STILSKO NADAHNUĆE

Godinu na izmaku označili su ovi modni trendovi; evo što se najviše prodavalo

29.12.2022 u 06:38

Bionic
Reading

Modni trendovi odlaze i dolaze, a o nama samima ovisi koliko ćemo ih prigrliti ili odbaciti, ovisno o vlastitim preferencijama

Kao i svake godine, neki su trendovi postali općeprihvaćeni te su začas preplavili gradske ulice, ali i Instagram profile poznatih zaljubljenica u modu.

Sve je bilo u znaku ponovnog proživljavanja 90-ih i doba Gaultiera, Muglera, kuće Blumarine, vintage Guccija i Diesela, a razigrane traperica Glenna Martensa sve su opčinile.

PRELIJEPA JE

Sve je očarala: Zendayin ružičasti look od glave do pete je pun pogodak

Pogledaj galeriju

Prema Vogueovoj analizi godinu koja na samom izmaku, obilježilo je nekoliko trendova, a jedan od njih je bez sumnje, i dominacija ružičaste boje za što je zaslužan Valentino.

Kuća Valentino svojom je kolekcijom u upečatljivoj nijansi ružičaste posve opčinila modni svijet i to zahvaljujući Pierpaolu Piccioliju.

'Valentino Pink PP', nijansa koju su stručnjaci za boje iz instituta Pantone razvili isključivo za ovaj talijanski brend zapravo je oda Picciolijevoj strasti prema ovoj jarkoj nijansi koju je pomno istraživao posljednjih godina, pokazavši je u ready to wear i couture kolekcijama za proljeće 2022. U prvom redu revije održane u ožujku čak je i ambasadorica brenda, zvijezda 'Euforije' i 'Dine' Zendaya bila odjevena u ružičasto od glave do pete.

Među drugim ovogodišnjim trendovima su i Dieselovi komadi od trapera, komadi s potpisom brendova poput Dior i The Frankie Shop, a treba spomenuti i komade s potpisom Saint Laurenta na čijem je čelu modni čarobnjak Anthony Vaccarello.

Dakako, na modne su trendove veliki utjecaj napravile i društvene mreže, gdje se nakon dugo vremena ponovno promovirala ljepota ženskih oblina koja je bila 'zarobljena' u casual kombinacijama tijekom globalne pandemije.

U skladu s tim ponovno otkrivenim dobrim osjećajem u vlastitom tijelu i odjeća postala ove godine sve smjelija, oskudnija, izazovnija...

Stoga nas nimalo ne čudi da je brend Kim Kardashian Skims imao pravu zvjezdanu godinu dok su društvene mreže s druge strane na top ljestvice popularnosti lansirale još jedan trend koji je sve opčinio - udobni Birkenstockov model Boston.

Unboxing Valentino

Minimalizam u svom najljepšem izdanju: Valentino privlači pažnju krecijama koje ostavljaju snažan dojam

Pogledaj galeriju

Tiffany Hsu, direktorica modne nabave na poznatom web shopu MyTheresa, kaže kako su ove godine njihovi kupci ludovali za proizvodima s potpisom Muglera, ali i Jean Paul Gaultiera.

'Sve to nas je natjeralo da pomislimo, 'OK, postoji želja naših kupaca za ekstravagantnom, seksi i avangardnom modom'. Iz tog razloga, također smo dobro prošli s Loewe komadima za revije, uključujući cvjetne cipele, haljine s ilustracijama i lakirane štikle, sve nadrealistične trenutke, kao i lookove Ricka Owensa', kaže Hsu dodajući kako je odjeća za svečane prigode doživjela nevjerojatan bum.

Od samog početka 2022. godine, objašnjava, pojavio se taj post lockdown efekt kad su kupci krenuli na događanje, evente, zabave, vjenčanja...

