Iako je Fordov model Focus novije ime u svijetu kompakata, ovaj automobil je u svojoj drugoj generaciji već pravi klasičar i sinonim za dobro uložen novac. Prisjetimo se, kad je izašao u svom prvom izdanju 1999. godine, bio je pravo dizajnersko remek-djelo. Ako ga gledamo kroz konkurenciju, nije teško zaključiti da je Focus zapravo sačinjen od mirnijih linija, no još uvijek izgleda svježe i moderno
Model koji smo ovih dana provozali bio je dugo očekivan. Naime, u svijetu dizajnerskih postignuća mnogi proizvođači su zaboravili modernizirati svoju tehniku, no ne i Ford. Testirani model ima ugrađen dvolitreni motor i poluatomatski mjenjač. I jedno i drugo predstavlja posljednju riječ tehnike.
Izgledom je izvana, uz opremu Titanium, vrlo upadljiv. Testni model imao je zatamnjena stražnja stakla i 17” aluminijske felge. Dovoljno da bi se istakla bogata lista opreme već na prvi pogled. Ono najbolje, naravno, dolazi u unutrašnjosti i ispod poklopca motora. Titanium donosi potpunu listu želja, ali i sigurnosti. Na raspolaganju je sva aktivna i pasivna zaštita vozača i suputnika.
Razlog testa je, naravno, tehnika. Ručica automatskog mjenjača postavljena je na isto mjesto s već klasičnim položajima PRND. Ono što ovaj mjenjač razlikuje od običnog automatika jest poluatomatski sustav s dvije lamele. Tako je moguće uz automatsku promjenu izabrati i manualni režim pomicanjem ručice udesno u položaju ‘drive’. Ono što nas najviše veseli jest sportski pristup Forda, koji je odabir brzine ‘više’ ili ‘niže’ pozicionirao po uzoru na BMW. Radi se o sistemu obrnutom u odnosu na VW koncern., Naime, za promjenu brzina naviše (dakle iz prve u drugu), potrebno je ručicu mjenjača povući prema natrag, a za promjenu naniže, prema naprijed.
Možda će se nekima ovakav sustav činiti nelogičnim, no Ford se veže na sile ubrzanja koje ruku guraju prema natrag i sile kočenja, koje djeluju obrnuto. Istu logiku korištenja imaju i svi trkaći automobili sa sekvencijalnim mjenjačima, tako da se vrlo lako priviknuti.
Promjene brzina su brze i ne osjete se pri ubrzanju. Ovo je izraženo i pri automatskom i manualnom modu. Ako se češće vozite u gradu, preporučamo automatske promjene brzina jer automatika toliko dobro radi da je grijeh spuštati ruku na mjenjač. Ipak, ako se nađete na zavojitoj cesti i želite više od automobila, ručne promjene su itekako dobrodošle. Ovaj mjenjač dolazi u paketu uz jače motore. Testni automobil imao je ugrađen dvolitarski common rail sa 136 KS. Najsnažniji dizel s lakoćom guta kilometre. U automatskom modu ubrzava jednoličnom silom, bez ‘cukanja’ pri promjenama. Isto tako je zanimljivo da, u odnosu na nekadašnje automatike, Powershift koči i motorom, što dodatno štedi kočioni sustav.
Isto tako nije loše napomenuti da je ovaj mjenjač blagonaklon i prema potrošnji. Elektronika, naravno, odabire najpovoljniji okretni moment, tako da je dobra iskoristivost motora zagarantirana. Na testu se potrošnja kretala između šest i 7,5 litara, što je, na ponuđenu snagu od 136 KS, zadovoljavajuće. Ubrzanje od 0-100 km/h iznosi 9,6 sekundi uz maksimalnu brzinu od 200 km/h.
Ovakav Focus je u vožnji vrlo stabilan. Bez kvačila i dodatnih radnji oko pritiskanja i promjena brzina, lako je osjetiti što zapravo Focus radi po zavojima i koliko je spoj ovjesa i motora uistinu dobar. U tom smislu zaslužuje čistu peticu. Budući da se radi o automatiku, nekima će sigurno nedostajati ‘kick down’ opcija kad nagaze gas do daske, a promjene brzina traju kao kod Formule 1.
Za one koji se vole uspoređivati s ostalim markama, dovoljno je reći da se ova tehnologija već koristi u VW, kao DSG mjenjač, zatim u BMW-u, Mitsubishiju EVO X. Cijena spomenutog Powershifta iznosi nešto malo ispod 3.000 eura te dolazi sam s ovim motorom.
Proizvođač: Ford
Model: Focus 2.0 TDCi Titanium
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.997 cm3
Snaga (kW/KS): 100/136 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 320 @ 2.000
Potrošnja (l/100 km): 4,9/7,6/5,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,6 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.335/1.840/1.500
Cijena do registracije: 203.647 kuna