Na ovo naizgled jednostavno pitanje teško je dati jedinstven odgovor. Ugradnja plina u automobile s benzinskim motorima aktualizira se svaki put kad cijene naftnih derivata počnu ludovati na domaćim crpkama, a kao i svaki drugi izbor u životu, i ovaj ima prednosti i nedostatke
Prednosti su evidentne. Cijena jedne litre plina značajno je niža od cijene jednake količine benzina. U trenutku pisanja ovog članka, Eurosuper BS 95 se igra pred ogradom 11 kuna, a plin se sprema uskočiti u dvorište šest kuna. Čak i kad se u obzir uzme to da motori u prosjeku troše 15-ak posto više plina no što troše benzina, ušteda i kod manjih automobila iznosi oko 30-ak kuna na stotinu prijeđenih kilometara.
Ovdje dolazimo i do odgovora na naše pitanje. Da bi vam se ugradnja plinske instalacije isplatila potrebno je nizati mnogo kilometara. Koliko? Što više, to bolje, no donja granica ne bi trebala biti niža od 20.000 kilometara godišnje, odnosno barem 50-ak kilometara dnevno.
Također, ovaj izračun vrijedi dok je razlika u cijeni između benzina i plina ovolika kolika je danas, no budući da nitko od nas ne raspolaže kristalnom kuglom - budućnost je teško predvidjeti. Naime i prije je bilo situacija da je cijena plina rasla, a cijena benzina padala, pa nije nezamislivo da se povijest ponovi.
No od plinske instalacije glava ne boli pa zašto je onda ne ugrađuje više ljudi? Zbog toga jer početna investicija nije malena za prosječni, sve višim porezima i parafiskalnim nametima napaćeni hrvatski džep.
Premda su proizvođači, distributeri i serviseri koji ih ugrađuju smanjili troškove, još uvijek se ne prolazi olako ispod cijene od 10.000 kuna za kompletan sustav. Toj cijeni valja pridodati jednokratni trošak atestiranja u iznosu od 1.100 kuna, te godišnji trošak od 550 kuna za cestarinu i 50 kuna za tehnički pregled te redovne servise plinske instalacije svakih 15.000 do 20.000 kilometara u iznosu od 300-tinjak kuna.
Ipak, ako prevaljujete 20.000 kilometara godišnje, uz sadašnje cijene goriva, investicija bi vam se isplatila za manje od tri godine.
Naravno, prije ugradnje valja u obzir uzeti i mane plinskih instalacija. Za početak, tu je gubitak garancije ako je ne ugrađujete u ovlaštenom servisu. Nadalje, plinski spremnik zauzima nemali prostor u prtljažniku, a plinskih punionica, premda se stanje iz godine u godinu popravlja, još uvijek nema baš na svakom uglu. Također treba spomenuti da ugradnjom plinske instalacije vaš automobil neće postati alergičan na benzin, štoviše, preporučljivo je s vremena na vrijeme potrošiti koji rezervoar goriva. Sustav će također paljenje i početni rad motora odrađivati na benzin te se automatski prebacivati na plin, a moguć je i ručni odabir.
Nije rijetkost i da korisnici prijavljuju slabije performanse motora na plin, no sportska vožnja ionako ne bi trebala biti na listi prioriteta onih koji žele ugraditi ovo štedljivo rješenje u svoj automobil.
Auto plin, da ili ne? Konačna odluka je vaša.