično pogođeni prijenosni omjeri ručnog mjenjača. 1.6-litreni dizelaš s direktnim ubrizgavanjem zvuči snažnije no što jest. Idealan je za gradsku vožnju gdje do izražaja dolaze niska potrošnja i okretni moment pri niskim okretajima. Na otvornoj cesti je i dalje štedljiv, no potrebno ga je voziti malo žešće i često posezati za ručicom mjenjača kako bi se izvukle performanse.
Novi Focus je izuzetno dobro izrađen. Kvaliteta materijala kao i završna obrada su besprijekorni. Dizajn automobila možda neće sjest svakome no sumnjamo da će se itko žaliti na rafiniranost ovog automobila koji nudi izvrsnu izolaciju buke u kabini, te besprijekorno upijanje oštećenja na cesti.
Jedine mane Focusa u unutrašnjosti su nedostatak mjesta za glave višim putnicima na stražnjoj klupi, te nešto manji prtljažnik u odnosu na konkurenciju u klasi. Sve u svemu Focus je i dalje ponajbolji vozački automobil u ovom segmentu, te mu svakako trebate dati priliku ukoliko ne koristite automobil isključivo kao prijevozno sredstvo od točke A do točke B.
Proizvođač: Ford
Model: Focus 1.6 CDTi Champions Edition
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 70/95 @ 3.600 o/min
Okretni moment (Nm): 230 @ 1.500-2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,5/8,9/7,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,5
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.358/1.825/1.484
Cijena do registracije: 139.760 kuna