Roditelje i nastavnike koji očajavaju jer djeca zanemaruju učenje možda će razveseliti vijest da naporne prodike vrijede truda i daju plodove, tvrdi australsko sveučilište koje je provelo opsežno istraživanje u srednjim školama
'Ako vam se učini da vaše prodike ne nalaze plodno tlo, nemojte odustati, jer naprotiv, one su korisne', rekao je znanstvenik Andrew Martin sa sveučilišta u Sidneyu, istaknuvši da 'učitelji i roditelji tijekom svih godina srednje škole imaju veliki utjecaj'.
Martin je studijom obuhvatio 3450 učenika iz australskih srednjih škola i uspio je razbiti uvjerenje da vršnjaci s kojima se dijete druži više utječu na njega nego nastavnici ili roditelji.
Proučavao je pritom motivaciju, trud, obavljanje školskih zadaća, stupanj zadovoljstva i radosti djeteta u školi, redovito pohađanje, odnosno markiranje te naposljetku djetetove težnje, piše stručni američki časopis Teachers College Record.
'Roditelji i nastavnici kojima se katkad čini da su nemoćni u odnosu prema svojem adolescentu više utječu na akademsku motivaciju nego što misle, ponekad i triput više nego što na mlade utječu njihovi vršnjaci', zaključio je Martin.
Naprotiv, u društvenim i emocionalnim pitanjima mladi radije slušaju vršnjake nego roditelje ili učitelje.