Borba protiv prekomjernog turizma potpuno je ovladala ovom djelatnošću, posljednjih par godina sa svih meridijana dolaze različiti recepti kojima gradovi i države ratuju s postpandemijskim turističkim tsunamijem. Svega tu ima, od zabrana selfija do uvođenja novih taksi, o većini tih poteza pisali smo i u ovoj rubrici.
No, ono što je upravo najavio i ponudio Japan Airlines, najveći avioprijevoznik u Zemlji izlazećeg sunca, ipak bi moglo ponijeti titulu najzanimljivijeg poteza na ovom polju. Oni su, naime, putnicima koji iz nekoliko zemalja dolaze u tu zemlju ponudili potpuno besplatne letove unutar granica Japana. Nažalost, Hrvatske još uvijek nema na popisu zemalja kojima se to nudi, ali obećava se širenje popisa.
Premda na prvi pogled sve skupa izgleda nelogično s obzirom da je argument za uvođenje nove prakse upravo borba protiv prekomjernog turizma, Japanci imaju svoju logiku koja nadilazi očekivanja da će se broj putnika zapravo povećati. Naime, njihov je cilj navesti turiste da posjećuju što više različitih odredišta po Japanu, a ne se koncentrirati samo oko najvećih atrakcija, posebno glavnog grada Tokija.
Akcija je dio marketinške ofenzive kojom se promoviraju razni dijelovi Japana. Tokio je sa svojom arhitekturom, neonima preplavljenim ulicama, vrhunskom kuhinja i svjetski relevantnim muzejima ogroman mamac za strane putnike, ali u toj zemlji ima toliko toga još za vidjet, od skijališta u Niseku do hramova u Kjotu pod zaštitom UNESCO-a. I sada će to posjetiteljima biti omogućeno uz manji trošak, a usput će rasteretiti najposjećenija odredišta, metropolitanska središta, posebno Tokio. Sve to zacrtala je japanska vlada kao prioritet u svojoj turističkoj strategiji objavljenoj ove godine.
Stvar je jednostavno zamišljena: svi koji u Tokio slete iz SAD-a, Kanade, Meksika, Tajlanda, Singapura, Australije, Novog Zelanda, Vijetnama, Filipina, Indonezije, Indije, Kine i Tajvana moći će uhvatiti avion do bilo kojeg od 64 aerodroma širom zemlje. I to sasvim besplatno, a uskoro će se popis zemalja širiti.
Kako bi mogli ostvariti ovu povlasticu, putnici moraju rezervirati preko Japan Airlinesa i međunarodni i domaći let na istoj rezervaciji preko web stranica JAL-a. Na domaćim letovima omogućeno je i čekiranje prtljage, besplatno će se to moći napraviti s dvije torbe 'po glavi', koje mogu biti teške po 25 kilograma u ekonomskoj i premium ekonomskoj klasi, te tri torbe po 35 kilograma u biznis i prvoj klasi.
Japan je u velikom turističkom naletu. Procjenjuje se da će ovu godinu završiti s 35 milijuna posjetitelja, što bi nadmašilo posljednju predpandemijsku godinu 2019., kad su ih imali nešto manje od 32 milijuna. Za usporedbu, daleko manja Hrvatska prošle je godine imala dvadesetak milijuna gostiju. Nemaju Japanci namjeru na tome stati, ambiciozni cilj je narasti do 60 milijuna turista do 2030., ali žele pažljivo upravljati sve većim brojkama, jer su neka područja već postala previše popularna i zatrpana gostima.
Otud i različite mjere na pojedinim odredištima. Četvrt Gion u Kjotu, poznata po tradicionalnim gejša zabavljačicama, postavila je table s upozorenjima da gosti mogu biti novčano kažnjeni za različite prijestupe. Drugi primjer je navala na planinu Fudži, na kojoj je broj penjača sada ograničen na 4000, a svaki treba platiti oko 14 dolara za uspon na ovaj vulkan. Osim toga, u obližnjem gradu postavljena je ograda na mjestu s kojeg mnogi vole snimiti mitsku planinu, samo da bi smanjili navalu na tu lokaciju.
I sada je došla ova ponuda Japan Airlinesa koji doista nije obična zrakoplovna tvrtka. Već godinama redovito zauzima mjesto među najboljim avioprijevoznicima na svijetu, najviše zbog posvećenosti detaljima, pažnji prema putnicima, te izvrsnoj hrani i piću u avionima.