S pojavom Jazza Honda je popunila rupu u segmentu malenih monovolumena. Taj model je nažalost pogreškom često svrstavan u segment malenih kompakta, no pogled na dimenzije otkriva da je riječ zapravo o malenom obiteljskom monovolumenu
Iako nije velik kao C3 Picasso, nećemo lagati ako kažemo da se nalazi negdje na pola puta. Iako u unutrašnjosti ima obilje prostora, izvana to nije jako izraženo. Izgledom je novi Jazz sličan starome. Napravljen je po oprobanom konceptu u koji nisu uključene emocije kao kod Fiata 500 ili Minija, već zdrav razum. Kvaliteta i relativno niski troškovi održavanja su glavne odlike Jazz filozofije.
Premda stari model nije bio omiljen na tržištu, novi model donosi niz noviteta koji ga svrstavaju u vrh klase. Veći je, ljepši, sigurniji, ekonomičniji i, naravno, upravljiviji. Super, zar ne?
Ako već hvalimo ovaj monovolumen, krenimo redom. Prije svega treba istaknuti vrlo funkcionalnu unutrašnjosti kakva se ne nalazi u malenim kompaktima. Tu mislimo na ergonomiju koja je sprijeda i straga na zavidnom nivou. Straga moramo pohvaliti mogućnost pomicanja sjedala naprijed-natrag. Funkcioniranje elektronskih pomagala je po standardu većih Hondinih modela, što je za svaku pohvalu. Iako je riječ o gradskom automobilu, testirani Jazz je prepun opreme, pa je i dulji put ovim automobilom vrlo ugodan. Na raspolaganju su tempomat, kožni volan, audio shuttle, zatim kompletna aktivna i pasivna sigurnost. Osim toga, centralna instrumet ploča je jednostavna i pregledna, bez dizajnerske ekstravagancije.
S druge strane, Jazz iznutra nije dosadan. Na raspolaganju je mnogo pretinaca, što i priliči jednom monovolumenu. Novi Jazz je u svakom segmentu bolji od staroga. Od izbora materijala, do ergonomije i osjećaja za upravljačem.
Prtljažnik je vrlo velik. Na raspolaganju je 366 litara, raspoređenih na dva 'kata'. U donjem dijelu stvari se mogu strpati u viseću mrežu, što je vrlo funkcionalno rješenje za sitnice koje slobodno lete po praznom prtljažniku. Nažalost, tako uređen prtljažnik nema rezervni kotač, nego samo kit za brzu reparaciju. Navodno u baznim modelima postoji maleni rezervni kotač.
U Jazz je ugrađen 1.4-litarski motor snage 100 konja. Riječ je o snažnijem benzincu u ponudi, koji ovom mališanu daje ozbiljnije performanse. Ubrzanje od 0-100 km/h iznosi 11.4 sekundi uz maksimalnu brzinu od 180 km/h. Potrošnja na testu kretala se od 6 do 9 litara. Jazz je u vožnji odličan. Prelazak preko ležećih policajaca je vrlo tih, a ovjes je udoban. Iako su ugrađeni na prvi pogled veliki kotači od 17”, pogled na dimenziju otkriva da je riječ od profilu visine /65, što spada u klasu dobrog kompromisa između ležanja i udobnosti. To se osjeti i na upravljaču koji je precizniji od starog, iako nešto lakši u odnosu na konkurenciju.
Jazz je zapravo dobar automobil. Možda je testni model bogato opremljen između ostaloga i staklenim krovom malo preskup, no bazna cijena kreće se od 119.900 kn. Jazz sigurno neće moći stati bok uz bok s cijenama Citroena ili Opela, no zato ovi modeli neće moći konkurirati Jazzu u kvaliteti izrade i općem dojmu.
Proizvođač: Honda
Model: Jazz 1.4 Sport
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.339 cm3
Snaga (kW/KS): 73/100 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 127 @ 4.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,3/7,7/6,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,4
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.900/1.695/1.525
Cijena do registracije: 145.990