Hello Kitty, simpatičan mačkasti lik s velikom mašnom koji voli putovati, čitati i praviti kolače, iako je prije nekoliko dana proslavio okrugli 50. rođendan, još uvijek zarađuje vrtoglave svote
'CEO of supercute' još uvijek zarađuje nevjerojatnih oko 3.68 milijardi eura godišnje (oko 4 milijarde dolara), a slatki lik nastao u Japanu vole i mnoge slavne trendseterice poput Britney Spears, Lady Gage, Katy Perry, Gwen Stefani, Avril Lavigne…
Hello Kitty stvorila je Yuko Shimizu, japanska ilustratorica, prije pola stoljeća, točno 1. studenoga 1974., piše The Guardian.
Ovaj lik je druga medijska franšiza s najvećom zaradom nakon Pokémona, ali ispred Mickeyja Mousea i Ratova zvijezda no usprkos što je navršila 50, visoka je i dalje samo 'pet jabuka'.
Neodoljivi mačkasti lik postao je popularan 1970-ih i od tada je ostao globalni fenomen, popularan među odraslima, djecom i slavnima. Lik je i omiljen, te se nalazi na brojnim predmetima od odjeće do pribora za pisanje i šminke, a pojavljuje u animiranim serijama i filmovima, stripovima, video igrama i knjigama.
Sanrio, japanska tvrtka koja posjeduje lik, zaradi godišnje gotovo 4 milijarde dolara od prodaje Hello Kitty, objavio je The Economist. Procjenjuje se da je šarmantni mačkasti lik zaradio nevjerojatnih 73.74 milijardi eura (oko 80 milijardi dolara) tijekom svog života.
Vole je i slavni
Unatoč njezinoj popularnosti, manje je poznato da je Hello Kitty, čije je puno ime Kitty White, nije mačka već djevojčica! Ona živi sa svojom obitelji u predgrađu Londona i ima sestru blizanku Mimmy.
Shimizu je stvorila Hello Kitty nakon što je bila inspirirana mačkom koju ju je dobila na poklon od svoga oca. Lik se zatim pojavio na plastičnom novčaniku sljedeće godine i odmah je postao hit u Japanu. Tijekom svoje uspješne karijere lik Hello Kitty pojavilo na desecima tisuća proizvoda, uključujući suradnju s Adidasom i modnim kućama GCDS i Balenciaga.
Desetljećima nakon svog stvaranja, Hello Kitty postala je ambasadorica UNICEF-a, posebna izaslanica japanskog ministarstva vanjskih poslova i zaštitno lice tematskih kafića, restorana i zabavnih parkova diljem svijeta.
Vole je i slavne osobe: Paris Hilton je fotografirana kako nosi torbicu Hello Kitty optočenu dijamantima, Katy Perry nosila je korzet s njezinim licem na dodjeli Brit Awards 2009., a Lady Gaga je iste godine nosila haljinu napravljenu od Hello Kitty plišanaca.
Dok većina mora čekati svoju stotu obljetnicu da bi primila rođendanske čestitke od kralja Charlesa III, on je napravio iznimku tijekom državnog posjeta Ujedinjenom Kraljevstvu japanskog cara i carice u ove godine u lipnju, kada je Hello Kitty čestitao rođendan. Slatkica mačkastog lica 2015. je bila predmetom retrospektive povodom njezine 40. obljetnice pod nazivom Hello! Istraživanje superslatkog svijeta Hello Kitty, koja je premijerno prikazana u Japansko-američkom nacionalnom muzeju u Los Angelesu.
Ta je izložba dospjela na naslovnice nakon što je kustosica izložbe Christine R Yano, otkrila da je lik Hello Kitty zapravo djevojčica, a ne mačka, jer nikada nije prikazana kako hoda na sve četiri noge kao svaka mačka. Također, potvrđeno je da Hello Kitty zapravo ima vlastitu mačku koja se zove Charmmy Kitty.
Iako sad već u šestom desetljeću, Hello Kitty sada je i TikTok superzvijezda, s više od 3,5 milijuna pratitelja na svom računu i 27,9 milijuna lajkova, a iako je ušla u šesto desetljeće niti ne sumnjamo kako će ta brojka i dalje rasti.