'Sve u ružičastoj Valentinovoj boji je rasprodano - čak i skupi komadi. Usred ljeta uvijek se naš posao preusmjerava na seksi izgled - ali sad je sve postalo kraće, rasporci, dekoltei.... Doista postoji veliki apetit za takvim komadima. Kupci definitivno traže nešto novo, a osim tijekom rasprodaja, kada ljudi kupuju na sniženju, želja za tim novitetima je konstantna. Na naše modne kupce definitivno utječu društvene mreže, poput npr. hit zlatnih naušnica Bottega Veneta koje su nosile Kendall Jenner, Hailey Bieber i Elsa Hosk - uočili smo trenutnu reakciju kada su ih one nosile. Ili pak Dua Lipa koja je nosila Muglerove mrežaste hulahopke na svojoj turneji - odmah smo primijetili veliki porast prodaje', rekla je.

Veliko je, dodaje, zanimanje za brendove koje možemo opisati kao iznenađenjem iz prošlosti, odnosno 'blast from the past'.

'Za takvim komadima doista postoji određeno zanimanje. Mlađi kupci doista žude za stvarima iz 80-ih i 90-ih. Tu je npr. Vivienne Westwood: njezina konfekcijska odjeća toliko je relevantna za današnju i mlađu generaciju, a njezina večernja odjeća i korzeti su izuzetni. Dobro su prošli i klasični kaputi, poput onih od kašmira iz The Row. Saint Laurent je također vrlo popularan - posebno kada su u pitanju ona velika ramena: ne pokazujete puno kožes, ali još uvijek ostavljate snažan dojam. Saint Laurent je stoga jedna od mojih najdražih kolekcija posljednjih nekoliko sezona.

YVES SAINT LAURENT U PARIZU

Božanstvena kolekcija luksuznog francuskog brenda ostavit će bez daha sve ljubiteljice klasike s modernim odmakom

Pogledaj galeriju

Također prodali smo puno dodataka s logotipom, posebno Saint Laurent i njihovu YSL Icare torbicu, posebno kada su je nosile Hailey Bieber ili Zoe Kravitz: ona je bila na listi želja. Trend tote modela torbica se definitivno vratio: The Row's Margaux, s cijenom od 4.000 dolara, bio je bestseler. Dugo su male torbe bile sve što su svi želljeli, a sada su to tote ili torbe za nošenje preko tijela, poput YSL Jamie', rekla je ona.

Bosse Myhr, direktor muške i ženske odjeće u Selfridgesu također potvrđuje da se odjeća za izlaske definitivno vratila na tron najpopularnijih komada.

'Bilo je nekih brendova koje nismo mogli zadržati na zalihama: Nensi Dojaka, David Koma (postoji već neko vrijeme, ali je ponovno u uzlaznoj putanji) i Mugler Caseyja Cadwalladera stvarno je vratio seksi komade u Selfridges. A Alaia Pietera Muliera bila je jedna od onih brendova koji smo mogli prodati dva ili tri puta više. Definitivno imamo obožavatelje seksi haljinu, a to je bio hit godine. To ne znači da ne prodajemo ležernije komade kao što je God's True Cashmere, uniseks LA brend u suvlasništvu Brada Pitta. Jedna etiketa koja je uzela maha je Casablanca, počeli smo s tim kod muškaraca, a onda su ga počele kupovati i žene. To je možda iznenađujuće za neke, ali ne i za nas - super vesela vibra utjelovljuje raspoloženje žena koje žele uživati u životu, nešto što se općenito vratilo u žensku modu. Raspoloženje godine bilo je ozbiljno, no svi su željeli veselu i prpošnu odjeću', objašnjava.

Gucci i njegova suradnja s Adidasom, dodaje, bila je super uspješna, kao i Louis Vuitton, budući da su uvijek vrlo visoko na top ljestvicama najtraženijih komada.

