Dok vrapci na grani pjevaju da 'cijela Hrvatska jedva preživljava iz mjeseca u mjesec', ima Hrvata koji sasvim dobro žive. Krenimo od toga da se oblače u luksuznim buticima u kojima im iskeširati tri, sedam, pa ni 10.000 kuna za jaknu (i sebi i djeci) ne predstavlja nikakav problem
Većinom poslovni ljudi, ali i diplomati, liječnici, odvjetnici i suci najčešći su posjetitelji domaćih luksuznih butika. To znači da ulaze u dućane u kojima malo koja odjevna krpica košta manje od 3.000 kuna. Tamo, naravno, oblače i djecu.
U dućanu za duboke džepove, Nicolas Concept Storeu u zagrebačkom centru Kaptol, tvrde da dobro posluju te da recesija nije bitno utjecala na njihovo poslovanje. Kaputi, večernje haljine i torbe Bottega Veneta najskuplji su artikli u Nicolasu. Kaputi koštaju do nekih 15.000 kuna, haljine tek nešto manje. Za laganije štikle valja izdvojiti oko 3.500 kuna, a za čizme i do 9.000, a najveća pomama uvijek vlada za famoznim Louboutinovim štiklama. I cijena torbi se penje do 10.000 kuna.
'Kad smo kod najprodavanijih komada odjeće, na prvom su mjestu ove zime Moncler jakne (i muške i ženske i dječje) te kaputi, a inače su to uvijek haljine, cipele i torbe. Monclerica košta između tri i sedam tisuća kuna, a najskuplji model Gamme Rouge i 10.000', rekla je za tportal.hr sales menadžerica Željka Stiplošek. Jedino se dječja Moncler jaknica može naći za troznamenkasti iznos (900 kuna nadalje). I u njihovim dućanima imaju sniženja, sezonska, od 30 do 70 posto.
Da im se odjeća uspješno prodaje, potvrđuje i podatak da nemaju sušnih razdoblja. 'Naši su kupci etablirani poslovni ljudi, čija su poslovanja godinama stabilna i uspješna. Prodaja je najbolja prema dolasku novih kolekcija, ali kao najunosniji mjesec izdvojili bismo prosinac. I da, nemamo više najlošije razdoblje, budući da i u ljetnim mjesecima dobro poslujemo,' rekla je Stiplošek. U svakom slučaju, najčešće ipak plaćaju kreditnim karticama, ali i gotovinom.
Dio prihoda luksuznim dućanima svakako ostvaruju i stranci. Među njima, u Zagrebu najčešće kupuju Srbi, Slovenci, Talijani, Mađari te Ukrajinci i Rusi. No, dok su u hrvatskoj metropoli oni u manjini, u njihovoj poslovnici u Novom Vinodolskom upravo su strani posjetitelji najčešći kupci.
Na pitanje koji su it komadi za ovo proljeće, iz Nicolasa poručuju: 'Ovo proljeće još je na snazi punk-rock-motoristički look, tako da prevladavaju 'grubi' dizajnerski komadi. To su Balenciagina klasična motoristička kožna jakna, kao i ona Rick Owensa, zatim Balmainov vojnički blejzer i šljokičaste veste-tunike Stelle McCartney
Za prste polizati opet su i cipele Christiana Louboutina, osobito modeli Ulona Gladiator shoes, Titi – crvene i gliter te No Prive slingback u ljubičastoj i zelenoj boji. Hit su i Lanvinove muške tenisice, kao i Lanvin ženske torbe Amalia.
Mariju Dubrovnik vole turisti
Koncept butik Maria Dubrovnik jedan je od najekskluzivnijih butika u Hrvatskoj koji ima i online prodaju. Vlasnica Marija Obrvan otkrila je da je njihova ponuda ipak uglavnom usmjerena na turiste.
'Recesija nije ugrozila naše poslovanje, ali budući da se radi o visokim cijenama, i naši klijenti plaćaju uglavnom karticama. Promjenila su razmišljanja ljudi, pa bi se moglo reći da kupuju drukčije', rekla je Obrvan.
U njezinom dućanu već imaju pretkolekcije za ljeto, a u tijeku je i zimska rasprodaja i sve je sniženo za 50 posto.
Kad je riječ o trendovima za ljeto, izjavila je da je sve šarenije i veselije, a prije svega nosit će se sve jako kratko i usko. 'Bit će tu dosta printeva, kakve njeguje osobito Givenchy. Od torbica, hit ce biti YSL Roady, kao i Celine koju je dizajnirala Phoebe Philo', naglasila je Obrvan.