'Torbe-investicije kuća Vuitton i Hermès poželjne su kao što su i bile, a i drugi brendovi ulažu puno kreativnosti u svoje modne dodatke. Sve u ružičastoj s potpisom Valentina imalo je odjeka i kod naših kupaca, a Jacquemusov uspjeh pokretali su njegovi dodaci. Skims je postao jedan od naših ključnih brendova i ima jasnu poruku koja je super inkluzivna, a naši kupci to vole jer Kim Kardashian komunicira putem društvenih mreža sa svojim obožavateljima. I bila je to dobra godina za kupaće kostime. Hunza G, koja je jedna veličina za sve, a iza sebe ima i čitavu ekološku poruku, bila je totalni hit. Vibra iz 90-ih jako se dobro prodavala, posebno kod kupaca generacije Z. Gaultier, sa svim svojim suradnjama bio je među najpoželjijim brendovima ( tzv. 'gola' haljina s Y/Projectom postala je viralna). Jedna stvar koja je stvarno dobro funkcionirala je pravi dizajnerski vintage: imali smo Tom Forda iz 1990-ih za Gucci, i rasprodan je', priča on.

TJEDAN MODE

Slavni pohrlili u Pariz: Pogledajte tko je sve bio na modnim revijama kuća Dior i Giambattista Valli u Parizu

Pogledaj galeriju

Bridget Veals, generalna direktorica ženske odjeće, obuće i modnih dodataka David Jones kaže kako su u godini koja je iza nas svi tražili odjeću za izlaske.

'Četrdeset pet posto naše prodaje odnosilo se na haljine - od Zimmermanna, Alemaisa, Camille i Marca. Naši kupci vole boju, uzorke - hrabri su u svojim izborima. I bili smo šokirani koliko su se svi brzo vratili na potpetice - 10 cm i više - od Aquazzure, Rene Caovilla, Mach & Mach. I kristalne torbe, poput onih od Benedette Bruzziches- iako smo također jako dobro prodavali velike torbe za povratak u urede. U svakom slučaju seksi odijevanje se vratilo. Sada je sve prozirno i čipkasto poput komada Nensi Dojake koji su bili vrlo traženi. Dior je kod nas bio najpopularniji brend. Revije Marije Grazie Chiuri tako su ženstvene i lijepe, mogu biti cool ili ležerne, a ono što ona radi prelijepo je. Ona stvarno dizajnira za žene. Njezini su dodaci također bili fenomenalni: to je moćan brend kod nas. S Diorom ne možete pogriješiti. Predimenzioniran krojevi iz The Frankie Shopa to je također bio hit. Alemais je također postao jedan od najvećih brendova kod nas. Ostali australski brendovi: Matteau, Scanlan Theodore, Carla Zampatti i Beare Park, svi su bili fantastični', rekla je Veals.

Joseph Tang, modni direktor Holt Renfrew, dao je svoju analizu.

'Očigledno je da su postojali brendovi kao što su Gucci, Prada, Dior i Chanel koji su potaknuli prodaju, ali ono što smo vidjeli bili su kupci koji dolaze po stvari za ispunjeniji životni stil. Mi smo u Kanadi npr. imali smo stroga COVID ograničenja u prvom dijelu godine, a kako smo otvorili i bilo je više društvenih okupljanja, čak je i dolazak u naše trgovine postao dio druženja, a ograničenja putovanja su ukinuta. Odjednom je ideja odijevanja za različite prilike postala je vrlo važna. Ljudi su željeli kreacije s potpisom Zimmermanna, Loewe ili Prada heklane torbe - i to ne samo oni ljudi koji su krenuli u egzotične krajeve. Sve obljetnice i rođendanske proslave koje su bile odgođene počele su se održavati te su potaknule prodaju haljina, osobito Oscara de la Rente', kaže Tang

UVIJEK POSEBNA

Zaboravite na vrtoglave štikle: Torbice koje nosi Carrie Bradshaw u novoj sezoni 'I tek tako...' najluđi su primjerci koji smo ikada vidjeli

Pogledaj galeriju

Ponovno pokretanje nastavka SATC-a, serije And Just Like That..., dodaje, nadahnulo je kupce da se ponovno dotjeraju. 'Serija je možda pomogla mnogima otkriti brendove za koje možda prije nisu čuli. Žene su redefinirale svoju radnu garderobu. Sve je postalo mnogo ležernije pa se postavilo pitanje 'Što nositi na posao?' Majica bez rukava postala je osnovni komad oko kojeg je izgrađena nova garderoba. Tu je prednjačila Prada - njihova je 'odletjela s polica' - kao i Loewe. Tote torbe s potpisom Givenchyja i Valentina postale su komadi za ulaganje: imale su smisla s našim novim životnim stilom. Naghedi je također bio tražen zahvaljujući dobrim cijenama, a dobro smo prošli i sa satenskim večernjim torbicama u obliku croissanta vancouverske marke A Bronze Age', objasnio je.

Udobnost i slobodno vrijeme i dalje su bili važni pa je npr. Pleats Please Isseyja Miyakea uzeo maha: simbolizira stil bez žrtvovanja casualizacije. Nitko se više ne želi odreći udobnosti, ali bilo je važno postići ležernije i udobnije stajlinge na sofisticiraniji način.

Brigitte Chartrand iz SSENSE-a pak kaže kako je i povratak u urede označio jedno novo modno razdoblje.

'Brendovi kao što su Toteme, The Row i mnogi južnokorejski brendovi, gdje se sve svodi na kombinaciju kvalitete, stila i lakoće nošenja - koji imaju ovu klasičniju, minimalnu estetiku bili su jako popularni. Sakoi su hit te kombinacije minica i visokih čizama Maryam Nassir Zadeh. A bili su traženi komadi s potpisom Mashe Popove, Mimi Wade i Fidan Novruzove - jer imaju proizvode koji se razlikuju od svega na tržištu', rekla je Chartrand.

U PARIZU

Kralj avangarde: Pogledajte street style kreacije na modnoj reviji ekscentričnog Ricka Owensa u sklopu Tjedna mode

Pogledaj galeriju

Ono što nas nije iznenadilo, jer smo u tome bili vrlo rano u igri, dodaje, bio je interes za sve povijesne brendove koji su oživjeli, kao što su Jean Paul Gaultier, Anna Sui, Diesel i Blumarine. 'To je bio veliki vrhunac 2022., njihov povratak. Vivienne Westwood bila je uspješna i za nas; ona je dio te priče. Sve je počelo s nostalgijom za 90-ima, ali imamo i kupaca koji žele pokazati svoje modno znanje i osviještenost noseći etikete koje imaju povijesni odjek', dodaje ona ističući kako se i dalje komadi s potpisom Ricka Owensa dobro prodaju.

Kupci su tražili i nježniji, tzv. baletni look, a to se odražava i na cipele.

'Balerinke jako dobro prolaze, poput Margielinih, ali i npr. Miu Miu. I dalje se natikače još dobro prodaju. Što se tiče torbi, Jodie iz Bottega Veneta i dalje je jedna od naših najprodavanijih. Predstavili su novi model, nazvan Teen Jodie, koji je brzo postala bestseler', rekla je.

Sam Lobban iz Nordstroma uočio je i da su među luksuznim brendovima bili, posve očekivano, najtraženiji Chanel, Gucci, Dior, Prada i Saint Laurent.

'Vidjeli smo zaokret prema nenametljivoj i luksuznoj estetici jer su naši kupci također bili oduševljeni Brunello Cuccinellijem, Akrisom i The Rowom zbog njihove udobne elegancije. Iz tog razlogai Toteme je također prošao dobro, a Issey Miyake - taj fluidan, jednostavan način odijevanja koji je uzvišen stvarno je bio tražen. Dobro kotiraju i Altuzarra i Proenza Schouler', ističe on.